המשטרה אפשרה היום (ו') לזוג ההורים מאשקלוןשנעצרו בחשד להתעללות בבנם התינוק בן הארבעה חודשים – לבקר אותו בבית החולים ברזילי בעיר שבו הוא מאושפז מאז יום שלישי. מצבו של התינוק אנוש, הוא סובל מפגיעת ראש, מורדם ומונשם ונשקפת סכנה לחייו. יש לציין כי הביקור לא מפחית כהוא זה מהחשדות נגד ההורים.
1 צפייה בגלריה
בית החולים ברזילי. ארכיון
בית החולים ברזילי. ארכיון
בית החולים ברזילי. ארכיון
(צילום: עידו ארז)
הביקור התאפשר בעקבות הערכת מצב שנערכה במשטרה, בראשות מפקד מרחב לכיש. השוטרים החליטו, מתוך רגישות למצב המורכב ועקב מצבו הקשה של התינוק, לאפשר להוריו לבקרו. מפקד תחנת שדרות, סגן ניצב מייק כהן, ליווה את הביקור, שבמהלכו לא התאפשר מגע פיזי בין ההורים החשודים לבנם.
ההורים העצורים ביקרו את התינוק בנפרד, תחילה האב ובהמשך האם – שנמצאת בשעה זו בבית החולים. האם החשודה נפגשה עם הרופאים שעדכנו אותה במצבו של בנה. עם סיום הביקור גם היא תוחזר למעצר, זאת לאחר שחקירתה להיום הסתיימה.
לאורך כל הביקור משטרת ישראל דאגה כאמור שלא יהיה מגע פיזי עם התינוק, וכן שהנתונים הרפואיים שנמסרו להורים לא ישבשו את החקירה.
"המשטרה תמשיך למצות את החקירה באינטנסיביות, תוך רגישות זהירה למצב המורכב, וזאת מתוך רצון אמיתי להגיע לחקר האמת והגעה למסקנות מתאימות בהמשך", נמסר.
האב של התינוק, בשנות ה-20 לחייו, נעצר לאחר שפינה אותו לבית החולים ביום שלישי האחרון, ובהמשך הוארך מעצרו עד יום ראשון. בדיון בבית המשפט אמר נציג המשטרה כי בבית החולים נמצאו על גופו של התינוק חבלות בראשו, שברים בגולגולת וביד. לדבריו, ייתכן נזק מוחי קשה לתינוק שיתברר בהמשך.
האב טען בבית המשפט כי הרים את בנו בזמן שהשתנק, וייתכן שקיבל מכה מהמיטה. בחקירה במשטרה הוא אמר כי ייתכן ש"קרה משהו" גם בזמן שקילח אותו לפני כמה ימים, אך לא ידע לומר מה בדיוק.
אתמול האריך בית משפט השלום באשקלון גם את מעצרה של האם, צעירה בת 24. באותו דיון אמר נציג המשטרה כי "על פי החקירה לא מדובר במקרה בודד. יש עוד חבלות נוספות שנגרמו באירועים נוספים".
האם פרצה בבכי בדיון: "הוא צריך לשמוע אותי, לשמוע קול מוכר. בבקשה, אני רוצה להיות לידו". לבני משפחתה היא אמרה: "מה רוצים ממני? לא פגעתי בו. אני רוצה ללכת להיות לצידו בבית החולים. אני רוצה לחבק אותו. אין לי הסבר לחבלות".
לאם, שעובדת ביחידת סייבר ביטחונית, אין עבר פלילי. לטענתה, היא יצאה מהבית ב-09:00 בבוקר ביום הגעת בנם לבית החולים, והאב היה אחראי על התינוק שנפגע קשות. היא טענה שחזרה בחצות הישר אל בית החולים. נציג המשטרה אמר: "אנו נמצאים בראשיתה של חקירה. האם לא יודעת לתת עדות שדוחה את החשדות נגדה. יש לה מעורבות ישירה. כל אלה מעידים על רף מסוכנות".