ממשלת אוסטריה החליטה כי מי שמפרסם תכנים של חמאס, כמוהו כמי שמפרסם תכנים נאציים. בנוסף, החליטה הממשלה להגדיל באופן משמעותי את הקנסות על מי שיציג סמלים של חמאס וחיזבאללה – מ-4,000 אירו ל-10,000 אירו, או 20 אלף אירו לעבירה חוזרת. ההחלטות דורשות אישור פרלמנט ואז ייכנסו לתוקף.
לאחר שהחקיקה תושלם, הבעת תמיכה בחמאס תיחשב באוסטריה לעבירה פלילית שתוביל לפיטורים ממקומות עבודה ציבוריים. כמו עם הצגת סמלים נאציים, כך גם הצגה של סמלי חמאס תוביל לקנסות.
4 צפייה בגלריה
וינה אוסטריה  פרו פלסטינים הפגנות בעד עזה נגד ישראל
וינה אוסטריה  פרו פלסטינים הפגנות בעד עזה נגד ישראל
הפגנה פרו פלסטינית בווינה לפני כחודש
(צילום: EPA/CHRISTIAN BRUNA)
4 צפייה בגלריה
תפילות יום השישי הבר הבית
תפילות יום השישי הבר הבית
דגלי חמאס יהיו מחוץ לחוק
(צילום: AFP)
4 צפייה בגלריה
דגל חיזבאללה  בדרום לבנון
דגל חיזבאללה  בדרום לבנון
תיאסר גם הנפה של דגל חיזבאללה
(צילום: רויטרס)
בהחלטתה אישרה הממשלה האוסטרית הצעה לרפורמה בחוק האיסור (prohibition), אשר הינו חוק שאומץ כבר בשנת 1947 ומאז עבר כמה תיקונים. החוק אוסר על קיומה של המפלגה הנאצית במדינה, הכחשת שואה וכל מעורבות בפעילות נאצית.
הצעת תיקון החוק הממשלתית תועבר בקרוב לפרלמנט. חוק האיסור הוא חוק חוקתי ולכן נדרש רוב של שני שליש כדי לתקנו. הטיוטה כבר נשלחה למפלגות האופוזיציה כדי לזרז את התהליך עד כמה שניתן.
בנוסף לתיקון של חוק האיסור, במסגרת הרפורמה יעודכנו גם חוקים אחרים, פשוטים יותר, שלא דורשים רוב של שני שליש. למשל, חוק הסמלים אשר אוסר הצגה של סמלים מסוימים באוסטריה. החוק יעודכן כך שיכלול גם את סמלי חמאס וחיזבאללה.

גם צ'כיה התייצבה לצד ישראל

מדינה נוספת מאירופה שמביעה תמיכה בלתי מסויגת בישראל היא צ'כיה. עם פרוץ המלחמה שלחה צ'כיה את כל מלאי האפודים שהיה ברשותה והודיעה שתספק לישראל כל סיוע שיידרש. יאן ליפבסקי היה שר החוץ הראשון בעולם שהגיע לביקור סולידריות בארץ, כבר ב-10 באוקטובר.
מפגן תמיכה מרגש נוסף היה מצד שרת ההגנה יאנה צ'רנוכובה במרכז פראג - מול משמרת מחאה של תומכי הפלסטינים. עטופה בדגל כחול-לבן, היא שרה עם כמה מידידי ישראל את התקווה בעברית.
4 צפייה בגלריה
הפגנות תמיכה בעד ישראל לשחרור החטופים בפראג, צ'כיה
הפגנות תמיכה בעד ישראל לשחרור החטופים בפראג, צ'כיה
פראג: הפגנות תמיכה בישראל עם קריאה לשחרור החטופים
(צילום: AP Photo/Frank Augstein)
לאחר קריאת עצרת האו"ם להפסקת אש, דרשה צ'רנוכובה מארצה לעזוב את האומות המאוחדות. "חמאס רצחו כ-1,400 ישראלים ורק 14 מדינות, כולל אנחנו, יצאו בצורה ברורה נגד מתקפת הטרור הזו", אמרה, "אני מתביישת באו"ם. לצ'כיה אין מקום בארגון שמריע לטרוריסטים ואינו מכבד את הזכות הבסיסית להגנה עצמית. בואו נצא משם".
ב-25 באוקטובר נחת ראש ממשלת צ'כיה פטר פיאלה לביקור סולידריות בישראל. "הגעתי לפה בזמן הקשה הזה כדי להביע את תמיכתנו הברורה עם ישראל", אמר, "7 באוקטובר היה היום הטרגי ביותר עבור ישראל והעם היהודי זה עשורים. התמונות והסרטונים שראינו הם מזעזעים. למעשי האלימות האלה אין מקום בעולמנו. אני רוצה שיהיה ברור - צ'כיה עומדת לצד ישראל, עכשיו ותמיד. בדיוק כפי שקרה לפני 75 שנים, אתם יכולים לסמוך על התמיכה שלנו".