תלמיד כיתה י"א בן 16 נפצע הבוקר (ראשון) באורח קל מדקירות בקטטה בבית הספר הטכנולוגי-דתי בנתניה. המשטרה פתחה בסריקות אחר שלושה תלמידים שעל פי החשד היו מעורבים בקטטה ונמלטו מבית הספר, אחד מהם על קטנוע. החשודים הם תלמידים מכיתות י"א וט', שניים מהם נעצרו כשעתיים לאחר התקרית.
בשעה 11:09 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב שרון על אירוע אלימות בנתניה. חובשים ופרמדיקים שהוזעקו למקום פינו את הנער לבית החולים לניאדו עם פציעות חודרות. רן לוי, חובש רפואת חירום רכוב על אופנוע מד"א, סיפר: "כשהגענו למקום ראינו את הנער כשהוא יושב ובהכרה מלאה. הוא סבל מפציעה חודרת בפלג התחתון, הענקנו לו טיפול רפואי ופינינו אותו לבית החולים כשמצבו מוגדר קל".
1 צפייה בגלריה
הפצוע מביה"ס הטכנולוגי בבית החולים לניאדו
הפצוע מביה"ס הטכנולוגי בבית החולים לניאדו
"הרביצו ודקרו". התלמיד שנפצע בקטטה בנתניה בבית החולים
(צילום: רענן בנן צור)
"היו צעקות, שלושה תקפו תלמיד אחד ודקרו אותו", סיפרו תלמידים מבית הספר. "אחרי זה הם קפצו מעל הגדר וברחו, לא דרך השער כי שם יש שומר". לדבריהם, "אנחנו לא יודעים מה קרה ביניהם אבל היו צעקות, והם הרביצו לתלמיד אחד ודקרו אותו. היה מפחיד".
התלמידים הוסיפו כי בשבוע שעבר הייתה גם קטטה בבית הספר, ושברו לאחד התלמידים את האף. "לא יודעים אם יש קשר בין שני האירועים, נראה לנו שמדובר בשני אירועים שונים. אבל מפחיד לבוא לבית ספר שבו יש דקירות ופצועים".
מעיריית נתניה נמסר: "העירייה מגנה וכואבת כל מקרה של אלימות ועושה כל מאמץ למגר את התופעה. המקרה הנ"ל נמצא בחקירת משטרה ובטיפול משרד החינוך, מנהל החינוך וצוות בית הספר. מיד עם קבלת הדיווח, הגיעה ראש העיר, מרים פיירברג איכר, לבית החולים לבקר את הנער ומשפחתו והבטיחה לסייע ככל שיידרש".
ד"ר מיכאל בן אקון, מנהל אגף ילדים בבית החולים לניאדו בנתניה, לשם פונה הנער, סיפר כי הוא נבדק ונמצא בהכרה מלאה. לדברי הרופא, הנער סובל מחבלה שטחית בראש וחבלת דקירה בירך השמאלית. "שתי הפציעות הן שטחיות ובסוף יסתכמו במספר תפרים לירך וקצת השגחה על הנער. החלק הכמובן המטריד הוא החלק מסביב - ילד הולך לבית ספר בבוקר ובסוף מסיים בחדר מיון בפצע דקירה וחבלה גם לראש וגם לירך", אמר.

התקרית בבית הספר בנתניה מגיעה אחרי אירועים אלימים אחרים שהתרחשו בבתי ספר בארץ רק בשבוע האחרון. בסוף השבוע פתחה המשטרה בחקירה בעקבות תיעוד שבו נראה נער בן 14 תוקף נער אחר בחטיבת ביניים באשדוד. הנער התוקף ביקש שיצלמו אותו, ובתיעוד שהופץ במהירות בין התלמידים וברשתות, נראית המצלמה מלווה אותו עוד לפני שתקף את הקורבן. התוקף לא חדל ממעשיו גם כשהגיעה מורה למקום וניסתה למנוע ממנו להמשיך.
התקיפה אירעה ביום שלישי האחרון, ובעקבות תיעוד שהגיע לידי חוקרי המשטרה נפתחה חקירה. הנער החשוד, שבתיעוד נראה מכה בחוזקה באגרופים בקורבן ואף בועט בראשו, התייצב בתחנת המשטרה באשדוד, שם הוא נחקר בחשד לתקיפה ושוחרר בליווי מבוגר בתנאים מגבילים.
"אנחנו מזועזעים מהאירוע הזה, ועוד יותר מזה שהוא עבר לילדים במהירות ואין כמעט ילד שלא ראה את הסרטון", סיפר ל-ynet הורה לאחד הילדים בבית הספר. "פשוט כאב הלב שזה מה שעשו לו. הקורבן הוא ילד טוב, תלמיד כיתת מופת. מעולם הוא לא הסתבך. הנער המכה פשוט תכנן את הכול וגם חיכה שיצלמו אותו כדי שאחר כך יהיה אפשר לפרסם".
ברחובות נדקר בשבוע שעבר נער בן 16 לעיני מזכירת בית הספר, ומצבו מוסיף להיות קשה. מחקירה ראשונית של הדקירה עלה כי התוקפים קפצו מעל גדר בית הספר ורדפו אחרי התלמיד עד לחדר המנהל - שם כאמור דקרו אותו בראשו, מול עיני המזכירה, ונמלטו במהירות. הנער אושפז בתחילה בבית החולים קפלן ברחובות והועבר לבית החולים שניידר בפתח תקווה, שם נותח. זמן קצר לאחר הדקירה, המשטרה עצרה ארבעה חשודים במעורבות באירוע - שלושה נערים וצעיר כבן 18.
גורמים בעיריית רחובות אמרו כי כבר כמה ימים לפני הדקירה הגיע דיווח למשטרת רחובות על כך שהנער היה מאוים. גורם בבית הספר אף אמר כי במקרה הזה, "הכתובת הייתה על הקיר".