אחותו של ברני מיידוף, איש העסקים היהודי-אמריקני שהורשע בהונאת הפונזי הגדולה בהיסטוריה, נמצאה יחד עם בעלה כששניהם מתים, והרשויות בארצות הברית מעריכות כי מדובר ברצח והתאבדות. משרד השריף בפאלם ביץ', פלורידה, הודיע אמש (יום א') כי השניים נמצאו ללא רוח חיים בשבוע שעבר, אך לא מסר מי מהם הוא היורה לפי החשד.
2 צפייה בגלריה
ברנרד מיידוף
ברנרד מיידוף
מיידוף. לא ברור מדוע ניהל את ההונאה: הוא הודה שהיה לו די כסף
(צילום: AP)
האחות סונדרה ווינר, בת 87, ובעלה מרווין, בן 90, נמצאו ביום חמישי כשעל גופם פגיעות מירי, וכעת אמור חוקר מקרי מוות לקבוע רשמית את סיבת המוות. רעייתו של דייוויד ווינר, בנם של השניים, ביקשה מהתקשורת לכבד את פרטיותה של המשפחה בזמן שהיא אבלה.
ברני מיידוף, יו"ר נסדאק לשעבר, ניהל במשך עשרות שנים הונאת ענק בשווי של כ-64.8 מיליארד דולר, ועם קורבנותיו נמנו לפחות 37,000 בני אדם ומוסדות, בהם אגודות צדקה, קרנות גידור, קרנות פנסיה וסלבריטאים כגון סטיבן ספילברג, קווין בייקון וג'ון מלקוביץ'. העיתון "ניו יורק פוסט" דיווח ב-2009 כי גם סנדרה ומרווין ווינר, שנמצאו מתים בשבוע שעבר, נמנו עם קורבנות ההונאה ההיא, וכי בעקבות זאת הם קרסו כלכלית.
ההונאה של מיידוף נחשפה ב-2008, במהלך המשבר הכלכלי העולמי, כשמשקיעים ניסו למשוך מיליארדי דולרים מקרנות – והוא לא היה מסוגל למצוא את הכסף כדי להשיב להם אותו. לא ברור מה גרם לו לפתוח במבצע ההונאה: בריאיון שהעניק אחרי שהורשע הודה מיידוף כי היה לו די כסף כדי לממן את אורח חייו בלי להונות אחרים.
2 צפייה בגלריה
ברנרד מיידוף
ברנרד מיידוף
בן אחד התאבד, השני מת מסרטן, האישה ניתקה קשר. מיידוף
(צילום: AP)
במשפטו ב-2009 הודה מיידוף באשמה ונגזרו עליו 150 שנות מאסר. במהלך המשפט אמר: "כשהתחלתי עם הבעיה הזאת, עם הפשע הזה, האמנתי שזה משהו שאני יכול לצאת ממנו – אבל זה הפך בלתי אפשרי. ככל שניסיתי, כך הבור שחפרתי לעצמי נהיה עמוק יותר. אני מצטער. אני יודע שזה לא עוזר לכם". מיידוף הפך לאדם שנוא כל כך, עד שלמשפטו הוא נאלץ להגיע לבוש אפוד מגן, ובני משפחתו כלל לא באו לעמוד לצדו במשפט. בשנה שעברה, בגיל 82, מת בכלא.
מאז הרשעתו של מיידוף פקדו את משפחתו כמה טרגדיות. שני בניו, ששניהם עבדו איתו בחברה שלו, מתו: הבכור, מארק, התאבד ב-2010, והצעיר, אנדרו, מת מסרטן ב-2014. שני הבנים לא לקחו חלק בהונאה. ב-2011, בריאיון לברברה וולטרס, סיפר מיידוף כי מאז התאבדות בנו הוא לא דיבר עם אשתו רות. רות נהגה לבקרו בבית הסוהר מפעם לפעם ושוחחה עמו בטלפון מדי יום, אך לאחר התאבדות בנם הבכור ניתקה כל קשר איתו. בשיחה עם CNN התייחס מיידוף להתאבדות של בנו מארק ואמר: "אני מרגיש שאני אחראי למותו וזה קשה עבורי. אני חי עם זה, אני חי עם החרטה, עם הכאב שגרמתי לכולם, במיוחד למשפחתי ולקורבנות שסבלו ממעשיי".