עילי אבידר, בת 23 מתל אביב, היא המפגינה שנכנסה אתמול אחר הצהריים (שני) למשכן הכנסת והתפרצה בצעקות לעבר ראש הממשלה בנימין נתניהו בזמן שהתראיין למשדר המיוחד של ynet. "הגעתי מטעם מחאת הסטודנטים לוועדה לקידום מעמד האישה, בדרך ליציאה ראיתי את ראש הממשלה וצעקתי לעברו בספונטניות. אני עצבנית מאוד מהמצב כרגע", אמרה אבידר.
אבידר, שכאמור צעקה לנתניהו מוקדם יותר "בושה, אתה לא צריך להיות פה" והורחקה מהמקום על ידי מאבטח, אמרה בשיחה עם ynet כי "אנשים עושים דברים מדהימים וחשובים והרגשתי את הצורך להביע את עצמי. רציתי שזה יהיה אקט להתעוררות לצעירים לצאת להפגין ולעשות פעולה אקטיבית שקשורה להתקוממות המחאה ולא בצורה אלימה שפוגעת פיזית".
2 צפייה בגלריה
עילי אבידר התפרצה על ראש הממשלה נתניהו
עילי אבידר התפרצה על ראש הממשלה נתניהו
"לא האמנתי שהתפרצתי על רה"מ. נובע מתסכול גדול על העתיד שלי". עילי אבידר
(צילום: נדב אבס)
"לא האמנתי שהתפרצתי לדבריו של ראש הממשלה", אמרה אבידר. " זה נובע מתסכול מאוד גדול על העתיד שלי. אני רואה שלא יהיה שוויון מגדרי וימנעו ממני דברים ואני רק יכולה לדמיין את הסיוטים הכל כך גדולים שהמדינה עלולה להגיע אליהם". אבידר הוסיפה כי לדעתה "חשוב שאנשים יעשו מעשה ויצאו להפגין".
אבידר אמרה שלא שמעה את דברי ראש הממשלה, שהגיב לצעקותיה ואמר כי "שמעתי את דבריה המלומדים והמנומקים של עוד אנרכיסטית", ואמרה: "אם ראש ממשלה קורא לצעירים שמודאגים על העתיד שלהם 'אנרכיסטים', זה ממש עצוב. הדבר האחרון שאני רוצה זה שהמחאה תגדיל את השיסוי, ואמירות כאלה מחריפות את זה".
2 צפייה בגלריה
עילי אבידר
עילי אבידר
"חזרתי למקום עצוב ומשוסע. מבינה אנשים שלא רוצים לחיות כאן". עילי אבידר
אבידר סיפרה שהשתחררה לפני כשנה וחצי משירות קבע, ורק לפני חודש חזרה לארץ מטיול בעולם. "חזרתי למקום עצוב ומשוסע. מבינה אנשים שיגידו שהם לא רוצים לחיות כאן", אמרה אבידר. "לראות את הדיכוטומיה בין מה שהשארתי למה שקורה עכשיו, זו תחושה שאם לא אעשה משהו אז מי כן".
אבידר הודתה להתייחסות של חברת הכנסת מרב מיכאלי למקרה, ואמרה כי "זה מאוד מחמיא. מודה לה על המילים. זה מרגש". מיכאלי שיבחה את אבידר ברשתות החברתיות וכתבה: "את - כן, את - שצעקת היום לראש הממשלה שהוא הורס את הדמוקרטיה - שתדעי שהבאת המון כבוד למשכן הכנסת. לא תקפת איש ולא התנהלת בצורה לא תקינה. עשית בדיוק מה שצריכים לעשות כל מי שחרד וחרדה לגורלה של הדמוקרטיה הישראלית. ‏מורידה בפנייך את הכובע".
פורסם לראשונה: 21:13, 20.02.23