שר המורשת עמיחי אליהו (עוצמה יהודית) אמר הבוקר (שני) בריאיון ל-ynet Live כי הוא "קורא לחיילים לבצע וידוא הריגה במחבלים. צריך להגיע למצב שהם מתים - שהם נרתעים מאיתנו ולא משתחררים אחר כך בכל מיני עסקאות. מחבלים צריכים להגיע לדין וחשבון מול בורא עולם. חיילים צריכים לחתור למגע".
בעקבות הדברים הגיש גונן בן יצחק תלונה במשטרה על עבירת הדחה לביצוע מעשה פלילי נגד אליהו, ופנה ליועמ"שית בבקשה שתפתח בחקירה.
עמיחי אליהו: "יש דו"צים בצבא"
(צילום: איציק חנית)

1 צפייה בגלריה
יובל דורון קסטלמן ז"ל, שנורה בשוגג על ידי חיילי צה"ל  יובל קסטלמן שוכב על הכביש לאחר שהוציא את הארנק להציג את תעודת הזהות
יובל דורון קסטלמן ז"ל, שנורה בשוגג על ידי חיילי צה"ל  יובל קסטלמן שוכב על הכביש לאחר שהוציא את הארנק להציג את תעודת הזהות
יובל קסטלמן והירי
(באדיבות המשפחה)
מנגד, הוא התייחס לתקרית הירי ביובל קסטלמן - שנורה למוות על ידי חיילים לאחר שנטרל מחבל בירושלים - ואמר כי "כשאדם מרים ידיים ולא נשקפת ממנו סכנה החוק לא מתיר להרוג אותו". השר הוסיף כי "יובל קסטלמן הוא גיבור ישראל. האזרחים בכל המלחמה הזאת, הם אלה שמגיבים נכון. אנחנו צריכים לסמוך עליהם. זה שהייתה שם תקלה? מצער מאוד. יש דו"צים בצבא, ויש חיילים במצוקה נפשית שלא מבדילים בין אויב לאוהב. זה קורה במלחמות".
בתיעוד מהאירוע קסטלמן נראה מרים את ידיו לאות כניעה ומוריד את חולצתו כדי להראות להם שאינו נושא מטען חבלה - אך נורה למוות על ידי שני חיילים שהיו בתחנה, וזיהו אותו בשוגג כמחבל.
הכותרת
הזירה המבעבעת ביהודה ושומרון
27:04
חילי טרופר: "רק גוף אחד קובע את נהלי הפתיחה באש"
(צילום: איציק חנית)

ח"כ ואטורי: "שר הביטחון נלחם נגד ראש הממשלה בזמן שהילדים שלנו נלחמים בעזה"
(צילום: איציק חנית)

השר חילי טרופר (המחנה הממלכתי), שהצטרף לממשלה ולקבינט המדיני-ביטחוני במסגרת הקמת ממשלת החירום, הגיב לדבריו של חברו לממשלה ואמר: "יש רק גוף אחד שקובע את נהלי הפתיחה באש - וזה לא דרג פוליטי. כשאתה בסכנת חיים אתה יורה כדי לנטרל, אתה לא עושה וידוא הריגה. כל מי ששירת בצבא מכיר את הכללים.
"המקרה הזה צריך להיחקר. כל מדינת ישראל, ובוודאי ההנהגה, צריכה לבקש סליחה. יובל מנטרל את המחבלים, רץ אל מול האש כשכולם רצים הצידה ואז נהרג על ידי חייל. חייבים לחקור את זה, גם למענו וגם למען המשפחה". הוא אף התייחס לדבריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שאמר כי "אלה החיים", והשיב: "אלה לא החיים. זה המוות, זה געגוע וזה אובדן".
ח"כ ניסים ואטורי (הליכוד) תקף את שר הביטחון וחבר מפלגתו יואב גלנט, וטען כי "הוא נלחם נגד ראש הממשלה בזמן שהילדים שלנו נלחמים בעזה. זו בושה וחרפה. נראה שזה הולך לכיוון של משחק פוליטי - לא של מלחמה". ואטורי התייחס גם לאמירתו לנתניהו בישיבת הליכוד כי "טוב שהיית לבד בתדרוך מאשר עם עוד שניים שמתנשקים בפה", בהתייחס לחברי קבינט המלחמה גלנט והשר בני גנץ, ואמר: "זו הייתה שיחה סגורה, כנראה שגם בחדרים סגורים לא צריך לדבר על הכל. זו אמירה שלא הייתה צריכה להיאמר".