ינואר 1997, "שביל האינקה" בפרו, בדרך אל מאצ'ו פיצ'ו. ד"ר אורסולה גלוק, ילידת גרמניה, מטיילת עם בעלה הטרי, אילן טסלר. עם רדת החשיכה, טסלר ממקם את האוהל שלהם באזור מבודד יחסית, לא סמוך למחנה הלילה שבו שוהים רוב המטיילים במקום. לפנות בוקר מפלחת ירייה את הדממה. מאוחר יותר, יספר טסלר כי למקום נכנסו לאוהל שודדים חמושים ואיימו עליהם. גלוק, כך יטען, ניסתה להגן עליו ונעמדה ביניהם. על כך שילמה בחייה, לאחר שנורתה בראשה ובהמשך נקבע מותה. אולם כפי שיתברר בהמשך, הגרסה הזו לאירועי אותו לילה נבדתה מראשו הזדוני של טסלר, שרצח את זוגתו במטרה לזכות בכספי הביטוח, על פוליסות שדאג לרכוש מבעוד מועד. אך הדרמה סביב אילן טסלר לא מסתיימת ברצח, וגם לא בהרשעה. במובנים רבים, היא נמשכת עד היום.
"נוכל. רוצח. מיליונר" היא סדרה תיעודית חדשה מבית ynet Original. במהלך שלושת פרקי הסדרה חזרנו אל סיפורה של גלוק, ויחד עם חבריה מאותם ימים ברחובות של שנות ה-90, ניסינו להבין כיצד חוקרת הסרטן המוערכת והאהובה נפלה ברשתו של טסלר הערמומי. אחרי שבפרק הראשון הבאנו את סיפור היכרותם של גלוק וטסלר ותוצאותיו הטרגיות ובפרק השני את האופן שבו נלכד בסופו של דבר, הפרק השלישי והאחרון מגולל את סיפורו של טסלר מאז שבית המשפט בגרמניה הרשיע אותו ברצח וגזר עליו 30 שנות מאסר. את העונש ביקש לרצות בישראל, וכאן מצא דרך חדשה לכלכל את עצמו, כשהפך למלך התביעות והעתירות של בית הכלא. כעת הוא מבקש לקצר את עונשו. צפו בפרק השלישי בנגן שבראש הכתבה. את שני הפרקים הקודמים תוכלו למצוא בסוף הכתבה.

תגובות

מהסניגוריה הציבורית שמייצגת את טסלר בהליכים בפני ועדת השחרורים נמסר: "טסלר שוהה בשנים האחרונות במסגרות טיפול בבתי הסוהר. הוא לוקח אחריות מלאה על מעשיו ומביע חרטה כנה על העבירות החמורות בהן הורשע, וגורמי הטיפול סבורים כי מדובר בהליך שיקום ראוי ונכון. נציין כי על אף שהסניגוריה הציבורית אינה מייצגת את טסלר בהליכי תובענה ייצוגית בהם נמסר לה כי הוא מעורב, הרי שמדובר בהליכים הפתוחים בישראל בפני כל אדם ובכלל זה בפני אוכלוסיית האסירים. ככל שתובענה ייצוגית שכזו מתקבלת הרי שמתוקנת עוולה אזרחית וקבוצה גדולה של אנשים שלא מסוגלת לפעול כנגד הגורם המעוול נהנית מכך. נוסיף כי טסלר צפוי להמשיך בהליך השיקום במסגרת שירות בתי הסוהר".
עורך הדין תומר לוי, המייצג את טסלר בתביעה נגד פיליפ מוריס מסר: "המשמעות של עונש מאסר הינה שלילת חירותו של אדם. יתר זכויותיו של אסיר נתונות לו, כך שגם אסיר רשאי להגיש בקשה לאישור תביעה כייצוגית. במקרה הנ"ל לא הוגשה תביעה על ידי אף אחד מחברי הקבוצה שניזוקה מפעילותה של פיליפ מוריס (רוכשי מותגי פיליפ מוריס) ולכן תודות למר טסלר הענין יתברר בבית המשפט. האלטרנטיבה היא כי ענין זה לא ידון כלל והרווחים המופרזים שנגבו על ידי תאגיד פיליפ מוריס יישארו בכיס. התביעה אותה הגיש מר טסלר כנגד תאגיד פיליפ מוריס הינה תביעה מקיפה, מגובה בראיות רבות שלא מותירות מקום לספק בדבר ניצול כוחה המונופוליסטי של פיליפ מוריס בשוק הישראלי לשם גביית מחיר מופרז עבור מותגי הסיגריות שלה מהצרכנים הישראלים. נבהיר כי בכל הנוגע לטענה שמר טסלר בעצמו טען שאינו מעשן, הרי שמדובר בתקופה מוגבלת לפני למעלה משמונה שנים בה ניסה להיגמל מעישון".
מחברת פיליפ מוריס בע"מ נמסר: "אנו סבורים כי טענותיו של מר טסלר חסרות בסיס ואינן מוצדקות לחלוטין, כי הוא מתיימר לייצג קבוצה שאינה קיימת ושהוא אינו נציג מתאים שלה. הוא פשוט הצטרף לטרנד של הגשת תביעות נגד חברות בינלאומיות בטענה שהמחירים שהן גובות עבור מוצרי צריכה מופרזים, כביכול. קיימים פגמים רבים נוספים בהליך, הן בכל הנוגע למר טסלר והתנהלותו, הן לגבי סוג ההליך שנבחר והן לגופו של עניין. הרשעותיו ועברו הפלילי, כמו גם שאר הטענות וההליכים שהביא בפני בתי המשפט השונים לאורך השנים, מעוררים שאלות משמעותיות וחוקיות לגבי אמינותו וכשירותו בכלל, ולגבי ייצוג ראוי של קבוצת נתבעים, ככל שקיימת, בפרט. אנו משוכנעים בכך שבית המשפט ישים לב לעובדות המשמעותיות הללו במסגרת ניהול ההליך ומתן החלטות בו".
חברת דדש מפיצי הדרום המפעילה את הקנטינות בבתי בכלא סירבה להגיב.