פעוט בן שנתיים טבע הבוקר (יום שלישי) בבריכה בווילת נופש במושב שדות מיכה הסמוך לבית שמש. מצבו אנוש. צוות מד"א שהוזעק למקום הצליח להחזיר לתינוק את הדופק ופינה אותו במסוק לבית החולים כשמצבו קריטי. המשטרה פתחה בחקירה.
2 צפייה בגלריה
בן שנתיים טבע בבריכה במושב ליד בית שמש
בן שנתיים טבע בבריכה במושב ליד בית שמש
הסבתא חילצה את התינוק מהמים. הפינוי למסוק
(צילום: דוברות איחוד הצלה)
הדיווח על הטביעה התקבל בשעה 10:24 במוקד 101 של מד"א במרחב ירושלים. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהוזעקו למקום החלו לבצע בפעוט פעולות החייאה, ולאחר שהצליחו להחזיר את הדופק פינו אותו לבית החולים במסוק.
חובש רפואת חירום במד"א, אביעד ליכטמן, סיפר: "כשהגענו למקום הובילו אותנו לחצר הבית, שם שכב הפעוט על המדשאה כשהוא מחוסר הכרה. סיפרו לנו שמשו אותו מהבריכה כשהוא ללא דופק וללא נשימה. ביצענו בו פעולות החייאה מתקדמות וממושכות שכללו הנשמות, עיסויים ומתן תרופות. כאשר ליבו שב לפעום ומצבו התייצב מעט, העלינו אותו למסוק מד"א שפינה אותו לבית החולים במצב קריטי".
מדובר במשפחה ששהתה בווילת נופש ביישוב. סבתו של התינוק הבחינה בו במים וחילצה אותו.
2 צפייה בגלריה
בן שנתיים טבע בבריכה במושב ליד בית שמש
בן שנתיים טבע בבריכה במושב ליד בית שמש
נפתחה חקירה. זירת הטביעה במושב שדות מיכה
(צילום: דוברות איחוד הצלה)
מהמשטרה נמסר: "שוטרי משמר הגבול הוזעקו למושב באזור מטה יהודה בעקבות דיווח על טביעה של קטין כבן שנתיים בבריכה. צוותים רפואיים של מד"א שהוזעקו למקום מעניקים לילד טיפול ראשוני מציל חיים. המשטרה פתחה בחקירה".
מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים, אורלי סילבינגר: "הורים, אל תגידו לי זה לא יקרה! לא מזמינים נופש משפחתי בצימר שבו הבריכה לא מגודרת עם שער שננעל באופן אוטומטי למניעת כניסת ילדים ללא השגחה. בסביבת המים קובעים כל הזמן מבוגר אחראי שתפקידו להשגיח על הילדים במרחק נגיעה וללא הסחת דעת. לימודי שחייה מצילים חיים. באחריותנו למנוע את המקרה הבא. טביעה היא גורם התמותה השני בשכיחותו מהיפגעות ילדים, לכן בימים האחרונים ארגון בטרם ואיגוד השחייה יזמו מהלך להעלאת מודעות בקרב ההורים למניעת טביעות" .
לפני שלושה ימים טבע למוות צעיר בן 27 באזור חוף אכזיב, צפונית לגן הלאומי - הטובע השישי באותו שבוע. צוותי מד"א ביצעו בו פעולות החייאה אך נאלצו לקבוע את מותו במקום. מהמשטרה נמסר אז כי בעקבות דיווח שמסרו חבריו של הטובע, כי נעלם במים, החלו סריקות אחריו. אזרחים משו אותו בסופו של דבר מהים כשהוא מחוסר הכרה.
מתחילת חודש מאי טבעו למוות 28 בני אדם בישראל. מדובר במספר גבוה לעומת עונת הרחצה בשנה שעברה, שבה עמד מספר מקרי המוות בחודש אוקטובר 2019 על 27 בני אדם. בסיכון הגבוה ביותר לטביעה נמצאים תינוקות שעלולים לטבוע גם במים רדודים. זו גם לא חייבת להיות בריכה: ראשם של ילדים עד גיל חמש גדול וכבד יחסית לשאר הגוף, והם עלולים להתהפך בקלות לתוך אמבט, גיגית ואפילו שירותים מבלי שיוכלו לחלץ את עצמם.