5 צפייה בגלריה
הפגנה של תומכי ימין ושמאל מול ביתה של איילת שקד
הפגנה של תומכי ימין ושמאל מול ביתה של איילת שקד
הפגנה מול ביתה של שקד
(צילום: יאיר שגיא)
רמת האבטחה סביב חברי הכנסת נפתלי בנט ואיילת שקד עלתה לדרגה חמש - כאשר דרגה שש היא הגבוהה ביותר. שותפם לממשלה העתידית, חבר הכנסת יאיר לפיד, לא מאוים - אך מאובטח על-ידי היחידה לאבטחת אישים בשב"כ מתוקף היותו ראש האופוזיציה. הכנסת מאבטחת את שקד לאור האיומים שקיבלה, ובנט מאובטח על-ידי הכנסת בהנחיית המשטרה.

5 צפייה בגלריה
הפגנה של תומכי ימין ושמאל מול ביתה של איילת שקד
הפגנה של תומכי ימין ושמאל מול ביתה של איילת שקד
הפגנה מול בית של שקד, אתמול
(צילום: AP)
5 צפייה בגלריה
הפגנה של תומכי ימין ושמאל מול ביתה של איילת שקד
הפגנה של תומכי ימין ושמאל מול ביתה של איילת שקד
(צילום: יאיר שגיא)
משמעות רמת האבטחה של בנט ושקד היא שישנם מאבטחים בבתיהם - גם כאשר הם לא נמצאים בהם - וצמודים אליהם מאבטחים בכל מקום. בנוסף, המשטרה פועלת גם ברשתות החברתיות כדי לנטר פעילויות שעלולות להיות מסוכנות עבור השניים. בשלב זה אין איום ספציפי של אדם מסוים, אלא בהתבטאויות רבות ברשתות החברתיות.
בתוך כך, ביחידה לאבטחת אישים בשב"כ נערכים ללקיחת אחריות לאבטחת בנט אם אכן ימונה לראש הממשלה. שב"כ, יש לציין, מכיר היטב את האישיות - שכן איבטח את בנט בעבר כשר הביטחון. מרגע שתתקבל ההחלטה הסופית בנוגע לבנט, לקיחת האחריות של היחידה לאבטחת אישים בשב"כ על אבטחתו תהיה מיידית.
קצין הכנסת הורה כבר אתמול להצמיד אבטחה לשקד, אחרי שכ-300 מתנגדי ממשלת השינוי הפגינו מול ביתה בתל אביב. בנט מאובטח כבר מתחילת החודש. בהפגנה מול ביתה של שקד הניפו המפגינים שלטים שעליהם נכתב בין היתר "לא לממשלת שמאל", "המחבלים לא אחים שלנו", "שמאלנים בוגדים" ו"אל תקימו ממשלת שמאל עם תומכי טרור". בנוסף הונף שלט עם תמונת בנט שעליו נכתב "שקרן" ושלט נוסף עם תמונות שקד ובנט שעליו נכתב "ההונאה הגדולה".
המתנגדים לממשלת השינוי קראו, בין היתר, "בנט ושקד בגדו בנו", "בנט שקרן", "אתם אנטישמים שונאי ישראל" ו"תלכו לעזה". במהלך ההפגנה צעקו מתנגדי השינוי לתומכים בממשלת אחדות שהפגינו גם הם במקום: "המחבלים לא אחים שלנו", "שמאלנים בוגדים". שוטרים רבים חצצו בין שתי קבוצות המפגינים ולא נרשמו אירועים חריגים. הפגנות התקיימו לאחרונה גם מול ביתו של בנט ומול בתיהם של שחקנים מרכזיים נוספים במו"מ להקמת ממשלת שינוי.



שר הביטחון בני גנץ התייחס גם היום לאיומים על בנט ושקד, ואמר כי "העובדה שבשל מהלכים דמוקרטיים, נבחרי ציבור הופכים למאוימים, מעלה חשש גדול שלא למדנו לקח - לא מההיסטוריה היהודית של שנאת חינם, ולא מרצח רבין. זו העת של כל מנהיגי הציבור לצאת בקריאה חד משמעית נגד כל איום באלימות. יהיו ההכרעות הפוליטיות הדמוקרטיות אשר יהיו - כולם צריכים לכבד אותן ולהימנע מלחרחר ריב אחים ושלא לומר חלילה, מלחמת אחים".
גם לפיד התייחס היום לאיומים: "לאיילת שקד הוצמדו אתמול מאבטחים כי רוצים לרצוח אותה. נפתלי בנט עם מאבטחים, אני עם מאבטחים, אביחי מנדלבליט, ליאת בן ארי, רינה מצליח, דנה וייס, גיא פלג, יונית, אמנון אברמוביץ' - על כולנו יש איומי רצח ואלימות. מדינה מפולגת ואלימה לא תתמודד טוב לא עם האיראנים ולא עם הכלכלה. הנהגה שמסיתה אותנו אחד נגד השני, פוגעת ביכולת שלנו להתמודד עם האתגרים שניצבים בפנינו".
לדברי לפיד, "זה שאתה לא מסכים עם מישהו לא אומר שאתה שונא אותו. זה שמישהו מתווכח איתך לא הופך אותו לאויב. אתמול נתניהו נאם ואמר שאם הוא לא יהיה בשלטון זה סכנה לביטחון ישראל, לעם ישראל ולחיילי צה"ל. אם אתם רוצים לדעת למה אנחנו מוכרחים להחליף את השלטון בישראל, תלכו להקשיב לנאום הזה של נתניהו. זה היה נאום מופקר ומסוכן של אדם שאיבד את הבלמים".
אתמול, אחרי יום פוליטי סוער, הצהיר בנט כי פניו לממשלת אחדות עם לפיד - ולאחר מכן נפגשו צוותי המו"מ של יש עתיד וימינה. נתניהו, מנגד, דיבר אחרי בנט ותקף אותו על כוונתו.