אחיו ואחותו של רותם מנסנו (35) ממעלה אדומים, שנפצע באורח קשה ביחד עם שני חבריו בפיגוע הירי ברחוב דיזנגוף בתל אביב ביום חמישי האחרון, אמרו היום (ראשון) בבית החולים איכילוב כי מצבו של אחיהם ממשיך להיות קשה - וקראו לציבור להמשיך להתפלל בשבילו.
"אחינו הקטן רותם נמצא כאן מיום חמישי, הוא שוכב בטיפול נמרץ פצוע קשה מהפיגוע, בסמוך למיטת חברו אור אשכר", סיפרה אחותו יפעת. "רותם הוא הלב של המשפחה. בן אדם מלא שמחת חיים עם לב רחב כאוקיינוס, מלא נתינה ואהבה לזולת. רותם חי את חייו כדי לשמח אנשים. גם במיטת חוליו הוא פותח את העיניים, מחפש לשאול או לנסות להביע את עצמו. לראות מה קורה עם האחר ואחר כך להסתכל מה קורה לגבי עצמו".
4 צפייה בגלריה
רותם מנסנו לפני הפיגוע בדיזנגוף
רותם מנסנו לפני הפיגוע בדיזנגוף
"חי את חייו כדי לשמח אנשים". רותם מנסנו
(מתוך פייסבוק)
4 צפייה בגלריה
יפעת ועודד, אחים של רותם מנסנו שנפצע קשה בפיגוע בדיזנגוף, בהצהרה לתקשורת
יפעת ועודד, אחים של רותם מנסנו שנפצע קשה בפיגוע בדיזנגוף, בהצהרה לתקשורת
"הדבר הראשון שעשה כשהתעורר היה לשאול על חברו שנפצע אנוש". האחים של רותם מנסנו
(צילום: מוטי קמחי)
"אנחנו רוצים להודות לעם ישראל, לחברים ולמשפחה הקרובה על כל האהבה והתמיכה שאנחנו מקבלים. זה לא מובן מאליו", המשיכה אחותו של רותם. "אנחנו לא ידענו כמה הוא אהוב, כמה הוא נוגע בכולם. היד שלו נוגעת בלבבות של כל כך הרבה אנשים. אנחנו פשוט רוצים להודות על כל התמיכה והתפילות שאנחנו כל היום מתפללים כדי לקבל איזשהי בשורה משמחת, איזשהו שיפור, איזשהו קצה של התקדמות. אנחנו חיים משעה לשעה, אנחנו נמצאים במסע של החיים שלנו פה".
האחים שיתפו כיצד התבשרו על ההודעה הקשה. "ביום חמישי אחרי הפיגוע קצת לפני תשע שלחתי לרותם הודעות בווטסאפ מה המצב, והוא לא ענה", סיפר האח עודד. "המשכתי לשלוח לו סימני שאלה והוא לא ענה. לקראת השעה עשר קיבלנו טלפון מבית החולים איכילוב שאמרו שרותם נפצע ושנגיע בדחיפות. מיד אספנו את עצמנו ונסענו, רותם היה בעיצומו של הניתוח להוצאת הקליע מעמוד השדרה. ראינו אותו לראשונה רק בסביבות 4 בבוקר של יום שישי".

יפעת ועודד אמרו שהמילה הראשונה שאחיהם הוציא מהפה בבית החולים הייתה "אשכר", שמו של חברו הטוב אור אשכר שנפצע באורח אנוש בפיגוע ובהמשך מצבו התייצב. "רק עליו הוא חשב", סיפרו. "בהזדמנות זו אנחנו רוצים לשלוח רפואה שלמה גם לאשכר וגם למיכאל ולחזק אותם ואת המשפחות. אנחנו רוצים להודות לצוות הרפואי שעושה כאן מלאכת קודש במחלקת טיפול נמרץ כירורגי וטיפול נמרץ כללי. תודה על התמיכה של בית החולים ברגעים הקשים ועל כל המעטפת שסביבנו".
"לא ידעתי שיש לו כל כך הרבה חברים", סיפר עודד על אחיו, שעובד כדיג'יי. "אני אח שלו, אבל כמות כזאת ציפיתי לראות רק בחתונה שלו. ונראה את זה בחתונה שלו, בעזרת השם. הוא יקום על הרגליים, והמון תקליטנים ינגנו לו בחתונה". יפעת הוסיפה: "יש מחווה שמאוד ריגשה אותנו. רותם מחויב ללקוחות שלו, למשפחה שלו ולכל החברים בקהילה, שנרתמו על מנת לשמח את רותם ואת המשפחות ולקחו על עצמם מחווה מדהימה - לגבות אותו בעבודתו ולהעביר לו את כל הכספים".
4 צפייה בגלריה
זירת הירי בתל אביב
זירת הירי בתל אביב
הזירה והמחבל שנקלט במצלמות אבטחה
(צילום: מוטי קמחי)

