כמו כל ילדה בת 4, ציפתה גם רפאלה דאדו מטבריה לחגוג את יום הולדתה בגן, עם כל חבריה. אלא שאתמול, כאשר הגיעה לגן "רימון" עם העוגה, הבלונים ושקיות ההפתעה, היא נתקלה בגן סגור – בגלל השביתה אז במערכת החינוך, והכאוס סביב ההנחיות להורים, כאשר עיריות מסוימות הודיעו שיפתחו את הגנים בכל זאת באמצעות הסייעות, אך אלו הונחו על ידי ההסתדרות שלא לעשות זאת.
2 צפייה בגלריה
רפאלה דאדו  חוגגת יום הולדת 4 עם החברים בגן
רפאלה דאדו  חוגגת יום הולדת 4 עם החברים בגן
החגיגה "הצנועה" בגן בטבריה. "יום שהתחיל בדמעות ובעצב, הסתיים בשמחה גדולה"
"רפאלה לא ישנה כל הלילה מההתרגשות", סיפרה האם, ריקי. "וידאנו שהגן יהיה פתוח, אולם כשהגענו בבוקר, גילינו שהשער סגור. כשרפאלה הבינה שלא תהיה לה חגיגת יום הולדת היא פרצה בבכי. הסייעות אמרו שהודיעו להן שאסור להן לפתוח. אמרתי שהן מוזמנות לספר לילדה בת ה-4 שלא תהיה לה חגיגת יום הולדת".
האכזבה הייתה גדולה. רק בעקבות תחינותיה של ריקי, הסכימו הסייעות, ואל ויואלה, לפתוח את הגן עבור רפאלה ועוד שבעה ילדים, ובמקום נערכה חגיגה צנועה. "במקום חגיגה גדולה, שעושים לכל ילד בגן, עם כל הילדים, והרבה פעילויות, היה אירוע צנוע", הוסיפה האם.
2 צפייה בגלריה
 רפאלה דאדו ובועז יוסף
 רפאלה דאדו ובועז יוסף
יו"ר הוועדה הממונה בטבריה בועז יוסף מעניק לרפאלה מתנה
מי שהסיפור נגע ללבו היה יו"ר הוועדה הממונה וראש עיריית טבריה בפועל בועז יוסף. הוא דחה את אחת הפגישות בלשכתו והזמין את רפאלה, עם אביה משה, לחגיגת יום הולדת בלשכה. יוסף אף רכש עבורה מתנה - בובה לאמבטיה. "מבחינת הילדה זה היה ממש תיקון", אמרה האם. "יום שהתחיל בדמעות ובעצב, הסתיים בשמחה גדולה".