בתקיפה חריגה באזור רפיח, ניסתה אתמול (שישי) ישראל, לפי פרסומים זרים, לחסל את מפקד חטיבת רפיח של חמאס, מוחמד שבאנה. אותו מח"ט רפיח, מופיע בחפיסת הקלפים שחולקה לחיילי צה"ל - אבל עם תמונת מוחמד שבאנה אחר - מצרי במקור.
2 צפייה בגלריה
מוחמד שבאנהו מוחמד שבאנה מפקד חטיבת רפיח ב חמאס
מוחמד שבאנהו מוחמד שבאנה מפקד חטיבת רפיח ב חמאס
מימין: מח"ט רפיח שבאנה. משמאל: העיתונאי המצרי
תיעוד מרפיח: ניסיון החיסול של שבאנה

אותו שבאנה, עיתונאי, מבקר הספורט וחבר הסנאט המצרי, נחשב לאחד מאנשי התקשורת הבולטים במצרים, שעבד בערוצים רבים וגם שימש בעבר כמזכ"ל סינדיקט העיתונאים.
עם פרסום הידיעות על ניסיון החיסול של שבאנה הפלסטיני, הופצו בישראל תמונות של שבאנה המצרי - מתוך חפיסת הקלפים - שכוללת 52 מבוקשי חמאס. במצרים טענו כי הטעות "מוכיחה את היעדר הסטנדרטים המקצועיים הבסיסיים ביותר של התקשורת הישראלית", ונטען כי ממשלת ישראל משתמשת בתקשורת כדי לייצר תמונת ניצחון.
ברשתות החברתיות וערוצי התקשורת המצריים והפלסטיניים, סיקרו בהרחבה ובזלזול את הטעות. גורמים המכירים את הדמויות, לעגו לפרסום הישראלי וכתבו כי ישראל היא זו המתפארת ביכולות המודיעין שלה, אך לא מכירה את מנהיג חמאס שהתנקשו בו ומפרסמת מידע לא מדויק.
שבאנה המצרי לא התרגש מהפרסום. באחד הראיונות לתקשורת המצרית אמר כי "לא הופתע מפרסום התמונה", לטענתו בידי שב"כ, "למרות שמדובר באחד ממנגנוני הביטחון הגדולים בישראל". לדבריו, תמונתו, שפורסמה במקורות השונים בישראל, מעידה על הבלבול בישראל בכל הנוגע לסוגיה הפלסטינית: "נודע לי שהתמונה שלי הופצה על-ידי מנגנון הביטחון הישראלי הגדול ביותר, שאמור להיות בשיא הריכוז. זה מעיד על כך שהם סובלים מבלבול ושפלסטין תחזור בקרוב לבעליה והניצחון קרב".
2 צפייה בגלריה
חפיסות קלפים עם תמונות של בכירי ארגון הטרור חמאס
חפיסות קלפים עם תמונות של בכירי ארגון הטרור חמאס
רשימת הקלפים. ג'וקר אחד - אל-עארורי, כבר חוסל
בריאיון אחר לטלוויזיה המצרית הוסיף כי מדובר בבורות: "אני לא כועס או מופתע, קיבלתי את העניין בציניות. הסיטואציה מצחיקה כי מדובר בבורות והמצאה של אירועים. לאור הבלבול הם פונים לגוגל". לפי פרסומים ערביים הוא מעוניין לתבוע את ישראל, לנקוט בצעדים משפטיים ולהשיג פיצוי כספי גבוה שיתרום למען הפלסטינים.
עד עתה עדיין לא ברור אם מח"ט רפיח של חמאס אכן חוסל. לפי הדיווחים, היה ניסיון לחסלו לפחות עוד פעם אחת במלחמה בחודש דצמבר, וגם בנו נהרג בשבוע שעבר במזרח רפיח במהלך קרבות עם צה"ל. שני בנים נוספים שלו נהרגו בעוטף ב-7 באוקטובר לאחר שהשתתפו במתקפת הפתע של חמאס. ביתו של שבאנה הופצץ מספר פעמים והוא שרד כמה ניסיונות התנקשות. הוא נחשב ליעד לחיסול מ-7 באוקטובר, ללא קשר לפעולה הקרקעית ברפיח.
יוזמת חפיסת הקלפים דומה ליוזמה של הצבא האמריקני אחרי הפלישה לעיראק בשנת 2003. אז הופצו חפיסות קלפים עם תמונות מבוקשים ממשטרו של סדאם חוסיין. יחד עם זאת, לא ברור אם עומד מאחוריה גורם רשמי.