בבית המשפט המחוזי בירושלים תחל מחר (שלישי) עדותו של עד המדינה השלישי והאחרון במשפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ראש הסגל לשעבר במשרד ראש הממשלה ארי הרו. עדותו נוגעת לשלושת האישומים בתיק 1000 (תיק המתנות), תיק 2000 (שיחות מוזס-נתניהו) ותיק 4000 (תיק בזק-וואלה). חקירתו הראשית צפויה להימשך כיום אחד, ולאחר מכן תיערך חקירתו הנגדית על ידי הסנגורים במשך כמה דיונים.
בשבוע הבא צפויה גם חקירתו הראשית והנגדית של שגריר ישראל באו"ם, השר לשעבר גלעד ארדן, בתיק 4000. לכן סביר שעדותו של הרו תיקטע על ידי עדות ארדן ותימשך לאחריה.
2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו עם ארי הרו
בנימין נתניהו עם ארי הרו
נתניהו והרו, ב-2008
(צילום: אלכס קולומויסקי)
הרו היה בעברו מנכ"ל עמותת ידידי הליכוד בארה"ב. ב-2007 שימש יועץ לענייני חוץ של נתניהו, שהיה יו"ר האופוזיציה, וב-2008 היה מנהל לשכתו כיו"ר האופזיציה. ב-2009, עם בחירתו של נתניהו לראשות הממשלה, שימש מנהל לשכת ראש הממשלה, עד שפרש ב-2010. בהמשך חזר שוב לעבוד עם נתניהו - מינואר 2014 ועד ינואר 2015 כראש הסגל בלשכתו.
בין היתר צפוי להתייחס הרו לראיה המרכזית בתיק 2000 - שיחות נתניהו ומו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס, שהוקלטו לבקשת נתניהו בטלפון הנייד שלו.
בדצמבר 2015 נחקר הרו במשטרה, בחשד שלא קשור לתיקי נתניהו, על חברה שהייתה בבעלותו. כמה חודשים אחר כך הגיע מידע לרשויות האכיפה, בידיעתו, על קיומן של הקלטות בנייד שלו של שיחות בין ראש הממשלה למו"ל ידיעות אחרונות. הוצא צו בנושא, ואותרו שתי ההקלטות של שיחות בחומרים מהנייד של הרו. בין מוזס לנתניהו נערכו לפי האישום שש פגישות רלוונטיות, פגישות ארבע וחמש הוקלטו בנייד של הרו לבקשת נתניהו - בסמוך למועד הבחירות.
ביולי 2016 נחקר הרו לראשונה על שורת מקרים שלא קשורים לפרשה האישית שלו. בין היתר הוא נחקר על חומרים שהפכו לתיק 1000 וכאלו שלא הבשילו בסופו של דבר לאישום, כמו פרשת אודליה כרמון שעבדה עם נתניהו. הרו נחקר כחשוד בתיק 1000, ובתיק 2000 מסר עדות פתוחה.
2 צפייה בגלריה
גלעד ארדן
גלעד ארדן
יעיד בשבוע הבא. ארדן
(צילום: AFP)
באותו חודש ביקש הרו לקיים משא ומתן להסכם עד מדינה, מסר מידע ונחקר תוך הסכמה שאם ייחתם איתו הסכם עד מדינה, יהפוך המידע שמסר ונחקר עליו לחומר חקירה. בקיץ 2017 נחתם עימו הסכם עד המדינה.
הרו צפוי להישאל על ההקלטות והרקע לשיחות בין נתניהו למוזס. נושא נוסף שיעיד עליו הוא ניסיונות נתניהו למצוא קונה ל"ידיעות אחרונות" שיחליף את מוזס. בנוסף, בתיק 1000 הוא יעיד גם על פרשת הוויזה לארנון מילצ'ן.
הרו מואשם בעצמו במרמה והפרת אמונים בפרשה אחרת, פרשת חברת 3H גלובל, שלא קשורה לתיקי האלפים. לפי האישום, ב-2014, כשהיה ראש הסגל בלשכתו של ראש הממשלה, כתנאי לכניסתו לתפקיד, התבקש הרו להסדיר את נושא ניגוד העניינים, ולשם כך למכור את אחזקותיו ולנתק זיקותיו לחברת 3H Global Ltd שבבעלותו. בעקבות דרישה זו, מכר הרו את החברה לחברו במכירה פיקטיבית למראית עין, כך שתישמר זיקתו של הרו לחברה. לפני עריכת הסדר ניגוד העניינים המציא הרו ליועצת המשפטית במשרד רה"מ את הסכם המכירה, ממנו עולה מצג לפיו הוא ינתק כל זיקה לחברה.
לאחר שחתם הרו על הסדר ניגוד העניינים ולאור המצג שהציג, קיבל הרו את אישור היועצת המשפטית ומשרד המשפטים לכניסה לתפקידו כראש הסגל. במסגרת הסכם עד המדינה שנחתם עם הרו, הוסכם כי הרו יודה בעובדות ויורשע בעבירה המיוחסת לו וכי הצדדים יעתרו במשותף לעונש של שישה חודשי עבודות שירות וקנס כספי בסך של 700 אלף שקל. ההסדר יוצג בבית משפט השלום בראשון לציון, שם מתנהל משפטו, לאחר עדותו בתיק זה.