3 צפייה בגלריה
אבי מעוז
אבי מעוז
אבי מעוז
(צילום: יואב דודקביץ)
הממשלה תעביר ביום ראשון הקרוב את היחידה לתוכניות חיצוניות וקידום שותפויות ממשרד החינוך למשרד ראש הממשלה - ובכך תתממש ההבטחה ליו"ר נעם אבי מעוז בהסכמים הקואליציוניים. מעוז, שיקבל אחריות על היחידה, התבטא בעבר נגד להט"ב ובעד שינוי הסטטוס-קוו הדתי בישראל, והעברת הסמכויות אליו הובילה למחאה רחבה מצד ראשי רשויות - שטענו כי לא ישתפו פעולה עם היחידה תחת מעוז.
בסדר היום של ישיבת הממשלה צוין כי "העברת היחידה תבוצע בתיאום בין משרד ראש הממשלה למשרד החינוך, ועל דעת נציבות שירות המדינה". אחרי קבלת ההחלטה תימסר הודעה ליו"ר הכנסת אמיר אוחנה, שיביא את ההחלטה לידיעת הכנסת. אוחנה, נזכיר, הבטיח בנאום השבעתו ליו"ר הכנסת כי "הכנסת הזו, בראשות היושב ראש הזה, לא תפגע באף ילד או משפחה".
3 צפייה בגלריה
 מתוך סדר היום של ישיבת הממשלה
 מתוך סדר היום של ישיבת הממשלה
מתוך סדר היום של ישיבת הממשלה

3 צפייה בגלריה
המסמכים הפנימיים של מפלגת נעם
המסמכים הפנימיים של מפלגת נעם
"רשימות הסימון" של מפלגת נעם
כאמור, עשרות רבות של רשויות מקומיות, בהן תל אביב, חיפה, הרצליה ורמת השרון, התייצבו נגד הכוונה להעביר את הסמכות על היחידה לידי מעוז, וכחלק מהמחאה יותר מ-230 מנהלים חתמו על מכתב שנשלח לראש הממשלה בנימין נתניהו. המנהלים כתבו במכתבם כי "יתייצבו ויעמדו איתן לשמירה על הדמוקרטיה שלנו. לא נישאר אדישים למצב, נוסיף לחשוף את תלמידינו לתכנים העוסקים בחופש, שוויון ואהבת האדם".
מעוז אמר בין היתר כי יפעל לבטל את מצעד הגאווה בירושלים, שאותו כינה "מצעד תועבה זנותי בפרהסיה". עוד נחשף ב-ynet וב"ידיעות אחרונות" כי מפלגתו של מעוז ריכזה שמות של הומואים ולסביות בולטים העובדים בעולם התקשורת, במה שכונה רשימות סימון הלהט"ב.
מפלגת נעם החזיקה גם ברשימת סימון דומה של עשרות בכירים ידועים במערכת המשפט ופקידי מדינה בעבר ובהווה, יחד עם אקדמאים, מרצים, ארגונים ואנשים פרטיים שהיו פקידי משרד המשפטים, או היו כאלה בעבר. המשותף לכולם: הם עברו השתלמויות בגופים שמפלגת נעם מזהה כ"דיפ סטייט, שלטון צללים" של "השמאל הקיצוני" - לשון המסמך. לנוכח המחאות, נתניהו הבהיר כי הוא זה שישגיח על פעילות היחידה.