על מצבו של רותם כעת אמרו: "המשך השיקום שלו יהיה תהליך ארוך, אבל אחנו סבלניים ושומרים על אופטימיות. מאתמול הוא כבר נושם בכוחות עצמו, עם עזרה מהאף ולא דרך הפה. המצב שלו עדיין מאוד מאוד קשה. הוא מאוד מוטרד וכואב לו מאוד. הוא סובל המון ונמצא במצב נפשי לא משהו בלשון המעטה. קשה לנהל איתו שיחות ארוכות, הוא מביע את עצמו בחצי מילה. הוא צרוד נורא וקשה מאוד להבין. מנסים לקרוא שפתיים אבל לא תמיד מצליחים. אנחנו רואים את הפחד בעיניים שלו, את הפחד מוות שלו בעיניים. הוא רוצה אותנו סביבו, שלא נזוז ממנו".
מנסנו עובד כאמור כדי ג'יי, וברשתות החברתיות תיעד עצמו מתקלט במגוון אירועים, בין השאר בחתונות. באתר "מתחתנים למען מתחתנים" כתבו עליו שורת המלצות חמות, כשבין השאר ציינה כלה בשם רעות: "רותם הוא לב זהב. די ג'יי ברמה הכי גבוהה, אחת הבחירות הכי טובות שלנו". מורן כתבה שבחרה במנסנו לתקלט בחתונתה אחרי שראתה אותו באירוע אחר, וציינה כי "הוא נתן לנו אווירה קלילה, והתייחס לכל שיגוע או שאלה בשיא הרצינות ובחיוך. הוא נתן טיפים ועצות טובות, והיה ממש מרגיע ונעים".
4 צפייה בגלריה
אור אשכר, מיכאל אסדון, רותם מנסנו
אור אשכר, מיכאל אסדון, רותם מנסנו
מיכאל אוסדון, אור אשכר ורותם מנסנו
(צילום: באדיבות המשפחה, מתוך פייסבוק, מתוך לינקדאין)
נעמי ציינה את "האנרגיות הטובות והמדהימות" של מנסנו, ואמרה כי יש לו "כישרון מטורף". תגל כתבה כי "מעבר להיותו די ג'יי מטורף, הוא גם אדם מדהים". דריה תיארה אותו כמקסים וחייכן, ואנאל ציינה כי הוא היה "הבחירה הטובה ביותר שיכולנו לעשות". כולם ציינו כי רותם הביא אנרגיה ושמחה לחתונתם, וגרם לקהל "לא להפסיק לרקוד".
מנסנו מעיד על עצמו שהחל את פעילותו בתחום המוזיקה לפני כ-12 שנים, ומלבד חתונות הוא מתקלט גם במסיבות ובמועדונים ובמגוון הפקות. "מוזיקה היא בשבילי קודם כל דרך חיים. השמחה שבמוזיקה ממלאת אותי ומבחינתי השמחה של האנשים שווה הכול", כתב. הוא עבד בעבר כדי ג'יי הבית בכמה מקומות בירושלים ובתל אביב, עבד גם במועדון האומן 17 והופיע גם בחו"ל.

"רותם שולט בכל סגנונות המוזיקליים וברשותו ארסנל גדול של מוזיקה מגוונת, כולל גרסאות מיוחדות שנעשות על-ידו ללהיטים המקומיים וללהיטים ממיטב היוצרים בעולם", נכתב עליו באתר מתחתנים למען מתחתנים. "רותם מביא איתו סגנון ייחודי, מקצועיות והרבה אנרגיה לכל אירוע, מה שהופך את הערב לחוויה ארוכה של סיפור מוזיקלי".
ביום חמישי האחרון הגיע המחבל מועתז חוואג'ה מהכפר הפלסטיני נעלין לרחוב דיזנגוף בתל אביב אחרי השעה 20:30 בערב, ופתח באש לעבר המבלים סמוך למסעדה. רותם מנסנו, אור אשכר ומיכאל אוסדון, שהיו בדרכם לחתונה, נפגעו. רותם נפצע באורח קשה, אור באורח אנוש ומיכאל באורח קל. המפגע חוסל על-ידי מתנדב במשטרה, לוחם ביחידת הגדעונים של המשטרה ולוחם ומפקד צוות ביחידת מגלן. המחבל ריצה פעמיים מאסר בכלא הישראלי בגין החזקת נשק ואמל"ח ומעורבות באירוע ירי. בית משפט השלום בתל אביב האריך שלשום בשבוע את מעצרם של תושב רמלה ותושב כסייפה שלפי החשד הסיעו את המחבל לזירת הפיגוע.
שלשום מנהל בית החולים איכילוב פרופ' רוני גמזו עדכן כי חל שיפור במצבם של אור בן ה-33 ורותם בן ה-35, שנפצעו קשה מאוד. גמזו אמר כי אור הגיע במצב אנוש עם פציעה שסיכנה את חייו - והדגיש כי הוא יצא מסכנת חיים מיידית. "הפינוי היה מהיר מאוד והטיפול היה מהיר מאוד עם ירידה מהירה לחדר ניתוח. הצוותים הצליחו להוציא אותו מכלל סכנת חיים. הוא לא במצב אנוש או סכנה מיידית לחיים. יש שיפור מסוים אבל הדרך ארוכה. הפציעה קשה. כל המערכות יציבות ואני רוצה להיות אופטימי", אמר. "אנחנו רואים התייצבות מלאה של המערכות שלו".