2 צפייה בגלריה
תמונתו של השף שלום קדוש
תמונתו של השף שלום קדוש
השף שלום קדוש
(צילום: תיקי גולן)
בית המשפט המחוזי בירושלים גזר היום 39 חודשי מאסר ופיצוי כספי של 150 אלף שקלים על תוקף השף שלום קדוש (75) בירושלים, עלי אדקידק (41). אדקידק הורשע על פי הודאתו בשוד ובחבלה חמורה, לאחר שתקף ושדד את קדוש בתחנת דלק במרכז העיר לפני כשנה.
השוד התרחש בחודש מרץ 2021 ביום חתונת בתו של שלום קדוש, בתחנת דלק בשכונת בקעה בירושלים. אדקידק, שלו 13 הרשעות קודמות, הבחין ברכבו של קדוש וגנב מתוך רכבו של השף את מכשיר הסלולר שלו. בתיעוד נראה קדוש רודף אחרי אדקידק. הוא אחז בזרועו, וכשהשודד ניסה להשתחרר מעד קדוש ונחבט בראשו בעצמה, מה שגרם לפציעה חמורה בראשו שכללה שברים בגולגולת ובצוואר.

2 צפייה בגלריה
החשוד עלי אדקידק בתקיפת השף שלום קדוש בבית המשפט השלום ירושלים
החשוד עלי אדקידק בתקיפת השף שלום קדוש בבית המשפט השלום ירושלים
אדקידק בבית המשפט השלום ירושלים
(צילום: אלי מנדלבאום)
קדוש, שקיבל לאחרונה פרס מפעל חיים בטקס פרסי המטבח הישראלי, היה מחוסר הכרה בשל התקיפה במשך תקופה ארוכה ועד היום הוא נמצא בשיקום. כמו כן צוין בגזר הדין שניתן היום כי מצב בני משפחתו של קדוש השתנה בתכלית כתוצאה מהאירוע, "הם היו בסבל עצום כשאביהם היה חסר הכרה ועד היום הם ממשיכים בטיפול בו בכל התחומים".
על העבריין אדקידק אמר סגן נשיא בית המשפט המחוזי, השופט רפי כרמל, כי "הוא נכנס ויוצא מבתי הכלא. בתיק האחרון ניתנה לו הזדמנות, אך הוא הפר את האמון שניתן בו". מטעמו של אדקידק נטען כי העבריין מתחרט על מעשיו ואף התפלל לשלומו של קדוש וכי אין לו אפשרות לשלם את גובה הפיצויים.
השופט אמר בהחלטתו כי "עבירת השוד פוגעת לא רק ברכושו של אדם, אלא גם בתחושת הביטחון האישי שלו ובשלוות נפשו. לא אחת עבירות שוד מתדרדרת לאלימות שתוצאתה קשה ואף קטלנית. היה שלב בשוד שהנאשם היה יכול לחדול ממעשיו אך החליט לדבוק במטרתו. הצהרת הנפגע שהוגשה לבית המשפט מלמדת על פגיעה קשה בקורבן שהציבה אותו בין חיים למוות למשך מספר שבועות כשהוא מורדם ומונשם". כאמור, לבסוף גזר השופט על אדקידק 39 חודשי מאסר בפועל ופיצוי כספי של 150 אלף ש"ח.
עו"ד מרים בן גל מפרקליטות מחוז ירושלים שניהלה את התיק אמרה כי: "הסדר הטיעון אשר אומץ על ידי בית המשפט הביא בחשבון את אופי המעשה מחד גיסא ואת התוצאה החמורה מאידך גיסא. נפגע העבירה עודכן על ידינו לאורך ההליך. אנו מחזקים את נפגע העבירה ואת משפחתו ומתפללים יחד איתם להחלמה מלאה".