שכונת הדר בחיפה, שבה אותרו אתמול (ד') שרידי גופה בתוך קיר של דירה, הייתה בעבר מהמפוארות בעיר, אך הפכה בעשרות השנים האחרונות לשכונה מוזנחת ומיושנת, שבה הפשע חוגג. תושבים ובעלי עסקים בשכונה מספרים על חשש ממשי להסתובב ברחובות עם רדת החשיכה: "יש כאן כמויות של נרקומנים ואנשים מפוקפקים". בינתיים, הגופה הועברה למכון לרפואה משפטית לבדיקת סיבת המוות, כשבמשטרה חוקרים את התיק כחשד לרצח.
2 צפייה בגלריה
זירת מציאת הגופה בחיפה
זירת מציאת הגופה בחיפה
הבניין שבו נמצאה הגופה. "אפילו נרקומנים גרים פה"
(צילום: ליאור אל-חי)
2 צפייה בגלריה
זירת מציאת הגופה בחיפה
זירת מציאת הגופה בחיפה
כוחות המשטרה סמוך לבניין, אתמול
(צילום: ליאור אל-חי)
הדירה שבה אותרו שרידי גופות אתמול בשעות הצהריים נמצאת בבניין מגורים מיושן מאוד. בכניסה לבניין נמצא פרוזדור אפלולי ומוזנח, המורכב מחלקי פח וקיר בטון, שמוביל לגרם המדרגות לדירה. בעלי הדירה, כך מספרים אנשים שמכירים אותו, נוהג להשכיר אותה כבר שנים. "מי שגר פה הם אנשים ברמה הנמוכה ביותר, אפילו נרקומנים", סיפר אחד השכנים.
בעל הדירה סיפר אתמול לכמה ממכריו את השתלשלות האירועים עד למציאת הגופה. לפני חמישה ימים נפטר באותה הדירה אדם מבוגר ששכר אותה, ככל הנראה בשל שימוש יתר בסמים. השכנים מספרים כי ביום מציאת הגופה, הגיעו כוחות משטרה לדירה כדי לשלול מעשה פלילי. בעל הדירה סיפר כי לאחר פטירתו של הדייר הוא החליט לפנות את כל הציוד שהיה בדירה, ופנה לאחד השכנים כדי שיבצע את המלאכה.
השכן שעליו הוטלה המשימה סיפר ל-ynet: "הבעלים ביקש ממני לפנות הכול החוצה תמורת תשלום של כמה מאות שקלים, וזה מה שעשיתי". בעל הדירה סיפר למכריו כי לאחר פינוי הציוד, במקום שבו עמדה מיטתו של הדייר שנפטר, התגלתה בליטה של יציקת בטון, מה שלא היה מוכר לו ועורר את חשדו. מסיבה זה הוא החליט להזמין למקום שיפוצניק עם פטיש אוויר כדי לפתוח את אותה בליטת בטון.
הוא סיפר בנוסף כאשר החלו לשבור את הבטון, התגלו חלקי סכו"ם מתחת לשכבה הראשונה של הבטון, ובהמשך התגלתה גם שקית - שם לפי החשד נמצאו חלקי גופה שהייתה במצב של ריקבון מתקדם. מיד עם הגילוי הזעיק בעל הדירה את המשטרה שסגרה את המקום ופתחה בחקירה.

"כשפיניתי את הציוד ראיתי את אותה בליטת בטון, אבל לרגע לא חשבתי שמשהו כאן לא בסדר", סיפר השכן. "כששמעתי היום שמצאו שם גופה הזדעזעתי, לא חשבתי לרגע שליד הבית שלי יכול להיות דבר כזה נורא". אחמד סוואטפה (59), השיפוצניק שהגיע למקום ושבר את אותה בליטת בטון, סיפר: "אני לא הבנתי שיש שם גופה. אמרתי 'מי עושה בטון כזה על רצפת בית'. כשנמצאה השקית השערות שלי נעמדו מרוב הפחד".
לדבריו, הוא נתקל בשקית בעת שמילא פסולת בטון. "אני לא ראיתי את העצמות כי הכול היה מכוסה בבטון, רק הראש היה בחוץ. פתחתי, בהתחלה חשבתי שזאת בובה. לא ידעתי אם זה ראש של אדם או בובה, גבר או אישה, לא ראיתי כלום. הלכתי להגיד לבעל הדירה", אמר סוואטפה.
הגופה הועברה כאמור למכון לרפואה משפטית באבו כביר לצורך זיהוי וקביעה סופית של סיבת המוות, וכן לנסות להבין מתי אירע הרצח.
פורסם לראשונה: 20:56, 09.08.23