1 צפייה בגלריה
עמיחי אליהו
עמיחי אליהו
"מוכרח לזעוק ולהתריע ציבורית". אליהו
(צילום: משה מזרחי)
"רוח אוסלו עדיין כאן. ואם לא נשתחרר ממנה, נפסיד חלילה שוב". כך צייץ הבוקר (שלישי) שר המורשת עמיחי אליהו (עוצמה יהודית) בחשבון הטוויטר שלו - והאשים את "מהלכי צה"ל והממשלה בלחימה". "קיבלתי על עצמי לדבר פחות ולהתמקד בעשייה. אף על פי כן, אני מוכרח לזעוק ולהתריע ציבורית: עם נאצים ועוזריהם, לא מדברים. רוע מבערים מן העולם. רוצים שהאוכלוסייה שלכם תשתה? שחררו את בני הערובה. עכשיו", כתב.
עם זאת, רק בפברואר האחרון, לאחר שצה"ל לא תקף בעזה בתגובה לירי רקטה, הבהיר אליהו את סדר העדיפויות של ממשלת נתניהו: "ברור שאנחנו צריכים להידרש גם לזה, אבל כמו שאומרים - פרה פרה. בואו נעביר את הרפורמה המשפטית".
בריאיון לגל"צ ניסה אליהו לחזור בו בהמשך מהדברים, כשנשאל אם עמדת הממשלה היא לעסוק קודם כל במהפכה המשפטית ואחר כך ביתר. "הדרך שלנו היא ללכת לעבוד במקביל כמה שאנחנו יכולים. כרגע משרד הביטחון נמצא בידי מה שנקרא הליכוד. אנחנו פועלים בגזרה שלנו ולוחצים על הליכוד שיפעל חזק בעזה, אבל נמצאים במערכה מורכבת עם המון חזיתות. אנחנו נטפל כרגע בדברים שתחת אחריותנו".

בדבריו אז, האשים בין היתר את בג"ץ בחוסר ההרתעה. "אנחנו עסוקים בכמה חזיתות. הרפורמה המשפטית היא אחד הדברים החשובים שאנחנו כרגע מרוכזים בו, והיא נדבך מאוד חשוב ביכולת שלנו להחזיר את הביטחון למדינת ישראל. לבג"ץ יש אשם תורם בחלק מהמקרים של חוסר ההרתעה של מדינת ישראל ואובדן וחוסר ההרתעה של צה"ל", ציין.
הוא הוסיף: "זו מערכה שאנחנו עסוקים בה, מבחינתנו היא צריכה לעבור. במקביל ממשיכים כדי לייצר פה ביטחון שלם לאזרחי מדינת ישראל. החזית שלנו היא כרגע החזית של המשרד לביטחון לאומי, שזה כולל את המשטרה".