2 צפייה בגלריה
רותם עזריה
רותם עזריה
"מעשיו קשים וחמורים". עזריה
(צילום: דוברות המשטרה)
בית המשפט המחוזי בחיפה גזר היום (חמישי) 15 שנות מאסר על רותם עזריה (26), תושב באר שבע, שביצע עבירות מין מרובות בשני אחים בני ארבע ושש. בנוסף, נגזרו עליו שנתיים מאסר על תנאי ותשלום פיצוי למשפחת הילדים בסכום כולל של 258 אלף שקלים - הסכום המרבי המתאפשר בחוק.
לפי כתב האישום, בין עזריה למשפחת הילדים שררו יחסי קרבה ואמון, והוא ניצל זאת לצורך ביצוע העבירות בביתם. עוד צוין כי עזריה הסיח את דעתם של הילדים באמצעות הטלפון הנייד שלו, ואף הציע להם סכומי כסף נמוכים על מנת שיאפשרו לו לבצע בגופם מעשים מיניים. באוקטובר האחרון הוא הורשע בעבירות.
2 צפייה בגלריה
רותם עזריה בבית המשפט המחוזי בחיפה
רותם עזריה בבית המשפט המחוזי בחיפה
עזריה בבית המשפט
הרכב השופטים קבע היום כי עזריה "מהווה סיכון של ממש לציבור הילדים ולציבור בכללותו", אך התחשב בבקשתו להשתלב בטיפול ייעודי לעברייני מין. במתן גזר הדין ציינו השופטים כי "מעשיו קשים וחמורים" ואף הדגישו את הנזק שנגרם לילדים ולמשפחתם. הם הוסיפו כי "לאור מסוכנתו, על גזר הדין לייחס משקל בכורה לשיקולי הרתעת הנאשם מביצוע עבירות נוספות בעתיד - והרתעת הרבים מפני ביצוע עבירות דומות".
ביוני 2022 הורשע עזריה במקרה נוסף של עבירות מין בילד בן שמונה שהתגורר סמוך לביתו. עזריה טיפל בו, והואשם גם בהחזקת חומרי תועבה. המשטרה מסרה לאחר מעצרו כי כבר בשלב הראשוני עלה החשד שלא מדובר במקרה יחיד.