1 צפייה בגלריה
מחלקת הקורונה "כתר" בבית החולים רמב"ם
מחלקת הקורונה "כתר" בבית החולים רמב"ם
מחלקת הקורונה בבית החולים רמב"ם
(צילום: שמיר אלבז)
1,448 ישראלים אובחנו מחצות כחיוביים לקורונה. מנתוני משרד הבריאות הערב (חמישי) עולה כי בסך הכול בוצעו כ-63 אלף בדיקות ושיעור החיוביים עומד על 2.35% - נתון דומה לימים האחרונים.
בבתי החולים ברחבי הארץ מאושפזים 263 חולי קורונה, 151 מהם במצב קשה. ביומיים האחרונים יש יציבות במספר החולים הקשים, לאחר שבמשך כמה ימים חלה עלייה חדה במספרם. עוד עולה מהנתונים כי 26 חולי קורונה מחוברים למכונות הנשמה. מאז פרוץ המגפה נפטרו בישראל 6,466 חולי קורונה – שניים מהם היום וארבעה אתמול. מתחילת החודש נפטרו בישראל 40 חולי קורונה, לעומת שמונה בחודש יוני.
במקביל, התחסנו מחצות 2,466 ישראלים במנת החיסון הראשונה ו-7,258 בשנייה. מתחילת החודש קיבלו 178,990 ישראלים – רובם בני 12 עד 15 – את מנת החיסון הראשונה ו-183,718 קיבלו את מנת החיסון השנייה.
מוקדם יותר הודיע בית החולים על מותו של גבר בן 38 שמצבו הידרדר במהירות והוא חובר למכונת אקמו. הגבר, שהיה ללא מחלות רקע, לא היה מחוסן. "לצערנו, העובדה שהיה צעיר ולא סבל ממחלות רקע לא סייעה לו בהתמודדות עם המחלה הקשה", אמר פרופ' מוטי קלין, מנהל היחידה לטיפול נמרץ. "הסיפור העצוב רק מדגיש את חשיבות ההתחסנות. בגלים הקודמים בטרם היה חיסון זמין, היינו עדים לצעירים עם מחלה קשה שמצבם החריף במהירות ולמרבה הצער חלקם לא שרדו. חשוב להפנים את המשמעות של חומרת המחלה, וכרגע כשהחיסון יעיל וזמין ללכת להתחסן".