1 צפייה בגלריה
לימור לבנת
לימור לבנת
לימור לבנת
(אורן אהרוני)
הדרמה שלא התרחשה אתמול (יום ב') הייתה "הודעתו הדרמטית" של בנימין נתניהו שאליה הכינו אותנו מקורביו, שהועברה בשידור חי כמובן, והסתכמה במשפט קצר המביע רצון עז לאחדות למען המשימות החשובות העומדות בפנינו, אך לאמיתו של דבר נועד להפיל את האשם על הקדמת הבחירות על כחול לבן, במשחק האשמות פתטי.
הדרמה שכנראה תתרחש מחר תהיה הצבעה בקריאה טרומית על הצעת חוק לפיזור הכנסת של חברי הכנסת של יש עתיד, שאליהם יצטרפו הח"כים מישראל ביתנו, ימינה, דרך ארץ ונראה שגם אלה של כחול לבן. זו רק קריאה טרומית, מהדהדים מיקי זוהר וחבריו. אכן כך, אך ההיסטוריה מוכיחה שעדיין לא קרה שהצעת חוק לפיזור הכנסת עברה בקריאה טרומית ולא הביאה לפיזורה.
כך או כך, גם אם ברגע האחרון יהיה מפנה כלשהו, קצובים ימיה של ממשלת האחדות הגרועה הזו, שכנראה מלכתחילה לא היה לה סיכוי.
נתניהו, שהתחייב לקיים רוטציה עם גנץ "בלי טריקים ובלי שטיקים", אפילו לא חולם לקיים זאת. לא פחות, ואולי יותר חמור - המדינה מתנהלת לפי תקציב 2018 כשאנחנו נכנסים לדצמבר 2020 ללא תקציב לשנה זו, וללא כל כוונה להניח תקציב לשנת 2021. מזמן הייתה חריגה מכל לוחות הזמנים. אבל למי אכפת? לראש הממשלה? הוא מחזיק את התקציב כבן ערובה לצורכי קביעת מועד הבחירות הנוח לו.
מה מועד הבחירות שנתניהו מעדיף? אין איש יודע. מצד אחד נפתלי בנט מתחזק, מצד שני החיסונים יהיו זמינים לרוב האוכלוסייה רק במחצית 2021 במקרה הטוב
מה מועד הבחירות שהוא מעדיף? אין איש יודע. מצד אחד נפתלי בנט מתחזק, מצד שני החיסונים יהיו זמינים לרוב האוכלוסייה רק במחצית 2021 במקרה הטוב. ייתכן מאוד שאפילו ראש הממשלה עצמו אינו בטוח מה נכון יותר עבורו, וכמי שנעזר בסקרים, מעשה של יום ביומו, הוא נע מקצה לקצה, ממארס ליוני, ובינתיים מנסה להפיל על בני גנץ הבלתי מנוסה פוליטית את האשמה, למנוע מינויים בכירים, שהרי לשיטתו כמה שיותר ממלאי מקום - יותר טוב. כך הם תלויים בשרים ולא צריכים לעבור אישורי ועדות מינויים. נציבות שירות המדינה, כמו גם רשות החברות, הרי כבר מזמן בידיו.
מה שבטוח הוא שמי שנפגעים מהיעדר תקציב הם החלשים בחברה. תוכניות שהוקפאו. עמותות רווחה הנותנות שירותים לנזקקים ביותר שמקבלות רק חלקי תקציבים. אפילו התוכנית למניעת אלימות נגד נשים שהממשלה אישרה ב-2017, תוכנית הנחוצה בימים קשים אלה של סגרים ואבטלה יותר מאי פעם, עדיין לא הופשרה למרות הטקס החגיגי בו ישבו ראש הממשלה ורעייתו על הבמה בכנסת. טקסים לחוד ותקציבים לחוד.
הגיע זמנה של הממשלה הזאת ללכת הביתה. אני קובעת זאת דווקא כמי שתמכה מאוד בממשלת האחדות. בחירות רביעיות בתוך שנתיים וקצת הן רעות. הממשלה הזאת - רעה מהן.
ואם כבר הגיע זמנה ללכת, אז יפה שעה אחת קודם. פיזור עכשיו. בחירות במועד המוקדם ביותר האפשרי. מארס? אם אפשר אפילו קודם לכן. מגיע לנו.
  • לימור לבנת כיהנה כשרה מטעם הליכוד
מעוניינים להציע טור לערוץ הדעות של ynet? שלחו לנו ynetopinion@gmail.com