שעות ספורות אחרי שהממשלה הצביעה בעד סגירת ערוץ אל-ג'זירה בישראל, כוחות ימ"ר פשטו על משרדים ועמדת שידור של הערוץ שפועלים מחדר בית מלון אמבסדור במזרח ירושלים. בינתיים, חברות "הוט" ו"יס" השביתו את שידורי הערוץ, ובמקביל, האגודה לזכויות האזרח פנתה לבג"ץ בדרישה שיוציא צו ביניים נגד סגירת הערוץ בישראל - כחלק מעתירה שכבר הוגשה בנושא.

2 צפייה בגלריה
הפשיטה על משרדי הערוץ. ציוד תקשורת הוחרם
הפשיטה על משרדי הערוץ. ציוד תקשורת הוחרם
הפשיטה על משרדי הערוץ. ציוד תקשורת הוחרם
2 צפייה בגלריה
ההודעה שהשאירו על הדלת
ההודעה שהשאירו על הדלת
הודעה שהושארה על דלת המשרד
(צילום: לירן תמרי)
ברשת אל-ג'זירה לא האמינו שהמהלך אכן יצא לפועל, והיו מופתעים לראות את הכוחות במשרדי הערוץ. פקחי משרד התקשורת נערכו לרגע הזה זמן רב. נציגי משרד התקשורת יצאו עם עגלה מלאה בציוד תקשורת שהוחרם מהרשת.
ב"הוט" וב"יס" השביתו כאמור את שידורי הערוץ בעקבות החלטת הממשלה, ובערוץ מופיעה כעת ההודעה: "בהתאם להחלטת הממשלה, הופסקו שידורי תחנת אל-ג'זירה בישראל". מ"הוט" נמסר: "חברת HOT מעדכנת כי בהתאם להחלטת הממשלה ומשרד התקשורת, החל מהיום הופסקו שידורי ערוץ אל-ג׳זירה בפלטפורמות השידור של החברה".
מוקדם יותר אישרה הממשלה פה אחד את סגירת הערוץ הקטארי, אך שרי המחנה הממלכתי נעדרו מההצבעה וטענו כי היא תפגע במאמצים לשחרור החטופים שבהם מתווכת קטאר. במשרדי אל-ג'זירה ישנם 70 עובדים בסך הכול, והכוונה היא לסגור את המשרדים, להחרים את מתקני השידור ולבטל את תעודות העיתונאי של כל כתבי הערוץ בישראל. שר התקשורת שלמה קרעי גם מתכוון לפנות לאלוף פיקוד מרכז ולבקש שיוציא צו שימנע את שידורי הערוץ ביהודה ושומרון.
קרעי חתם על הצווים נגד אל-ג'זירה מיד עם אישור הממשלה. "הצווים שלנו יצאו לפועל באופן מיידי", אמר. "עבר יותר מדי זמן ויותר מדי מהמורות משפטיות מיותרות כדי שנוכל סוף-סוף לעצור את מכונת ההסתה המשומנת של אל-ג'זירה שפוגעת בביטחון המדינה. לאורך חודשים, עשיתי הכול ואמשיך לעשות הכול כדי שהם לא יוכלו לפעול מישראל עוד".
רשת אל-ג'זירה מצידה מסרה היום כי ההחלטה הישראלית היא "פשע", וטענה: "אירוני שישראל סגרה את המשרדים ביום הבינלאומי לחופש העיתונות. אנו מגנים את המעשה הפלילי הישראלי, שפוגע בזכות לקבל מידע. אנו מאשרים את זכותנו להמשיך ולספק את השירותים שלנו לציבור ברחבי העולם, דבר המובטח על-ידי אמנות בינלאומיות. הדיכוי הישראלי של העיתונות החופשית הוא כדי לכסות על הפשעים, הרג עיתונאים ומעצרם. זה לא ירתיע אותנו מלמלא חובותינו".
לטענת הרשת, "יותר מ-140 עיתונאים פלסטינים נרצחו מתחילת המלחמה בעזה. אנו מכחישים את הטענות הישראליות כי הפרנו את המסגרת המקצועית של העבודה התקשורתית. אנו קוראים לתקשורת ולמוסדות זכויות אדם לגנות את התקיפות הישראליות החוזרות נגד העיתונות והעיתונאים. ננקוט בכל האמצעים בפני ארגונים בינלאומיים ומשפטיים כדי להגן על זכויותינו ועל הצוותים שלנו".