המנהלים מבהירים כי לא יתנו "לעמדות חשוכות להשפיע על סדר היום", מורי האזרחות מבהירים כי לא ישתפו פעולה "עם תוכניות לימודים הסותרות את הערכים ההומניסטיים" - וראש הממשלה המיועד מנסה להרגיע את הסערה שנוצרה.
2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו ואבי מעוז
בנימין נתניהו ואבי מעוז
נתניהו ומעוז. ראש הממשלה המיועד ישגיח על פעילות היחידה האחראית על תוכניות חיצוניות
לאחר שבהסכם הקואליציוני עם נעם המתנגדת לזכויות ללהט"ב הוא מסר ליו"ר המפלגה אבי מעוז את הסמכות על היחידה האחראית על תוכניות ושותפויות במשרד החינוך, ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו הבהיר כי הוא זה שישגיח על פעילות היחידה.
נתניהו הבהיר זאת בהמשך לסערה, שכללה בין היתר מחאה מתרחבת של עשרות רבות של רשויות שהתייצבו נגד הכוונה להעביר את הסמכות על היחידה לידי מעוז שמיועד לשמש כסגן שר במשרד ראש הממשלה. כחלק מהמחאה, יותר מ-230 מנהלים חתמו על מכתב הנשלח לנתניהו, ובו כתבו כי "יתייצבו ויעמדו איתן לשמירה על הדמוקרטיה שלנו. לא נישאר אדישים למצב, נוסיף לחשוף את תלמידינו לתכנים העוסקים בחופש, שוויון ואהבת האדם. אנו קוראים וקוראות לשינוי ההחלטה באופן מיידי".


אחת החתומות על המכתב, שרון מיכאלי-רמון, מנהלת בית הספר לטבע, סביבה וחברה בתל אביב, אמרה כי "הוצאת היחידה לתכניות ייחודיות ושותפויות ממשרד החינוך, והאפשרות לביטול חלק מהגופים שנותנים מענים הכרחיים לחינוך, מייצרות חשש אמיתי מצמצום אפשרויות לחינוך פלורליסטי, חינוך אזרחי וחינוך של הוגנות. אסור שהחינוך יוצמד לאג'נדה פוליטית, שכן כל מהותו של חינוך איכותי הוא הרחבת היריעה התודעתית-ביקורתית ותמיכה בכל הילדות והילדים, הנערות והנערים, במסע חייהם, בכל מגזר, קהילה ותחושה אישית שבה הם נטועים".
בנוסף, במהלך סוף השבוע חתמו יותר מ-760 מורים לאזרחות ואנשי חינוך על מכתב, שבו הם מצהירים כי לא ישתפו פעולה עם תוכניות לימודים הסותרות את ערכי השוויון והדמוקרטיה. "לא נקבל בשתיקה הנהגה חינוכית שתקדם בחקיקה ובמעשה פעולות אנטי-דמוקרטיות, הפוגעות בזכויות אדם. נמשיך לחנך את תלמידינו לאור ערכים ליברליים, הומניסטיים ודמוקרטיים, גם מול ניסיונות להצר את צעדינו ולכבות את אורם", כתבו המורים, חברים בפורום חינוך לזכויות אדם ובפורום המורים הערבים לאזרחות, מייסודה של האגודה לזכויות האזרח.
שחר רגב, מורה לאזרחות מתל אביב, אמר כי "אנו מקווים שיש מספיק גורמי מקצוע חזקים שיידעו לעצור ולווסת את האידיאולוגיה הקיצונית ומלאת השנאה של אבי מעוז. אנו, מורי האזרחות, נמשיך במלאכת החינוך שלנו באדיקות רבה ובתחושת שליחות, לצד הכרה והכלה של מיעוטים ושונות חברתית. לא ניתן לפוליטיקאים מזדמנים להרוס מלאכת חינוך של דורות. אנו שמחים שיש רשויות מקומיות שכבר יצאו בקריאה הנותנת רוח גבית לעשייתנו ומזמינים רשויות נוספות להצטרף".

2 צפייה בגלריה
שחר רגב: "לא ניתן לפוליטיקאים מזדמנים להרוס מלאכת חינוך של דורות"
שחר רגב: "לא ניתן לפוליטיקאים מזדמנים להרוס מלאכת חינוך של דורות"
שחר רגב: "לא ניתן לפוליטיקאים מזדמנים להרוס מלאכת חינוך של דורות"
גל סגל, מורה לאזרחות בתיכון ראשונים בהרצליה, אמר כי במדינת ישראל דומה שנותרה רק קבוצה אחת שנשארה להילחם על דמותו של העם היהודי ומאפייניו העיקריים. "הלוחמים האחרונים שנותרו לוחמים על דמותו של העם היהודי כעם הספר, כאומה לומדת וחוקרת, כאומה שבה רוח האדם חופשית ולומדת. אני מקווה שכל ניסיון לפגוע בחינוך לדמוקרטיה, לשוויון ולחופש ייתקל בחומה בצורה. על הפשע הזה - לאפשר להומופובים וגזענים לשלוח טלפיהם אל נפשם הרכה של ילדינו - לא נסלח. לא נאפשר זאת בלא קרב חפירות", הבטיח.
בינתיים, הודיעו ביש עתיד כי יפתחו "קו חם" לריכוז מידע בעניין "הניסיונות להחדרת תכנים חשוכים למערכת החינוך", כדבריהם, ויעניקו ליווי משפטי להורים שייתקלו בקשיים לעצירת התהליך.
ח"כ משה ארבל מש"ס הגיש תלונה לראש הרשות להגנת הפרטיות נגד יש עתיד, בטענה להקמת מאגר מידע לא רשום לפי חוק הגנת הפרטיות במסגרת אותו "קו חם". הוא טען כי הקו החם כולל פרטים אישיים של אזרחי ישראל, "ללא ההגנה הקבועה בחוק וללא רישומו כדין".