הוא עלה מאתיופיה בשנת 1983 - ובקרוב יהפוך למפקד התחנה שהפכה לסמל העימותים בין המשטרה לבין יוצאי אתיופיה: אתמול (יום ראשון), בטקס פתיחת נקודת משטרה חדשה בנמל עכו, בישר המפכ"ל יעקב שתאי על כך שמפקד תחנת עכו בשנה האחרונה, סגן ניצב ניר ג'מבר, ימונה למפקד תחנת זבולון הבא.
תחנת זבולון היא זו שאחד מקציני המשטרה שלה ביצע את הירי שממנו נהרג סלומון טקה, ירי שהוביל למהומות ברחבי הארץ. טקה נהרג ביוני 2019 כתוצאה מירי של קצין משטרה שבעת שלא היה בתפקיד ביקש להתערב בסכסוך בין נערים בקריית חיים, וטען כי חש מאוים.
4 צפייה בגלריה
 סנ"צ ניר ג'מבר, מפקד תחנת עכו במשטרה, בהצהרה לתקשורת
 סנ"צ ניר ג'מבר, מפקד תחנת עכו במשטרה, בהצהרה לתקשורת
סנ"צ ג'מבר. מפקד תחנת זבולון הבא
( צילום: אביהו שפירא )
4 צפייה בגלריה
עמר בר לב, יעקב שבתאי, יורם סופר, ניר ג'מבר ושמעון לנקרי
עמר בר לב, יעקב שבתאי, יורם סופר, ניר ג'מבר ושמעון לנקרי
ג'מבר, משמאל, לצד השר בר-לב והמפכ"ל שבתאי
(צילום: גיל נחושתן)
4 צפייה בגלריה
משפחתו של סלומון טקה יושבת שבעה
משפחתו של סלומון טקה יושבת שבעה
משפחתו של סלומון טקה עם תמונת בנה שנהרג
(צילום: AFP)
הקצין ירה ככל הנראה כדור לרצפה כדי להרחיק ממנו את הנערים - אך הכדור ניתז מהקרקע, פגע בטקה בן ה-18 והרג אותו. המוות הוביל להפגנות ענק, במחאה על יחס המשטרה והמדינה כלפי בני העדה האתיופית. הקצין מואשם כעת בגרימת מותו ברשלנות של טקה.
כעת מפקד אותה תחנה, שעמדה בלב המחאה, יהיה ג'מבר, שיועלה לדרגת ניצב-משנה. ג'מבר, בן 48, עלה כאמור לארץ מאתיופיה כילד במבצע משה, בשנת 1983. לאחר שירותו בצה"ל הוא התגייס למשטרה בשנת 2001, וביצע מגוון תפקידים.

4 צפייה בגלריה
הפגנת יוצאי אתיופיה משטרת זבולון
הפגנת יוצאי אתיופיה משטרת זבולון
הפגנה מול משטרת זבולון, לאחר מותו של סלומון טקה
(צילום: אביהו שפירא)
בין היתר עסק ג'מבר בתפקידי בילוש ומודיעין, ושימש ראש מחלק סוכנים בימ"ר צפון. הוא היה נציג המשטרה למדינות אפריקה והמזרח התיכון וכן סגן מפקד תחנת נצרת, ובספטמבר 2021 מונה לשמש כמפקד תחנת עכו.
בחודש שעבר הוביל ג'מבר את החיפושים אחר הנעדרת מעכו ספיר נחום. בתחילת החיפושים עוד אמר כי "הנחת העבודה היא שספיר בחיים", אבל בסופו של דבר היה זה שבישר למשפחתה על מציאת הגופה באיבטין, ובהמשך על זיהויה.
עם פתיחת נקודת המשטרה בעכו העתיקה אמר ג'מבר כי "זה הישג חשוב לחיזוק המשילות ושיפור המענה המשטרתי בהיבט של סיור, בילוש, מערך חקירות וכמובן מודיעין, וכל זאת במעטפת של טכנולוגיה רחבת היקף. הקמת הנקודה תחזק באופן משמעותי את השירות שאותו יקבלו תושבי עכו והמבקרים שמגיעים, בעיקר התיירים".
פורסם לראשונה: 23:08, 31.07.22