קבינט המלחמה יבקר הערב (רביעי) בפיקוד המרכז, ובמסגרת הביקור ייפגש ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ראשי הרשויות ביהודה ושומרון - עוד לפני שנפגש עם מקביליהם מעוטף עזה. בתגובה לדיווחים על אודות הפגישה והביקורת שבאה בעקבותיהם טענו בלשכת ראש הממשלה כי "הפגישה מתקיימת כחלק מביקור של קבינט המלחמה בפיקוד המרכז, לנוכח ההתרעות של גורמי הביטחון להסלמה ביטחונית חמורה ביהודה ושומרון".
2 צפייה בגלריה
הצהרתם של בנימין נתניהו ויואב גלנט מזירת הפגיעו בהר חברון
הצהרתם של בנימין נתניהו ויואב גלנט מזירת הפגיעו בהר חברון
נתניהו וגלנט בהר חברון. ארכיון
(צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
הלילה עצרו כוחות צה"ל, שב"כ ומג"ב 37 מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון, לפחות עשרה מהם משתייכים לחמאס. בנוסף, הכוחות תפסו אמצעי לחימה וחומרי הסתה רבים. מתחילת המלחמה נעצרו יותר מ-1,430 מבוקשים ביו"ש ובבקעה והעמקים, יותר מ-900 מהם משויכים לחמאס.
נוסף למבצעי המעצרים הרבים באזור, במערכת הביטחון טוענים כי מפרוץ המלחמה ב-7 באוקטובר ניכרת עלייה ברמת האלימות של יהודים כלפי ערבים בשטחי יהודה ושומרון - ובימים האחרונים מתגברת המתיחות בין הדרגים הבכירים בצה"ל, במשטרה ובשב"כ בכל הנוגע לטיפול בפשיעה הלאומנית - והחשש המרכזי הוא שהתעלמות מהתופעה תוביל להסלמה של ממש.
2 צפייה בגלריה
צה"ל, שב"כ ומג"ב פועלים כנגד ארגון הטרור חמאס ברחבי יהודה ושומרון
צה"ל, שב"כ ומג"ב פועלים כנגד ארגון הטרור חמאס ברחבי יהודה ושומרון
אמצעי לחימה שנמצאו במבצע המעצרים, הלילה
(צילום: דובר צה"ל)
ל-ynet נודע כי אתמול בלם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר שיחה אליה זומן מפקד מחוז ש"י ניצב עוזי לוי על ידי שר הביטחון יואב גלנט - שעיקרה ביקורת על המשטרה שאינה פועלת מספיק ולא מבצעת מעצרים. הזימון לשיחה, שחלק מהגורמים כינו אותה שיחת נזיפה, הגיע אתמול בצהריים אחרי דיון שקיים שר הביטחון בפיקוד המרכז.
לפי כמה גורמים, בדיון הציגו אנשי מערכת הביטחון לגלנט כמה מהמקרים שבהם נהרגו פלסטינים ושלא זכו לטענתם לטיפול ראוי מצד המשטרה. לאחר הדיון, כאמור, החליט גלנט לזמן לשיחה את מפקד מחוז יהודה ושומרון ניצב לוי. דבר הזימון נודע לשר הממונה בן גביר, שהתנה את קיום השיחה בכך שיהיה נוכח בה. לבסוף, ניצב לוי לא הגיע לשיחה והיא בוטלה.