אחרי שחמאס הודיע למתווכות על הסכמה להצעה המצרית, מפרט סגן יו"ר חמאס בעזה, חליל אל-חיה, את פרטי ההסכמה. לדבריו, "בשלב הראשון צה"ל ייסוג לאזור הגבול - ובכל שבוע ישוחררו 3 חטופים מתוך ה-33 שרלוונטים לשלב הזה. על פי ההצעה שאישרנו, הצבא ייסוג ביום השלישי מרחוב אלראשיד והעקורים יוכלו לחזור, וביום העשרים ושניים ייסוג מרחוב סלאח אלדין". עוד הוסיף כי הפסקת אש קבועה ונסיגה מלאה של צה"ל תצא לדרך רק בשלב השני. אורך כל שלב אמור להיות 42 יום.
3 צפייה בגלריה
חליל אל-חיה
חליל אל-חיה
חליל אל-חיה. "כל שלב יהיה 42 יום"
3 צפייה בגלריה
עזתים חוגגים את הפסקת האש
עזתים חוגגים את הפסקת האש
עזתים חוגגים את הפסקת האש
(צילום: רויטרס)
אל-חיה פירט בערוץ אל-גז'ירה: "ההצעה שהוצגה בפנינו על ידי המתווכים בקטאר ומצרים כוללת 3 שלבים. ההצעה כוללת חילופי אסירים ב-3 שלבים. כל שלב ייארך 42 יום. ההצעה כוללת, בשלב השני שלה, הודעה ישירה על הפסקה קבועה של פעולות צבאיות ועוינות. המתווכים אמרו לנו כי נשיא ארה"ב מחויב להבטיח את יישום ההסכם. הכדור נמצא כעת במגרש של הכיבוש הישראלי. בשלב הראשון של ההצעה הכיבוש ייסוג לאזורים הסמוכים לגבול בתוך רצועת עזה, ויתקיים משא ומתן עקיף בתיווך מצרי וקטאר על מפתחות החליפין. לא התבשרנו על מועד ספציפי לאישור ההצעה המוצעת על ידי ישראל. אנו ממתינים לתגובת הכיבוש לאישור הצעת הפסקת האש".
לגבי חילופי החטופים והאסירים נמסר כי חמאס אישר את הנוסח הבא: ⁠חמאס משחרר 3 חטופים ביום השלישי להסכם, ולאחר מכן ישחרר 3 חטופים נוספים כל שבעה ימים, החל מנשים בכל הזדמנות אפשרית (אזרחיות וחיילות). בשבוע השישי חמאס ישחרר את כל האזרחים החטופים שנותרו כלולים בשלב זה. בתמורה, ישראל תשחרר מספר מוסכם של אסירים פלסטינים, לפי הרשימות שהגיש חמאס. עד היום השביעי (במידת האפשר), חמאס ימסור מידע על מספר החטופים שישוחררו בשלב זה. ⁠ביום ה-22, הצד הישראלי משחרר את כל האסירים מעסקת שליט שנעצרו מחדש. אם מספר החטופים החיים המיועדים להשתחרר לא יגיע ל-33, הוא יושלם ממספר הגופות מאותן קטגוריות לשלב זה. בתמורה, ישראל תשחרר את כל אלה שנעצרו מרצועת עזה לאחר 7 באוקטובר, כולל נשים וילדים מתחת לגיל 19. חלק זה יבוצע בשבוע החמישי לשלב זה. עוד נמסר כי תהליך ההחלפה קשור למידת המחויבות לתנאי ההסכם, לרבות הפסקת פעולות צבאיות הדדיות, נסיגת כוחות ישראליים, החזרת עקורים וכניסת סיוע הומניטרי.
מוקדם יותר הערב הודיע חמאס כי ראש הלשכה המדינית של ארגון הטרור, איסמעיל הנייה, מסר לראש ממשלת קטאר ולשר המודיעין המצרי על הסכמה לתנאי הפסקת האש. לאחר מכן אמר גורם בחמאס כי "הסכמנו להפסקת אש של שישה שבועות". צוות המשא ומתן הישראלי בראשות ראש המוסד דדי ברנע קיבל את תשובת חמאס, ולומד אותה כעת לעומק. לפי הודעות שיוצאות כעת מגורמים בחמאס, לא דובר על שינוי משמעותי מההצעה שעליה דווח בשבוע האחרון. גורם בחמאס אמר לרויטרס: "המשלחת שלנו תבקר בקהיר לדון בהסכמות ובשלבים הבאים".

פירוט השלבים וחילופי השבויים והאסירים

ערוץ אל-ערבי אל-ג'דיד פרסם שהשיג את נוסח ההצעה שאושרה על ידי חמאס והיא כוללת כאמור שלושה שלבים רצופים. על-פי הפרסום, השלב הראשון יימשך 42 ימים ויכלול הפסקה זמנית של הפעולות הצבאיות ונסיגת כוחות ישראליים מזרחה, והפסקת טיסות צבאיות למשך רוב שעות היממה. עקורים יוכלו לחזור לאזורי המגורים שלהם. חמאס ישחרר 33 חטופים, חיים או מתים, בהם נשים אזרחיות וחיילות מתחת לגיל 19, מבוגרים מעל גיל 50, וחולים ופצועים אזרחים בתמורה למספר אסירים מבתי הכלא הישראלים. עוד נמסר כי תהליך ההחלפה תלוי במידת המחויבות לתנאי ההסכם, כולל הפסקת הפעולות הצבאיות, נסיגת הכוחות הישראלים, החזרת העקורים וכניסת סיוע. ישראל גם תתחייב להסיר את העונשים נגד אסירים ועצורים בכלא הישראלי אחרי ה-7 באוקטובר. במקביל, יחלו סידורים ותוכניות לשיקום מקיף של בתים, מתקנים ותשתיות אזרחיות שנהרסו.
3 צפייה בגלריה
תושבים עוזבים את רפיח
תושבים עוזבים את רפיח
תושבים עוזבים את רפיח. יוכלו לחזור לבתיהם
(צילום: REUTERS/Ramadan Abed)
בשלב השני שיימשך גם הוא 42 יום יוכרז על הפסקת אש שתכנס לתוקף לפני תחילת חילופי השבויים והאסירים. השלב השלישי יכלול החלפת גופות ושרידים משני הצדדים, תחילת יישום תוכנית השיקום של עזה לתקופה שבין 3-5 שנים וסיום מוחלט של המצור על רצועת עזה. הערבים להסכם הם קטאר, מצרים, ארה"ב והאו"ם.