אחרי ביקוריהם של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק, נשיא צרפת עמנואל מקרון ושורה של מנהיגים אחרים, היום (ד') הגיעו ארצה לביקור הזדהות קנצלר אוסטריה קארל נהאמר וראש ממשלת צ'כיה פטר פיאלה.
3 צפייה בגלריה
נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש עם קנצלר אוסטריה קארל נהאמר
נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש עם קנצלר אוסטריה קארל נהאמר
הנשיא הרצוג עם הקנצלר נהאמר. "לשחרר את בני הערובה מיד וללא תנאים"
(צילום: קובי גדעון, לע״מ)
נשיא המדינה יצחק (בוז'י) הרצוג נפגש היום עם הקנצלר האוסטרי נהאמר בקריה בתל-אביב. "אתה ידיד גדול של ישראל באחד הרגעים הנוראיים ביותר שלנו כעם מאז הקמת מדינת ישראל", אמר לו הרצוג. "חמאס ביצע פשעים זוועתיים נגד האנושות. אני שומע אמירות ומשפטים והערות של מנהיגים שונים שמנסים למצוא נימוק לטרור. אין סיבה לטרור, אין הצדקה לטרור, אין זכות לאף אחד להשתמש בטרור נגד אדם אחר. אנשים שוחרי שלום שעבדו יום יום ודאגו לשכניהם בעזה - הם נטבחו והוכו, נתקפו, נאנסו ונשרפו, וראשם וראשי ילדיהם נכרתו. אז עכשיו הזמן לסולידריות. תודה שאתה איתנו".
הקנצלר האוסטרי השיב להרצוג: "אנחנו עומדים כאן היום זה לצד זה, וזה סימן לסולידריות עם ישראל, עם העם בישראל, וסימן למאבק המשותף שלנו בטרור. אנו מגנים את מתקפת הטרור המתועבת של חמאס ואת הרצח הברברי של אזרחים חפים מפשע בצורה החריפה ביותר. על חמאס לשחרר את בני הערובה באופן מיידי וללא תנאים".
הכותרת
המחדל, הלחימה, וההבטחה: מאחורי הקלעים של פעילות שב"כ
20:20
3 צפייה בגלריה
נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש עם ראש ממשלת צ'כיה פטר פיאלה
נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש עם ראש ממשלת צ'כיה פטר פיאלה
הנשיא עם רה"מ הצ'כי פיאלה. יפעל במועצה האירופית
(צילום: קובי גדעון, לע״מ)
ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש בקריה עם ראש הממשלה הצ'כי פיאלה. "הרפובליקה הצ'כית הייתה תומכת גדולה מאוד של ישראל בזמנים טובים ובזמנים חשוכים", אמר לו נתניהו. "זוהי שעתנו האפלה, ואני מעריך את העובדה שאתה עומד פה. התמיכה שלך מוערכת מאוד ואני מברך על הגעתך לישראל. אני תמיד אומר שיש רק דבר אחד טוב יותר מלעמוד לצד ישראל, והוא לעמוד בתוך ישראל. זה מה שאתה עושה. תודה לך".
פיאלה השיב: "הגעתי לפה בזמן הקשה הזה כדי להביע את תמיכתנו הברורה והסולידריות עם ישראל. היו לנו תוכניות להיפגש בפראג ב-8 באוקטובר, אבל יום אחד לפני כן חמאס וארגוני טרור פלסטיניים פתחו בטרור הברברי שלהם. 7 באוקטובר היה היום הטראגי ביותר עבור ישראל והעם היהודי זה עשורים. התמונות והסרטונים שראינו מזעזעים. למעשי האלימות האלה אין מקום בעולמנו. אני רוצה שיהיה ברור – הרפובליקה הצ'כית עומדת עם ישראל עכשיו ותמיד. בדיוק כמו לפני 75 שנים, אתם יכולים לסמוך על הקול והתמיכה שלנו".

מארה"ב עד נפאל: העיתונאים נוהרים מהעולם

פיאלה הדגיש כי חברות צ'כיות סיפקו מיד לישראל ציוד צבאי בסיסי, בכלל זה 3,000 אפודי מגן בליסטיים, וציין כי ארצו תוכל לשלוח ציוד נוסף. "לישראל יש זכות מוחלטת להגן על עצמה", הדגיש. הוא ציין כי כשישתתף בישיבת המועצה האירופית בבריסל יפעל להבטיח שהמועצה תבהיר את תמיכתה הנחרצת בישראל ובזכותה להגן על עצמה: "חמאס הוא האויב המשותף שלנו, ועלינו להבטיח שהוא יהיה מבודד. הוא ברשימת הטרור של האיחוד האירופי כבר שנים, וכעת עלינו לפעול".
3 צפייה בגלריה
מפגש שארגן צה"ל עם כתבים, שהגיעו מכל העולם, על מעשי הזוועות של מחבלי החמאס
מפגש שארגן צה"ל עם כתבים, שהגיעו מכל העולם, על מעשי הזוועות של מחבלי החמאס
צה"ל מציג לכתבים הזרים תמונות מהטבח שביצע חמאס
(צילום: דובר צה"ל)
בלשכת ראש הממשלה ציינו כי מאז תחילת המלחמה נפגש נתניהו עם 11 מנהיגי מדינות, בהם נשיאי ארה"ב, צרפת וקפריסין, הקנצלרים של גרמניה ואוסטריה, וראשי הממשלה של בריטניה, איטליה, הולנד, יוון, רומניה וצ'כיה.
גם הנוכחות של עיתונאים זרים בישראל מאסיבית כפי שלא הייתה מעולם. לשכת העיתונות הממשלתית הודיעה כי מאז החלה מלחמת "חרבות ברזל" היא קלטה 2,050 עיתונאים זרים, מספר שיא, הכפול ממספר העיתונאים שהגיעו לישראל לאורך כל מבצע "צוק איתן". הכתבים הרבים ביותר הגיעו מאז תחילת המלחמה מארה"ב, בריטניה, צרפת וגרמניה, אך גם מדינות הממעטות לדווח מתוך ישראל, כגון רומניה, נפאל וסינגפור, שלחו עיתונאים ארצה.