ארבע שנים לאחר הפיגוע, שלב הטיעונים לעונש במשפטו של המחבל נור א-דין שינאווי, שהורשע בניסיון רצח בנסיבות טרור, נפתח היום (שני) בבית המשפט המחוזי בנצרת. שינאווי, בן 24 מאזור ג'נין, דקר ביוני 2018 מספר פעמים את שובה מלכה בן שושן, מתנדבת בשירות לאומי בת 18, ופצע אותה באורח קשה. בן שושן הגיעה לדיון וביקשה מהשופטים להחמיר בעונשו.
הצעירה שהיתה אז בשירות לאומי המתינה ביום הפיגוע בתחנת אוטובוס במרכז עפולה, לכיוון היציאה מהעיר, בעת ששינאווי הגיע למקום ודקר אותה. היא הצליחה לחמוק ולברוח ממנו, לעבר בית קפה סמוך, שם קיבלה עזרה רפואית. המחבל ברח וניסה לצאת מעפולה, אך לבסוף נלכד בין הבניינים בעיר.
2 צפייה בגלריה
שובה מלכה בן שושן, נפצעה בפיגוע
שובה מלכה בן שושן, נפצעה בפיגוע
"כדי למנוע את הפיגוע הבא צריך הרתעה". בן שושן בבית המשפט
(צילום: שרון צור )
לפני תחילת הדיון, בן שושן, ששימשה גם כעדת תביעה במהלך המשפט, אמרה: "אני מאוד מתרגשת. זה יום מאוד מאוד גורלי, גם במישור האישי וגם במישור הציבורי. אנחנו רוצים לראות התייחסות הולמת לאירוע החמור שנעשה. עם הטרור שסביבנו, כל הציבור מרגיש שכדי למנוע את הפיגוע הבא צריך הרתעה".
כשנשאלה האם יהיה לה קשה לעמוד מול המחבל בבית המשפט, השיבה בן שושן: "יברור לנו שהמקום שלנו, פה בארץ, הוא חזק ויציב, יותר מכל מחבל שיבוא וינסה לפגוע בנו".
2 צפייה בגלריה
המחבל נור א-דין שינאוי בבית המשפט
המחבל נור א-דין שינאוי בבית המשפט
המחבל נור א-דין שינאוי בבית המשפט. דקר את בן שושן וניסה לברוח
(צילום: שרון צור )
במהלך הדיון, דרשה בן שושן "עונש מירבי לניסיון רצח של נערה צעירה" מהרכב השופטים, בראשות נשיאת בית המשפט אסתר הלמן, והשופטים יפעת שטרית וסאאב דבור. את העונש אותו דרשה, הגדירה בתור "ענישה שמכבדת אותנו כאזרחים".
נציג הפרקליטות ביקש בדיון מאסר של 25 שנים, ואילו סנגורו של שינאווי טען כי ניתן להסתפק בתקופת מאסר של 10 עד 13 שנים. כמו כן, ביקש להשית עליו פיצויים נמוכים, זאת לאור העובדה שהדוקר ייכנס לשנים ארוכות בכלא.