שידור חי מאולפן ynet

יום שביעי ברציפות עם פחות מ-1,000 מאומתים: 642 ישראלים אובחנו אתמול (יום רביעי) כחיוביים לקורונה. בסך הכול בוצעו כ-79,500 בדיקות ושיעור החיוביים עמד על 0.81% - הנתון הנמוך ביותר מתחילת יולי.
2 צפייה בגלריה
מחלקת קורונה בביה"ח בילינסון
מחלקת קורונה בביה"ח בילינסון
מספר החולים הפעילים בישראל - קצת יותר מ-10 אלף. מחלקת קורונה בבית החולים בילינסון
(צילום: רויטרס)
בבתי החולים ברחבי הארץ מאושפזים 332 חולי קורונה, 238 מהם במצב קשה. מדובר בעלייה קלה לעומת המספר אמש. 139 מהחולים הקשים מחוברים למכונות הנשמה. שיעור הלא-מחוסנים בקרב החולים הקשים ממשיך לעלות והיום הוא עומד על 80.3%. לעומת זאת, 11.7% מהחולים הקשים מוגדרים מחוסנים – כלומר קיבלו את מנת הדחף או שקיבלו את המנה השנייה של החיסון בחצי השנה האחרונה.
שיעור הלא מחוסנים בקרב החולים הקשים, בני פחות מ-60, עומד על 90.3%. למעשה, יש שלושה חולים קשים מחוסנים בגילים אלה – אחד בשנות ה-40 לחייו ושניים בשנות ה-50 לחייהם.
לצד הירידה בתחלואה, בישראל נותר רק יישוב אדום אחד – וגם הוא במגמת שיפור להפוך לכתום. מדובר בבית אל. גם מספר היישובים הכתומים הצטמצם ל-11, ובין היתר נמצאים ברשימה קריית ארבע, אל סייד, כעביה-טבאש-חג'אג'רה, אבו תלול, בסמ"ה, משהד, כפר ברא, עץ אפרים, שערי תקווה, שגב שלום ויד בנימין.
2 צפייה בגלריה
היום הראשון ללימודים בבית ספר ארזים בתל אביב
היום הראשון ללימודים בבית ספר ארזים בתל אביב
ירידה משמעותית במספר התלמידים בבידוד. בית ספר ארזים בת"א ובדיקת קורונה
(צילום: רויטרס, EPA )
מספר החולים הפעילים – רובם ככולם במצב קל מאוד – עומד על קצת יותר מ-10,000. 1,474 מהם מתגוררים בירושלים, 286 בבאר שבע, 281 בתל אביב יפו, 213 ברחובות, 193 בפתח תקווה, 178 במודיעין עילית, 172 בלוד, 169 בבני ברק, 151 ברהט, 143 בנצרת, 138 בחיפה, 119 בבית שמש, 118 ברמלה, 109 באום אל פחם, 106 בבת ים, 105 בראשון לציון, 104 בנתניה ו-103 באשקלון.
44% מהמאומתים אתמול הם בני פחות מ-11, קבוצת גיל שלא יכולה להתחסן בשלב זה. עוד עולה מנתוני משרד הבריאות כי 47% מהמאומתים אתמול הם מהמגזר הכללי, 35% מהערבי ו-14% מהחרדי. לגבי יתר המאובחנים לא נמסרו נתונים.
מהנתונים עולה גם כי 5,632 תלמידים מוגדרים כחולים פעילים ו-34,553 תלמידים נמצאים בבידוד, בשל מגע עם חולה מאומת או בשל סיבות אחרות המצריכות בידוד. מדובר במספרים נמוכים באופן משמעומתי מאוד מהמצב לפני כחודש במערכת החינוך. בנוסף יש 250 אנשי צוות במערכת החינוך המוגדרים כחולים פעילים ו-611 נמצאים בבידוד.

מגבלת ההתקהלות בחוץ תתבטל

אתמול סיכמו ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הבריאות ניצן הורוביץ על הסרת מגבלת ההתקהלות במקומות פתוחים. עד כה הותר לקיים אירועים בשטח פתוח עד ל-5,000 משתתפים בלבד, אך מ-29 באוקטובר אירועים המוניים יתאפשרו ללא הגבלת התקהלות - בכפוף לתו הירוק. בהודעה משותפת לבנט ולהורוביץ נמסר כי "ההחלטה תובא לאישור ועדת השרים להתמודדות עם נגיף קורונה (קבינט הקורונה) במשאל טלפוני".

מאחורי הקלעים, לשכתו של שר התרבות חילי טרופר פעלה כדי להסיר את המגבלה - במטרה שמרתון ירושלים בשישי הקרוב יוכל להתקיים. למעשה, השיח סביב הסרת המגבלה נוצר סביב המרתון - ובלשכת טרופר עבדו מול לשכת ראש הממשלה ומשרד הבריאות כדי להסיר את ההגבלה תוך זמן קצר. לכן גם הדחיפות של הסרת המגבלה כבר בעוד יומיים.
ההקלה מצטרפת להחלטה שהתקבלה בשבוע שעבר, שלפיה ישראל תאפשר כניסת תיירים בודדים מחוסנים ומחלימים החל מ-1 בנובמבר. עם זאת, נכון לעכשיו לא תאושר כניסה של תיירים ממדינות שבהן יש התפשטות של תת-הזן AY4.2. קבוצות מאורגנות, נזכיר, יכולות להיכנס לישראל מאמצע ספטמבר, והמתווה חדש מגדיל את המכסה ל-2,000 בני אדם ביום. עם זאת, הוחלט כי לא תותר כניסת קבוצות ממדינות שיש בעניינן אזהרת מסע חמורה מבחינת תחלואת הקורונה. הרשימה הזו, כך נראה, תיקבע לפי נוסחה שתכלול את מספר החולים בווריאנט החדש מדי חודש, מספר המתחסנים ושיעור התחלואה.
בנוסף, החליטה ישראל להכיר בחיסון הרוסי החל מ-15 בנובמבר. מלבד בדיקה סרולוגית בארץ, כל תייר שהתחסן ב"ספוטניק" יידרש לעבור שתי בדיקות PCR. אחת מהן תתבצע עוד לפני העלייה למטוס והשנייה בנחיתה בארץ.
בתוך כך, ובעקבות המלצת מומחי ה-FDA לחסן בני 11-5, בנט כינס אתמול דיון בנושא חיסוני הילדים - שהיה קצר יחסית. בדיון, שבו השתתפו מומחי משרד הבריאות והורוביץ, הוסבר לבנט על ההבדל בין החיסונים, שכן החיסון לילדים יינתן במינון של כשליש מהחיסון לבוגרים. כמו כן דנו על הצפי הבא למשלוח ועל הכמויות שתצטרך ישראל. הדיון הסתיים ללא החלטות קונקרטיות לגבי תחילת חיסון הילדים, והדבר תלוי גם במועד כינוס הצוות לטיפול במגפות. עם זאת, סוכם שתחילה ייבדק החיסון המותאם לילדים במעבדות בישראל, ותהיה הערכת מצב מעתה כל כמה ימים לפני ההחלטה על תחילת החיסונים.