מבצע החיסונים מתרחב - ומהיום (שבת) גם תלמידי התיכונים בגילים 16-18 החלו לקבל את מנת החיסון הראשונה מפני קורונה: קופת החולים מאוחדת הודיעה הערב על הרחבת מבצע החיסונים גם לתלמידי כיתות י"א-י"ב - ובכך כל קופות החולים מצטרפות למאמץ לחסן את בני ובנות הנוער שייגשו לבחינות הבגרות השנה. למרכז החיסונים של קופת חולים לאומית הגיעו תלמידי י"א וי"ב כשהם מלווים בהוריהם הנרגשים במהלך שאמור להחזיר את הלימודים לשגרה אחרי חודשים ארוכים של לימודים בזום.
8 צפייה בגלריה
נוער מתחסן בתל אביב
נוער מתחסן בתל אביב
נערה מתחסנת בתל אביב
(צילום: מוטי קמחי )
8 צפייה בגלריה
נוער מתחסן בתל אביב
נוער מתחסן בתל אביב
(צילום: מוטי קמחי )
רוני חזן, תלמידת י"א בתיכון "אהל שם" ברמת גן, אמרה לאחר שהתחסנה כי "החיסון היה ממש סבבה ולא כאב בכלל. כבר חזרנו ללמוד כרגיל, ושוב חזרנו לזום. כולנו כבר מאוד רוצים לחזור לבית הספר. הרבה חברות שלי מתחסנות בשבוע הבא, ויש כמה שמפחדות, אבל בסוף נראה לי שכולם יתחסנו". אמה של רוני, שרון, שהתחסנה אתמול במנה השנייה, אמרה כי "אני מקווה שיהיה בסדר ונעבור את זה בשלום".
8 צפייה בגלריה
איתי מתחסן בתל אביב
איתי מתחסן בתל אביב
"הגיע הזמן שנחזור". איתי מתחסן בתל אביב
גם איתי, תלמיד כיתה י"א בתיכון רבין שבתל מונד הגיע להתחסן. "אני כבר הרבה זמן לומד בזום וכבר מחכה לחזור ללמוד בצורה נורמלית. הגיע הזמן שנחזור. אפשר לומר שממש רצתי להתחסן, הרבה חברים שלי רוצים גם". ים, תלמידת כיתה י"ב בתיכון שמעון בן צבי מגבעתיים, הוסיפה כי "החיסון לא כאב לי. נראה לי שבסוף כולם ילכו להתחסן כדי לעשות בגרויות, זה עדיף מלשבת בבית".
למרות שמבצע החיסונים לתלמידי כיתות י"א-י"ב התחיל רשמית רק בצאת השבת, במוקדי החיסונים של קופת חולים כללית בחיפה ובגליל המערבי התחסנו היום בצהריים עשרות בני נוער שהגיעו עם הוריהם.
8 צפייה בגלריה
ים מגבעתיים
ים מגבעתיים
"החיסון לא כאב, זה עדיף מלשבת בבית". ים מגבעתיים
8 צפייה בגלריה
אדם דביר ממתחסני בני הנוער הראשונים
אדם דביר ממתחסני בני הנוער הראשונים
אדם דביר, מראשוני הנערים שהתחסנו
(צילום: דוברות כללית)
בין הראשונים להתייצב לחיסון היה אדם דביר, תלמיד כיתה י"ב בתיכון אורט קרית ביאליק שהגיע מלווה באביו. הוא סיפר לאחות שחיסנה אותו, ניהל ח'טיב, כי חיכה לרגע בו יוכל להתחסן בקוצר רוח. "יש לי סבתא שגרה בקריית מוצקין ומאז הקורונה חסר לי החיבוק שלה. אני מתגעגע ומאוד רוצה להגיע לבקר אותה, מבלי לחשוש לבריאותה", הסביר.
דביר הוסיף כי הוא רוצה לחזור גם ללמוד בבית הספר. "הלימוד מרחוק מתסכל. הזום נתקע כל הזמן ולא ממש ניתן ללמוד. גם המפגש עם החברים חסר לי. אני מקווה מאד שעכשיו, כשנשלים את החיסון, נוכל לחזור לסוג של שגרה שכל כך חסרה לנו".
8 צפייה בגלריה
ניב מתחסן בתל אביב
ניב מתחסן בתל אביב
חיסון לתלמידים בתל אביב
(צילום: דוברות לאומית)
רות ברוך, מנהלת הסיעוד של כללית במחוז חיפה וגליל מערבי, המרכזת את מבצע חיסוני הקורונה במחוז. אמרה כי ההיענות מצד בני הנוער הייתה מפתיעה. מהקופה נמסר עוד כי אתמול נרשם ביקוש שיא לחיסונים ראשונים ושניים. כך למשל, במוקד בזבולון בוצעו אתמול 1,850 חיסונים - כמעט כפול מהמוצע היומי. בסך הכל ניתנו במחוז עד כה 230 אלף חיסונים, ולנוכח הביקוש יפתח השבוע מתחם ענק נוסף במרכז הקונגרסים בחיפה שיוכל לספק יותר מ-3,000 חיסונים ביום.
8 צפייה בגלריה
מתחסנים בג'וליס
מתחסנים בג'וליס
מתחסנים בג'וליס
(צילום: אייל עאמר)
גם בג'וליס הוקם מרכז חיסונים משותף לפיקוד העורף ומגן דוד אדום לטובת תלמידי התיכון, תושבים בני יותר מ-40, צוותי הוראה וצוותים רפואיים. עד לשעות אחר הצהריים יותר מ-400 תושבי האזור הגיעו למתנ"ס המקומי שהוסב למתחם חיסונים עבור כל מבוטחי הקופות. יו"ר המועצה המקומית ויסאם נבואני אמר כי הוא היה נרגש במיוחד לראות את מרכז החיסונים ביישוב. "החיסון הוא הדרך לצאת מהמשבר הזה ופונה לכאן לכל התושבים ובכלל לכל אחד ואחת לגשת להתחסן בהקדם", אמר.
למתחם של הכללית בכפר סבא הגיעה לירז שלום קוממי בת ה-17 שקיוותה שהשגרה החדשה מתקרבת: "זה לא כאב, ואני חושבת שטוב שכולם מתחסנים. הגיע הזמן שהמשק יחזור לעצמו, ושנחזור למה שהיה".
8 צפייה בגלריה
הדר אוחנה, בן גרינבוים, לירז שלום ושירה התחסנו
הדר אוחנה, בן גרינבוים, לירז שלום ושירה התחסנו
המחוסנים בכפר סבא: "קשה ללמוד בזום"
(צילום: רועי רובינשטיין )
שירה, בת 17 מאורנית, הודתה שחששה לפני החיסון, אבל היא לא מתחרטת על כך. "בסופו של דבר זה יעזור לחזור לבית ספר ואולי אפילו לטיולים השנתיים". בן גרינבוים בן ה-16 וחצי הגיע מאבן יהודה למתחם שהוקם בקניון כפר סבא הירוקה וסיפר על ההתרגשות: "חיכיתי לזה, אני כבר ממש רוצה לחזור לבית הספר". ואילו הדר אוחנה מתיכון "רבין" בכפר סבא הגיעה למתחם באופן ספונטני: "אמא אמרה לי לבוא, אז התלבשתי ובאתי. קשה ללמוד בזום, אפילו החברות שלי עשו סרטון הסברה על החיסון כדי לעודד כמה שיותר אנשים להתחסן".