פרקליטות מחוז מרכז הגישה הבוקר (יום רביעי) לבית המשפט המחוזי מרכז בלוד כתב אישום נגד דור עובד (30), תושב יצהר שתועד מתפרע במסגד בכפר עוריף שבשומרון וקורע ספרי קוראן. כתב האישום מייחס לו עבירות של מעשה טרור של התפרעות שסופה נזק, מעשה טרור של היזקים מיוחדים ומעשה טרור של עלבון דת.
לפי כתב האישום, שהגיש עורך הדין תומר שטינברג, ובתום חקירת שב"כ ומשטרת ישראל, עולה כי בחודש שעבר, יומיים לאחר פיגוע הירי ליד עלי שבו נרצחו ארבעה בני אדם, הגיע עובד עם אנשים נוספים לעוריף, ויחד החלו להשליך ולהבעיר חפצים שונים בשטח פתוח. בשלב מסוים, נכנסו עובד ואנשים נוספים לתוך מסגד בכפר והחלו להרוס ריהוט, השליכו ספרי קודש לרצפה וניפצו חלונות. בהמשך עובד יצא מהמסגד עם כמה ספרי קוראן, קרע מתוכם דפים והשליך אותם על הרצפה.
1 צפייה בגלריה
תיעוד המעצר
תיעוד המעצר
תיעוד מהשחתת הקוראן
עוד נכתב כי מעשיו של עובד בוצעו ממניע דתי, לאומני או אידאולוגי, במטרה לעורר פחד או בהלה בציבור, ותוך פגיעה חמורה בקודשי דת. בנוסף, הוגשה בקשת מעצר עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו. בימים שלאחר הפיגוע ליד עלי מאות מתנחלים ניפצו שמשות והציתו שדות וכלי רכב של פלסטינים ברחבי יהודה ושומרון, בין היתר בכפר תורמוס עיא. עובד אותר ארבעה ימים לאחר האירוע, ומעצרו הוארך.
עו"ד נתי רום מארגון "חוננו", המייצג את עובד, מסר: "אני לא מכיר תקדים לכך ששב"כ חוקר חשד לעבירות רכוש, חמורה ככל שתהיה, תוך התעללות נפשית ופיזית בחשוד. לא ראינו שימוש באמצעים אלו במקרים דומים או חמורים בהרבה. חקירות אלו לא מתקיימות נגד מי ששורף עשרות אוטובוסים ויאכטות בצפון הארץ, לא נגד גנבי אמל"ח, ולא נגד מי שיורים ירי חי וזיקוקים ברחובות השכם והערב. יש לציין כי עד כה אני ומרשי לא קיבלנו את כתב האישום. מצער לראות שהפרקליטות ושב"כ, שנאבקו לשמר את איסור הפרסום על החקירה של מרשי, רצים להדליף את כתב האישום לצרכים תקשורתיים. מדובר במערכת שאינה מנסה להגיע לחקר האמת אלא עסוקה בהדלפות, אכיפה בררנית ופגיעה בזכויות חשודים".