בחדר החקירות - שלושה ימים אחרי התקיפה: אברהם (40), תושב אור יהודה שהותקף לפי החשד ביום שני במוט ברזל על-ידי שני נערים בני 15-14 בגן התשעה באור יהודה, נחקר היום (חמישי) באזהרה. החקירה נערכה לאחר שהנערים הגישו תלונה נגד אברהם - וטענו כי הוא זה שתקף אותם. בתום חקירתו, אברהם שוחרר ומהמשטרה נמסר כי "לא עולה נגדו חשד לפלילים".
אברהם, שעלה לארץ לפני חודשיים, סיפר ל-ynet למחרת התקיפה: "אני מרגיש רע, הכול כואב, הראש כואב, הגב כואב. כל צעד מלווה בכאב גדול. יש סימנים כחולים, חבלות". על רגעי התקיפה סיפר: "הגעתי למקום כדי לעשות כושר, וכמה נערים התחילו להשחית ספסל. הערתי להם בעברית והם התחילו לאיים עליי. התחלתי לצלם בווידאו וזה עצבן אותם. הם ביקשו למחוק, סירבתי והם התחילו לתקוף אותי באמצעות חפצים ממתכת. לאחד מהם הייתה גם לבנה".
2 צפייה בגלריה
תיעוד המקרה
תיעוד המקרה
תיעוד התקיפה
(מתוך פייסבוק)
המותקף שנפצע באורח בינוני פונה על-ידי צוות של מד"א לבית החולים שיבא בתל השומר. שני הנערים שנמלטו מהזירה, גם הם תושבי אור יהודה, נעצרו כעבור כמה שעות. אברהם סיפר כי יומיים לפני כן גם הוריו הותקפו באותו אזור, "אולי אפילו על ידי אותם נערים. יש פארקים שיש בהם שמירה ושם לא היה כלום, ואלו התוצאות".
בריאיון אמר כי אין בכוונתו לעזוב את הארץ בעקבות התקיפה. "זה לא אומר שאם דבר כזה קרה באור יהודה אז הרושם שלנו מישראל הוא רע. טוב לנו בארץ ואנחנו מאוד אוהבים את המדינה. אבל לצערי אני לא מרגיש בטוח, יכול להיות שאני פשוט אעזוב את העיר", אמר. "אף אחד לא הציע עזרה, אפילו לא משהו לאכול. לא השכנים, לא ראש העיר. כאילו הכול טוב וכלום לא קרה".
הוא הפנה אצבע מאשימה להורי הנערים: "האשמה היא על ההורים קודם כל ולא על הילדים, כנראה הם לא חינכו אותם. הייתי גם שמח אם בבתי הספר היו מחנכים את הילדים לתרבות, איך מדברים עם מבוגרים. פה אין את זה, ילדים פה יכולים פשוט להרביץ לבן אדם מבוגר רק כי הוא צילם אותם משחיתים רכוש".
2 צפייה בגלריה
אחד התוקפים מחזיק בידו אלת ברזל, גבר העיר ל נערים ש השחיתו
אחד התוקפים מחזיק בידו אלת ברזל, גבר העיר ל נערים ש השחיתו
מתוך תיעוד התקיפה
ישראל, אחיו של אברהם, אמר בריאיון לאולפן ynet: "הם הרביצו לו באכזריות עם המוט ובעטו בו. הוא קיבל הרבה מכות - בראש, בגב, ברגליים. השוטרים לקחו חלק מהבגדים שלו, כי אפילו המכנסיים שלו היו קרועים מהמכות".
האח אמר עוד: "הוא ניסה לצלם אותם אחרי שהשחיתו ספסל, והם רצו אליו בלי הקדמות והתחילו להרביץ לו. הוא איבד גם הכרה והתקשר אליי כדי שאזמין לו אמבולנס ומשטרה כי הוא לא דובר עברית וגם טכנית לא יודע איך להזעיק עזרה. הוא פונה לתל השומר, ונציגי המשטרה באו אליו לקחת עדות".