2 צפייה בגלריה
טקס ראש השנה תשפ״ד במטה הארצי בירושלים
טקס ראש השנה תשפ״ד במטה הארצי בירושלים
בן גביר
(צילום: אלכס קולומויסקי)
יממה לאחר הטלטלה שבמסגרתה הודיע המנכ"ל שלמה בן אליהו על התפטרותו בגלל "סיבות אישיות", לידי ynet הגיע מכתב ששלח יו"ר הסתדרות עובדי המדינה אופיר אלקלעי לשר בן גביר - ובו טענות קשות לגבי יחס לעובדים במשרד לביטחון לאומי. "לאחרונה ישנה אווירה קשה", ציין אלקלעי, "התמונה שהצטיירה בפניי היא עובדים המגיעים לעבודתם מבוהלים ומפוחדים באשר למה שיעלה בגורלם".
לקריאת המכתב לשר בן גביר - לחצו כאן
לדברי אלקלעי, הסיבה לכך היא "היחסים העכורים מצד מ"מ סמנכ"לית הון אנושי כלפי ועד העובדים הנבחר. בשיחות שקיימתי עם ועד העובדים הנבחר, הועלו טענות של חוסר שיתוף פעולה הבא לידי ביטוי בהנחיות חד צדדיות הפוגעות בזכויות עובדי המשרד - כאילו העובדים הם חיילים על לוח שחמט שניתן לשחק בהם ללא כל היוועצות - ושיח עם נציגות העובדים".
הוא הוסיף: "ועד עובדים הוא התא הבסיסי של ההסתדרות, וכחלק מתפקידו הוא אמון על ציבור העובדים, דאגה לזכויותיהם ושמירת העבודה המאורגנת, ועל כן יש צורך בשיתוף פעולה פורה על בסיס יחסים משותפים בין הנהלת משרדך לוועד העובדים".
אלקלעי כתב כי הוא "רואה חשיבות רבה בחיזוק ידם של נציגות הוועד הנבחרת המבקשת להביא לשינוי התופס את האחר כשותף ולא כאויב, ולדאוג בצורה המיטבית לזכויות העובדים ולתנאי עבודתם. אני בטוח שכשר לביטחון לאומי של מדינת ישראל אתה מאמין בכוחה של מערכת היחסים הקיבוצית וביצירת שינויים רבי משמעות וארוכי טווח". אלקלעי סיכם את מכתבו באיום כי "אם לא יחול שינוי ביחס לעובדי המשרד, ישקול להשבית את האגף לכלי ירייה". 
2 צפייה בגלריה
עו"ד שלמה בן אליהו
עו"ד שלמה בן אליהו
הודיעו על עזיבתו בגלל "סיבות אישיות". בן אליהו
(צילום: לע״מ)
בן גביר התייחס לטענות שהועלו במכתב, ומסר: "אני אוהב ומעריך מאוד את אנשי המקצוע במשרד, העושים עבודת קודש מיוחדת למען ביטחונם של אזרחי ישראל. עם זאת, אנחנו אכן מובילים שינויים חשובים שלא נעשו שנים, ודוחפים בין היתר ל'ניקוי שולחן' ושחרור חסמים - מה שגורם לכך שגם אנשי המקצוע במשרד נדרשים לעבוד שעות רבות יותר, ובדגש על אגף כלי ירייה - שם נתנו רישיונות ל-18 אלף כלי נשק תוך כמה חודשים ושחררנו 'פקק' של שנים רבות".
הוא הוסיף: "רובם של אנשי המשרד מעריכים ושמחים לשרת את הציבור נאמנה, אך לצערי ישנו גם מספר קטן של עובדים שלא אוהבים את הדרישה לעמידה ביעדים ולעבודה מאומצת כפי שנדרש מהם למען אזרחי ישראל, ונראה כי חלקם מחפשים כל דרך כדי לחמוק מעבודתם".
אתמול, כאמור, הודיע מנכ"ל המשרד על עזיבתו. הסיבה הרשמית שצוינה היא "סיבות אישיות", אך מאחורי הקלעים הסיבה להתפטרות היא חילוקי דעות בין המנכ"ל לבן גביר - אחרי שבן אליהו לא קיבל את מה שהגדירו במשרד "שיטות העבודה הכוחניות" של השר.
"האווירה המשפחתית, המקצועיות וגאוות היחידה שזורמת בעורקי עובדי המשרד לביטחון לאומי ראויה להערכה רבה, המשיכו כך", כתב המנכ"ל לעובדיו. "אני מודה לבן גביר על האמון שנתן בי ועל העבודה המשותפת". בנוסף, לפי גורמים במשרד, לחילוקי הדעות עם בן גביר הצטרפו נסיבות אישיות משפחתיות, שהביאו את בן אליהו להודיע על התפטרותו.
מוועד העובדים נמסר: "אין לנו קשר לפרסום בתקשורת. הוועד נפגש עם השר לביטחון לאומי לפני כשבועיים. הפגישה הייתה טובה והשר הורה להנהלת המשרד לשתף פעולה בשקיפות מלאה עם ועד העובדים. השר מעריך ומוקיר את עשיית ועד העובדים וציין כי דלתו פתוחה לכל דבר ועניין. הוועד מאמין והתרשם כי כוונותיו כנות ויחד עם עובדי המשרד המסורים תקודם עשיית המשרד".