3 צפייה בגלריה
מחמוד ג'אבר. נרצח לפני 5 שנים בפתח ביתו
מחמוד ג'אבר. נרצח לפני 5 שנים בפתח ביתו
מחמוד ג'אבר. נרצח לפני 5 שנים בפתח ביתו
בית המשפט המחוזי בירושלים זיכה אתמול (שני) את חוסיין עותמאן, שהיה הנאשם המרכזי בפרשת הרצח של מחמוד ג'אבר מאבו גוש. בנובמבר 2017 נרצח ג'אבר בפתח ביתו, לעיני ילדיו, בזמן שניסה להפריד בקטטה. בית המשפט זיכה גם את עוביידה עותמאן, אך הרשיע את עבד אלעזיז וסאמר עותמאן בהמתה בקלות דעת ובגרימת חבלה חמורה של אחרי.

בכתב אישום שהגישה פרקליטות מחוז ירושלים בדצמבר 2017 נגד חוסיין, עוביידה, עבד אלעזיז וסאמר עותמאן נטען כי הארבעה נפגשו בביתו של חוסיין ותכננו לפגוע בקרוב משפחתם, מרואן עותמאן, תושב הכפר וחבר של ילדיו של ג'אבר. עוד נטען כי הארבעה רצו לפגוע במרואן לאחר שחשדו שגרם נזק לרכוש של בני משפחתם.
מהאישום עלה כי סמוך לשעה חצות סאמר עותמאן הסיע את השלושה האחרים לבית שבו נמצא מרואן ושם תקפו אותו הנאשמים האחרים באלות. כשמחמוד ג'אבר הגיע לפתח ביתו לראות מה הסיבה לרעש ירה בו חוסיין עותמאן למוות, באקדח שהחזיק בידו.
עו"ד אריאל עטרי  המייצג את חוסיין עותמאן הנאשם העיקריעו"ד אריאל עטרי
אתמול פרסם בית המשפט את הכרעת דינו והודיע על זיכויים של חוסיין עותמאן, המיוצג על ידי עו"ד אריאל עטרי, ושל עוביידה עותמאן, המיוצג על ידי עו"ד אורי בר נתן . בפסק הדין הרשיע השופט רמי רובין את שני הנאשמים האחרים ואת עבד אלעזיז עותמאן גם בעבירה של המתה בקלות דעת.
במהלך המשפט ביקשה עו"ד ג'ני אבני מפרקליטות מחוז ירושלים, לבסס את הרשעת הנאשמים באמצעות זיהויים על ידי בניו של ג'אבר, טביעות אצבע של עבד אלעזיז שנמצאו על אלה שאותרה במסלול הבריחה של הארבעה, על ידי סרטונים בהם נראה רכבו של סאמר עותמאן המסיע את האחרים לזירת הרצח וסרטונים המראים את התוקפים בדרך לבית המנוח.
חוסיין הכחיש את האשמות נגדו. עורך דינו טען כי הוא הזמין את האחרים לשחק עימו שחמט בביתו באותו ערב, כפי שנהגו לשחק מידי ערב, ושהוא לא יצא מביתו בגלל שעבר ניתוח כמה ימים קודם לכן והיה מחובר לאינפוזיה.
3 צפייה בגלריה
זירת הרצח. "קיים חלל ראייתי משמעותי"
זירת הרצח. "קיים חלל ראייתי משמעותי"
זירת הרצח. "קיים חלל ראייתי משמעותי"
(צילום: עבדול אבו גוש)
3 צפייה בגלריה
(צילום: עבדול אבו גוש)
בית המשפט קבע בהכרעת דינו שלא ניתן לקבל את עדויות בניו של המנוח בבית המשפט בשל סתירות שהתגלו בין עדותם לדברים שאמרו בחקירת המשטרה, ובנוסף נטען לגבי אחד מהם כי "עולה הרושם ששמירת החוק איננה נר לרגליו". בנוסף נקבע כי עדותם לימדה שלאנשים נוספים באבו גוש היה אינטרס לפגוע במרואן.
בהכרעה נקבע כי "עולה הרושם הברור שהדברים שמסרו בניו של המנוח הושפעו מדברים שהם שמעו מאחרים לאחר האירוע". השופט רובין קיבל את עדותו של עד התביעה המרכזי לפיה ראה את חוסיין עותמאן נכנס לרכבו של סאמר עותמאן בפתח ביתו. עם זאת, הוא קיבל את טענתו של עו"ד עטרי, כי לא הובאה כל ראיה לפיה חוסין עדיין היה ברכב זמן קצר אחר כך, כשנסע הרכב לעבר זירת הרצח.
בית המשפט קבע כי "קיים חלל ראייתי גדול בכל הנוגע לתמונה הכוללת שביקשה המאשימה להציג. אין ראיה לכך שחוסיין ועוביידה היו ברכב של סאמר בזמן שיצא ממתחם בית עותמאן. אין גם ראיה שתלמד על כך שהם נכחו בזירת האירוע או אפילו בנתיב הבריחה של התוקפים - חלל זה משמעותי".
עו"ד אורי בן נתן המייצג את עבדאלעזיז אחדעו"ד אורי בן נתן
עם זאת, השופט קבע כי טביעת האצבע של עבד אלעזיז, המיוצג על ידי עו"ד אורי בר-נתן, שנמצאה על האלה מבססת את הרשעתו בגרימת מוות. בנוסף נקבע כי סאמר עותמאן שרכבו זוהה בסרטונים הוא זה שהסיע את התוקפים לבית המנוח והוא הורשע בעבירה של חבלה מחמירה.
עו"ד עטרי מסר בתגובה: "בתיק זה ניהלנו מלחמה, במשך שנים, על מנת להוכיח שחוסיין חף מפשע ואנו שמחים שבית המשפט קיבל את עמדתנו וזיכה אותו מכל אשמה, תוך קביעה שהוא לא החזיק באקדח, לא ירה במנוח וכלל לא יצא מביתו בליל האירוע. חיכינו זמן רב לזיכוי".
עו"ד בן נתן מסר בתגובה: "ארבעה רעולי פנים הגיעו לבית המתלונן כשבידיהם אלות ואחד מהם עם אקדח, במטרה לחבול במתלונן. האדם שהחזיק באקדח ירה בג'אבר לאחר שזה התעמת איתו. מדובר באירוע כואב ומצער שהנאשמים טענו לאורך משפטם כי הם לא אותם רעולי פנים. המשטרה לא הצליחה לאסוף די ראיות להוכחת אשמתם בעבירה החמורה שדינה 20 שנה, ולא בכדי זיכה בית המשפט את מרביתם".