1 צפייה בגלריה
בית חולים סורוקה באר שבע
בית חולים סורוקה באר שבע
בית החולים סורוקה בבאר שבע
(צילום: shutterstock)
צעירה בת 18 ובן זוגה בן ה-38, תושבי באר שבע, יואשמו בהתעללות וגרימת חבלה חמורה בבתה התינוקת של הצעירה, בת תשעה חודשים. היום (חמישי) הוגשה נגד השניים הצהרת תובע. הם יובאו היום לדיון בהארכת מעצרם בבית משפט השלום שבעיר.
השניים נעצרו בתחילת החודש, אז הובהלה התינוקת לבית החולים סורוקה שבעיר כשהיא סובלת משני שברים בגולגולת, שבר באחת מרגליה וחבלות בכל חלקי גופה. כמו כן, אותרו שני שברים ישנים. בחקירתו טען החשוד כי הסימנים הכחולים על גופה של התינוקת הם "נשיכות אהבה". כשנשאלה החשודה מדוע לא פנתה עד אז לבית החולים, היא השיבה כי חששה ששירותי הרווחה ייקחו את ילדיה והכחישה את המיוחס לה.
תחילה נעצרה בת ה-18 עם אביה הביולוגי של התינוקת, תושב נתניה בן 21, שבהמשך שוחרר ונוקה מכל חשד. לאחר מכן, כפי שצוין, נעצר בן זוגה של האם החשודה. במהלך החקירה עלה חשד כי התינוקת סבלה מהתעללות מתמשכת, ללא כל הסבר מניח את הדעת. היא הועברה למשפחת קלט חירום.
החוקר רב-נגד יובל כהן אמר כי "22 שנים אני עוסק בחקירות קטינים וחסרי ישע. זה אחד המקרים הקשים שראינו". התינוקת לא יכלה לדבר אך הסימנים על גופה העידו על מה שעל-פי החשד עבר עליה, ואנחנו שימשנו לה כפה".
לחשוד בן ה-38 ארבעה ילדים ביולוגיים, בני 12, 9, 6 ו-4. בחקירה עלה חשד כי גם בילדיו הביולוגיים התעלל לפני למעלה מ-3 שנים. על-פי החשד, הוא נהג לסטור להם ולדחוף אותם, ובאחד המקרים אף נשך את בתו - בת שש. לפני כשלוש שנים הוא התגרש מאשתו ובעקבות פנייה של המשטרה אל אשתו לשעבר, החליטה האחרונה לחשוף בפני החוקרים את ההתעללות שהובילה לגירושים. בחקירת המשטרה הכחיש את המעשים נגד ילדיו הביולוגיים.
עו"ד בנימין מלכא, המייצג את האם, מסר כי "טרם קיבלתי את חומרי החקירה. עודני משוכנע כי יתברר בקרוב מאוד כי הלקוחה שלי היא לא מי שביצעה את העבירות המיוחסות לה. אני משוכנע כי גם הגוף החוקר, המשטרה, הבין את מי באמת צריך לחפש בתיק הזה".