ממצאי הבדיקה הראשונית בעקבות מותה של סרן לידר פרץ, שנהרגה בשבוע שעבר בתאונת עבודה במחנה צאלים, הוצגו אתמול (שלישי) למפקד עוצבת 'געש', תת-אלוף דדו בר כליפא. מהבדיקה עלה כי לידר נפגעה ונדרסה תוך מילוי תפקידה, במהלך משימת ניוד הגדוד ממחנה צאלים לקו מבצעי באוגדת עזה. חייל נוסף נפצע באורח קל באירוע.
1 צפייה בגלריה
 סרן לידר פרץ
 סרן לידר פרץ
סרן לידר פרץ
( צילום: דובר צה"ל)
בנוסף עלה מהבדיקה כי סרן לידר הייתה "במיקום הנדרש במרחב" לביצוע משימתה. נסיבות האירוע עודן נחקרות על ידי המשטרה הצבאית, ובסיום החקירה יועברו הממצאים לבחינת הפרקליטות הצבאית. ממצאי התחקיר הפיקודי יוצגו בהמשך למפקד פיקוד הצפון, האלוף אורי גורדין.
במקביל לבדיקה מינו ראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה, האלוף מישל ינקו, ומפקד פיקוד הצפון גורדין את מפקד אגד טנ"א ארצי, אלוף-משנה משה ארצי, כראש צוות מומחים לבחינת הגורמים שהובילו לנסיבות מותה של לידר, וגיבוש המלצות למניעת אירועים דומים בעתיד.
התחקיר הפיקודי וממצאי צוות המומחים יוצגו לראש המטה הכללי עם סיומם. בעקבות כמה אירועים שהתרחשו לאחרונה, בהם מותה של סרן לידר, הנחה מפקד זרוע היבשה, אלוף תמיר ידעי, על עוצר אימונים ביבשה לצורך למידה והפקת לקחים, שבמהלכו ילמדו האירועים האחרונים והלקחים שהופקו בעקבותיהם. העוצר יהיה תתקף ממחר בשעה 12:00 ועד ליום שישי באותה השעה. סיום העוצר מותנה בהעברת תכניו לכל החיילים.
מדובר צה"ל נמסר כי ממצאי הבדיקה הראשונית הוצגו אמש למשפחת פרץ: "צה"ל משתתף בצער המשפחה השכולה וימשיך ללוותה".

סרן לידר הובאה למנוחות ביום שישי האחרון בבית העלמין הצבאי קריית שאול. כ-1,000 בני אדם, בהם חבריה ליחידה, הגיעו ללוותה בדרכה האחרונה. אסף, אביה של לידר, ספד לה: "אני כל כך מתגעגע אליך. רון, רועי ואמא מאוד מתגעגעים אליך. נתגעגע לחיוך שלך, נראה אותו בתמונות. קשה לנו, תחזקי אותנו, אני מבקש שתבואי לבקר אותנו בחלומות".
גם מפקדה של לידר ספד: "אין לי מילים לתאר את גודל החלל שהותרת מאחוריך. התגייסת למסלול ייעודי לקצונה, יצאת לקצונה מתוך רצון לפקד, מתוך שליחות ואהבה לאדם באשר הוא. מיומך הראשון הבחנו, את מזן אחר, אין אחד שלא הכיר אותך, מלאה בחן וקסם אישי, רק לפני חדוש כתבת לי שמפקד שרוצה לעשות את מלאכתו נאמנה עליו לוודא שהוא נחשף לדעות האמיתיות. אמרת שמגוון הדעות הוא האינטרס של היחידה, האמנת בכך בכל ליבך. השקעת בללמוד להכיר את האנשים, גילית אכפתיות לכל חייל ומפקד שנקרה בדרכך, גם אם הוא לא היה חייל שפיקדת עליו".