במשטרה סבורים כי הנער בן 16, שנעצר לפני כשלושה שבועות בחשד לרצח עבריין מין מורשע בדירתו בנתניה, תכנן מראש את המעשה. הבוקר (יום א') הותר לפרסום כי הנרצח הוא חיים ויזמן, בן 42. בתיעוד (בפתח הכתבה) שפרסמה המשטרה, נראה הנער רוכש את הסכין שבאמצעותה ביצע לפי החשד את הרצח והמפגש שלו עם הקורבן דקות ספורות לפני ביצוע המעשה המיוחס לו.
החשוד, נער מחונן ממשפחה מבוססת, טוען שמדובר בהגנה עצמית - אך החוקרים מצאו במחשבו שכתב: "רוצה לנקות את העולם מפדופילים".
ב-9 באוגוסט מצאו נער בן 15 ונערה בת 14 את גופתו של ויזמן עירומה ומתבוססת בדם במיטה בדירתו בשכונת דורה בעיר. לפי חקירת המשטרה, הנער הכיר את ויזמן היטב ממפגשים מיניים שקיים עמו תמורת אוכל במסעדות ובגדים.
לאחר שהקורבן לא ענה להם, שני הנערים נכנסו לדירה אך נבהלו וברחו מהמקום. מאוחר יותר התקשרה אמה של הנערה למשטרה, לאחר שבתה סיפרה לה את אשר ראתה.
3 צפייה בגלריה
הנער החשוד ברצח חיים ויזמן
הנער החשוד ברצח חיים ויזמן
רכישת הסכין, המפגש לפני הרצח והקורבן ויזמן
(צילום: דוברות המשטרה )
חוקרים שהגיעו לדירתו של ויזמן גילו כי הקורבן מוכר כעבריין מין, שאף ריצה מאסר בפועל והיה בעבר בפיקוח של יחידת צור בשירות בתי הסוהר. בצילומי אבטחה שנאספו מהמקום עלה כי שש שעות לפני שעת הרצח נפגש ויזמן עם נער, אולם בצילומים לא ניתן היה לזהות במי מדובר.
החוקרים מצאו בטלפון הנייד של עבריין המין התכתבויות עם פרופיל פיקטיבי של נער דרך אפליקציית היכרויות. בעזרת יחידת הסייבר, הצליחו החוקרים להבין כי מי שעומד מאחורי אותו פרופיל פיקטיבי הוא הנער שתועד עם ויזמן במצלמות האבטחה.

כשזהותו של החשוד התבררה, הופתעו החוקרים לגלות כי מדובר בנער מחונן ממשפחה מבוססת מאוד. הם הגיעו לבית המשפחה עם צו חיפוש, עצרו את הנער והחרימו לו את המחשב ואת הטלפון הנייד. הנער, שלטענת החוקרים כלל לא הופתע מהגעתם, הכחיש את המיוחס לו.
לאחר הארכת המעצר הראשונה מסר הנער גרסה נוספת, שלפיה קבע להיפגש עם ויזמן בדירתו לצורך קיום יחסי מין, ולאחר שביקש לעזוב בתואנה של אכזבה מהמפגש התפתח ביניהם ויכוח. הנער טען כי במהלך הוויכוח ויזמן נעל הדלת ולא נתן לו לצאת - ולכן דקר אותו במהלך של הגנה עצמית.
על גופת הקורבן נמצאו 20 סימני דקירות, אך הנער סיפר כי דקר אותו פחות פעמים. החשוד, שחווה בעבר התנסויות מיניות עם בני מינו, סיפר עוד כי הגיע לדירת הקורבן עם סכין מכיוון שויזמן ביקש ממנו לקנות אחת כזאת.
3 צפייה בגלריה
חשד לרצח: נער ונערה מצאו גבר ללא רוח חיים בדירה בנתניה
חשד לרצח: נער ונערה מצאו גבר ללא רוח חיים בדירה בנתניה
זירת הרצח
(צילום: רענן בן צור)
3 צפייה בגלריה
חשד לרצח: נער ונערה מצאו גבר ללא רוח חיים בדירה בנתניה
חשד לרצח: נער ונערה מצאו גבר ללא רוח חיים בדירה בנתניה
(צילום: רענן בן צור)
"היום ימלאו 20 ימים למעצרו", אמר רב-פקד אריק רזניק, מפקד היחידה ללוחמה בפשיעה במשטרת מרחב שרון. "מהממצאים קשרנו אותו לזירה. הוא טען שאת הסכין הביא מראש לבקשת הקורבן, ולכן רכש אותה. כמות הדקירות גם לא תאמה את גרסתו".
עוד עלה בחקירה כי החשוד והקורבן התכתבו ביניהם במשך כמה שבועות. במהלך חילופי הדברים, ויזמן כתב לנער החשוד שיש ביניהם פער גילים ולכן לא רצה לפגוש אותו - אך הנער התעקש.
"ראיית הזהב" התגלתה לטענת החוקרים בקובץ במחשבו של הנער. מדובר במעין יומן שתיאר את האירוע כולו בגוף שלישי באמצעות הסברים פילוסופיים. הנער כתב כאמור בקובץ כי בכך שהרג את ויזמן - עשה טוב לעולם משום שניקה אותו מפדופילים.
ביומן כתב החשוד כי קיים סיכוי שהיה עושה זאת שוב, מכיוון שחשב שמדובר במעשה מוסרי שנועד לנקות את העולם. במשטרה ציינו כי לנוכח הממצאים, הם הצליחו לאסוף מספיק ראיות נגד הנער שממשיך לטעון להגנה עצמית.