יומיים אחרי ירי הרקטה מלבנון התייחס לתקרית מפקד פיקוד הצפון האלוף אמיר ברעם ואמר אחר הצהריים (שלישי): "גורמי טרור פלסטיניים מלבנון ניסו להדליק עוד זירה". הוא אמר את הדברים בנאומו בטקס חילופי מפקד עוצבת הגליל, מאו"ג 91, במחנה בירנית.
"רק לפני פחות מ-48 שעות נתקלנו בניסיון של טרור פלסטיני מלבנון להפר את שגרת היומיום. על רקטה אחת שלא גרמה נזק הפעם ענתה האוגדה בלמעלה מ-50 פגזי ארטילריה אל תוך שטח לבנון. גורמים מסוימים רצו להדליק עוד זירה ולהפריע לשגרת חיי האזרחים. אנחנו לא נאפשר זאת. הצפון מצוי בשגרה מלאה וכך נדאג שיישאר", אמר האלוף ברעם.
3 צפייה בגלריה
מפקד פיקוד הצפון האלוף אמיר ברעם
מפקד פיקוד הצפון האלוף אמיר ברעם
מפקד פיקוד הצפון האלוף אמיר ברעם. "נדאג שהצפון יישאר בשגרה"
(צילום: דובר צה"ל)
3 צפייה בגלריה
חסן נסראללה
חסן נסראללה
מנהיג חיזבאללה נסראללה. "הסוגיה הפלסטינית חוזרת לחיים"
עוד אמר מפקד פיקוד הצפון: "אנחנו נמצאים בימים מורכבים, התלכדות חגי האביב והפסחא יחד עם חודש הרמדאן יוצרים מתיחות אותה מנצלים מחבלים פלסטינים כדי לנסות ולגרור גם את לבנון להסלמה. אנחנו רואים בממשלת לבנון ובצבא לבנון כמי שאחראים לטרור הזה. בניסיונות הקודמים בהם טעיתם ופעלתם משטח לבנון כנגד מדינת ישראל, שילמתם מחיר כבד שבסופו של דבר החזיר את לבנון עשרות שנים לאחור".
"בעוד יומיים יציינו בחיזבאללה את יום ירושלים האיראני - אירוע שמאוזכר על ידי איראן וגרורותיה השונות. כמדי שנה, נסראללה יציין את היום בדברי רהב ושטנה, אך חשוב לציין שגם בשביל 'יום החג' הזה הוא לא יעז לצאת מתוך הבונקר בו הוא שוכן כבר שנים רבות. האיומים של נסראללה כלפינו, מתוך מחבואו בבונקר שבדאחיה, הם העדות הטובה ביותר להבנה שלו שאין לו ולארגון שלו שום אופק. גם השנה נסראללה יאיים ויפנה אצבע מאשימה כלפינו הישראלים אך לא יציע דבר; בוודאי לא קידמה או שגשוג בעבור קהילתו שלו או בעבור מדינת לבנון המתקשה לחתור לאיזו תכלית חברתית וכלכלית חיובית", אמר מפקד פיקוד הצפון.
ובמקביל לנאומו של האלוף ברעם פורסם נאומו מוקלט של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה לרגל יום ירושלים האיראני, שבו התייחס לעימותים בהר הבית וסביב העיר העתיקה במהלך רמדאן. "הסוגיה הפלסטינית חוזרת לחיים וצוברת תומכים ולוחמים נוספים שמוכנים להקריב למענה. האסטרטגיה של האויב הסתמכה על הזמן שיחלוף ועל כך שהעמים ישכחו את הסוגיה הפלסטינית, אך מה שמתרחש זה ההפך בדיוק".
3 צפייה בגלריה
צה״ל תקף בדרום לבנון
צה״ל תקף בדרום לבנון
ירי הארטילריה של צה"ל בתגובה על שיגור הרקטה
(צילום: דובר צה"ל)
נסראללה המשיך: "ציר ההתנגדות המתעצם צריך להיקרא גם 'ציר ירושלים' מפני שירושלים היא הנקודה המרכזית. ירושלים חוזרת היום ועמה החרב בעזה שמגנה עליה כפי שהיה בשנה שעברה. אנחנו בחיזבאללה מגדירים את עצמנו כקו העימות הראשוני לצד אחינו בארגוני ההתנגדות הפלסטיניים. כל מי שמשתייך לציר הזה נתון תחת מצור וסנקציות שמטרתן לגרום לנו לוותר על ירושלים, על פלסטין ועל עיקרון ההתנגדות".
בתחילת השבוע נורתה רקטה מלבנון והתפוצצה בשטח פתוח ליד שלומי, סמוך לקיבוץ מצובה שבגליל המערבי, מבלי שהופעלה אזעקה. כשעתיים לאחר מכן צה"ל תקף מטרות במרחב הירי בדרום לבנון באמצעות כוחות ארטילריים.
דובר צה"ל רן כוכב אמר לאולפן ynet כי אף ארגון טרור לא לקח אחריות על הירי, אך ההערכה היא ש"מדובר בפלגים פלסטיניים שירו בגלל העימותים בהר הבית", כפי שנערכו בצמרת הביטחונית מראש. הוא הוסיף כי ייתכן שסיבות נוספות לירי הן הירי מרצועת עזה, וגם המתיחות ביהודה ושומרון. לצד זאת, הודה כי יש אפשרות שהסניף הלבנוני של חמאס, שנחשף ב-ynet, אחראי לשיגור הרקטות.