1 צפייה בגלריה
עשרות ישראלים שבו אחר הצהריים לישראל בטיסת החילוץ של אל על מדובאי
עשרות ישראלים שבו אחר הצהריים לישראל בטיסת החילוץ של אל על מדובאי
( צילום: מתס קורמן)
אבן שטיפש אחד זרק לבאר, אלף חכמים לא יצליחו להוציא אותה. אתמול (ג') השליכה ממשלת ישראל לבאר הקורונה מדינה שלמה. הזוי – אין מילה אחרת לתאר את המבצע הלאומי רחב ההיקף לייבוא מוטציות חדשות ולהשמדת הישגי מבצע החיסונים הארצי, שעליו החליט בחגיגיות קבינט הקורונה. מי שחושש היום מהווריאנטים הבריטי והדרום-אפריקני עוד יתגעגע אליהם בקרוב.
התנהגות הממשלה בימים האחרונים מזכירה טייס בוורטיגו שבסחרור חושים איבד טוטאלית את יכולת ההתמצאות, ומכוון את חרטום המטוס שלו היישר לאדמה. גם הבחירות המתקרבות לא מצליחות לספק הסבר לטיפשות הקיצונית במתווה החפוז לפתיחת נתב"ג שעליו הוחלט.
לא די שנכניס למדינה אלפי ישראלים מחויבי בידוד ביום בלי שום יכולת אמיתית לוודא שהם אכן יושבים בבית, גם נפטור את המחלימים והמחוסנים שישובו ארצה אלוהים-יודע-מאיפה מחובת הבידוד, אף שבשלב זה אין עדיין שום ודאות כי הם לא יכולים לשאת בגופם את הווריאנטים החדשים ולפזר אותם באין מפריע.
התרחיש הסביר הוא שהתחלואה תתפשט במהירות, יהיו אלפי קורבנות, אולי עשרות אלפים, ובתי החולים יעלו על גדותיהם. אם זה מה שמתאים לנו, אנחנו בדרך הנכונה
החלטת הממשלה מעמידה בספק את כל הישגי מבצע החיסונים האדיר שנערך כאן בשלושת החודשים האחרונים, ועלולה להחזיר אותנו היישר למשבר הרפואי הענק של הגל השלישי, שרק בימים האחרונים התחלנו במאמץ ובקושי רב לצאת ממנו.
רק אתמול הודיע משרד הבריאות על גילוי שלושה מקרים של הווריאנט הניו יורקי, זן חדש ואלים של קורונה, ועל שני מקרים נוספים של וריאנט אקזוטי אחר, שמקורו באפריקה. בעוד ד"ר ראשל וולנסקי, ראש המרכז האמריקני לבקרת מחלות, קוראת לציבור האמריקאי "להיות חזקים ולשמור על ההנחיות", ומזהירה מפני אובדן היתרונות שצברה ארה"ב בקרב נגד הקורונה, בגלל הווריאנטים החדשים והמידבקים, מדינת ישראל פותחת בשמחה את שעריה לנחיל של מוטציות, שעתיד להתנחל לכולנו בדרכי הנשימה.
שרית רוזנבלוםשרית רוזנבלוםדנה קופל
הפזיזות וחוסר האחריות שבהם פועלת הממשלה שלנו מובילה אותנו בכיוון מבעית אחד: לתרחיש האימים שכונה על ידי קבינט המומחים של מגן ישראל: "ספיגה". על פי התרחיש הקיצוני הזה, שמתברר שבימים האחרונים הוחלט ליישם אותו באופן לא רשמי וללא הסבר אמיץ לציבור על משמעויותיו הקשות, המשק ייפתח כולו בשבוע הבא, ללא שום אמצעי הגנה.
במקרה כזה, מסבירים המומחים, התרחיש הסביר הוא שהתחלואה תתפשט במהירות, יהיו אלפי קורבנות, אולי עשרות אלפים, ובתי החולים יעלו על גדותיהם בניסיון לטפל במי שלא התחסנו. בתום מספר שבועות של גיהינום האוכלוסייה תפתח חסינות נרחבת וההדבקה תיעצר. אם זה מה שמתאים לנו, אנחנו בדרך הנכונה.
האח הגדול הכריז על בחירתו בתרחיש ה"ספיגה" ועל דיירי הבית נגזר להתנהג בהתאם ולהיכנס לכוננות ספיגה. שתהיה לכולנו טיסה נעימה.
  • שרית רוזנבלום היא עיתונאית "ידיעות אחרונות"
מעוניינים להציע טור לערוץ הדעות של ynet? שלחו לנו ynetopinion@gmail.com