המקרה המחריד במלונית הקורונה לצעירים ממסגרות חוץ-ביתיות, שבמסגרתו אנס לכאורה ירין שרף (21) נערה בת 13, הציף מעל פני השטח את דפוסי ההתנהגות הבעייתיים והמסוכנים במלוניות הקורונה.

העלייה בתחלואת צעירים שינתה את טווחי הגילים באותן מלוניות, ומטבע הדברים גם את אופיין: בחורים ובחורות נמצאים יחד ימים ולילות בחדרי מלון, כמעט ללא פיקוח. התוצאה: גורמים בתוך המלוניות מתארים מציאות קשה של הטרדות, תקיפות מיניות ואירועי אלימות שקורים על בסיס יומי, ורק חלק מהם מדווחים – בנוסף לעדויות על סמים ועל אלכוהול. אחד מהם אמר ל-ynet ול"ידיעות אחרונות": "זה לא תקין מה שקורה שם. יש הטרדות מיניות כל הזמן. זה מצב מאוד בעייתי שחייב להימצא לו פתרון".
"החמ"לים במלונות יודעים שברגע שמגיע דיווח על פגיעה מינית הטלפון הראשון שלהם זה למשטרה, והטלפון השני זה אליי", מסבירה שוהם סמסון, עובדת סוציאלית במלונות הבידוד וההחלמה. "מעבר לשיחות שלי עם הנפגע או הנפגעת, התאמת הטיפול והגשת התלונה, אנחנו מציעים להם לעבור למלון אחר – ובמקביל דורשים כי הפוגע יעזוב את המלון על חשבונו. הסיטואציה הזו במלוניות מאוד מורכבת. כשבחורה נפגעת בתוך מלון חולה ולא יכולה לחזור הביתה, היא בסיטואציה קשה".
1 צפייה בגלריה
ירין שרף ושוטרי מז"פ במלונית הקורונה במרכז הארץ
ירין שרף ושוטרי מז"פ במלונית הקורונה במרכז הארץ
החשוד באונס ירין שרף וחוקרים בזירה
(צילום: מוטי קמחי )
"היה לי אירוע של פגיעה מינית בשעות הלילה המאוחרות, כשגבר פגע בנער אחר", היא מוסיפה. "במקרה הזה האמא ביקשה להתפנות מהמלון ואפשרנו את זה באותו הרגע בצורה דיסקרטית ומכבדת".
ביום שישי הותר לפרסום כי החשוד באונס הנערה בת ה-13 במלונית של משרד הרווחה במרכז הארץ הוא ירין שרף. לפי החשד, הוא אנס את הנערה בשתי הזדמנויות, הכה וחנק אותה וניסה לשדל אותה לצרוך איתו סמים ואלכוהול. שרף הפעיל דף ברשת טיקטוק שמונה יותר מעשרת אלפים עוקבים ופירסם שלל התבטאויות אלימות, פוגעניות ומחפיצות כלפי נשים.
מצה"ל נמסר: "במלוניות קיימים גורמים סוציאליים, פסיכולוגיים ורפואיים אשר מסייעים ונותנים מענה לכל אירוע במידת הצורך. האכיפה כנגד כל אירוע פלילי, לרבות הטרדות מיניות, נעשית על ידי משטרת ישראל. עם קבלת תלונות בנושא הפרת נהלים, הטרדות מיניות ואירועים חריגים, חמ"ל פיקוד העורף במלוניות פותח מיידית בנוהל 'אירוע חריג' ומוזמנת משטרה למלון. צה"ל רואה בחומרה רבה כל אירוע מסוג זה".
מהמשטרה נמסר: "משטרת ישראל רואה כשליחות ציבורית את המאבק בעבירות מין. החקירות מטופלות באופן סדור ומוקפד על ידי מערך חוקרים מיומן תוך הכרה בהיבטים הרגשיים ובמורכבות הנלווית לכך, כאשר במהלך החקירה מבוצעות כלל הפעולות הנדרשות לשם הגעה לחקר האמת".