תיעוד חדש מדריסת המפגינים אמש (שבת) חושף כי הנהג, מאמן כדורגל ועובד עיריית תל אביב בהווה ושחקן כדורגל בעבר, האיץ בנסיעתו למרות נוכחות השוטרים במקום - וחרף קריאות השוטר שליווה את רכבו. לפי התיעוד, הוא המשיך בנסיעה לעשרות מטרים גם לאחר שפגע במפגינים.

הבוקר הוא יובא להארכת מעצר בבית משפט השלום בתל אביב בחשד ל"סיכון חיי אדם בנתיב תעבורה". בחקירתו הלילית טען ש"הייתה תקלה מכנית ברכב החשמלי". לכן, לדבריו, הרכב האיץ ללא יכולת לעצור מיידית. לטענת הדורס, הוא "עשה כל שניתן כדי להימנע מדריסת מפגינים".
מי שהייתה איתו ברכב היא רעייתו, שנצפתה אף היא בתיעוד שהופץ מאירוע הדריסה כשהיא יושבת בכיסא האחורי ברכב ומגדפת מפגינים. בעבר הגדירה את עצמה כ"שרה נתניהו של ליגה א'". השניים מזוהים כתומכי הליכוד ובפרט בראש הממשלה בנימין נתניהו, שטרם התייחס לתקרית החמורה. ב-2019 פרסמו תמונה עם הכיתוב "רק נתניהו לראשות הממשלה". כמה חודשים לפני, פרסמו באותה השנה תמונה עם הכיתוב "אנחנו נחליט - דווקא נתניהו".
בהפגנה הסוערת שבה השתתפו עשרות אלפים ובהם משפחות חטופים שדורשות עסקה, וארגוני מחאה שקוראים להחלפתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ולהקדמת הבחירות, הוא דרס חמישה מפגינים ופצע אחת מהם באורח בינוני. החשוד התעמת עם מפגינים באזור דרך נמיר ושאול המלך בזמן שהיה ברכבו - ולאחר דין ודברים איתם ועם שוטר שהיה במקום המשיך בנסיעה ודרס חמישה מהם, לעיני כוח המשטרה.
2 צפייה בגלריה
תיעוד דריסת מפגינים בהפגנה בקפלן
תיעוד דריסת מפגינים בהפגנה בקפלן
דריסת המפגינים בהפגנה בקפלן
(צילום: איתי רזיאל )
"הוא ממש חיפש לדרוס מפגינים", סיפר דרור סלעי, שהיה עד לאירוע הדריסה. "הוא נסע במהירות מטורפת, פגע במפגינה שעפה לצידי הכביש, ובהמשך כשהייתה מוטלת המשיך לדהור ופגע במפגינה נוספת". עדה נוספת לאירוע סיפרה: "חשבתי שזה מחבל, ואז הבנתי שזה יהודי. הוא פשוט שם גז לכיווננו, לתוך המפגינים. הוא ממש עשה את זה בכוונה. רצתי הצידה שהוא לא יפגע בי, ניגשתי לאחת הפצועות שדיממה מהראש וחיפשתי רופא שיעזור לה. היא הייתה מטושטשת אבל בהכרה".
במהלך הלילה, ואחרי שלל גינויים לתקרית מכל קצוות הקשת הפוליטית, נשיא המדינה יצחק הרצוג התייחס לדריסת המפגינים ואמר כי "אלימות היא קו אדום שאסור לחצות בשום פנים ואופן". הרצוג הוסיף כי "אירוע הדריסה הלילה כנגד מפגינים הוא חמור ביותר ואני מגנה אותו בתוקף. יש למצות את הדין למול האלימות ולא לאפשרה. אסור לנו לחזור ל-6 באוקטובר. עלינו לעשות הכל על מנת לשמור על אחדות ישראל. רק ביחד ננצח את אויבנו הששים לרעתנו".
ראש הממשלה נתניהו, כמו גם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ובכירים אחרים בממשלה, כאמור טרם התייחסו לתקרית - גם שעות לאחר שאירעה.