2 צפייה בגלריה
גן אלונים ברעננה
גן אלונים ברעננה
החזרה לגנים, לפני שלושה שבועות
(צילום: עיריית רעננה )
על רקע העלייה המחודשת בנתוני התחלואה בקורונה דורשת היום (א') הסתדרות המורים לגבש לגני הילדים מתווה למידה חדש הכולל חלוקה לקפסולות. לטענת הסתדרות המורים סגורים כעת בישראל 220 גנים לאחר הידבקות של 227 ילדי גנים ו-25 גננות מאז החזרה ללימודים לפני שלושה שבועות.
"בימים האחרונים עולה באופן משמעותי מספר הנדבקים בנגיף הקורונה", נמסר. "90 מתוך 220 הגנים נסגרו במהלך הימים האחרונים. חלק לא מבוטל מההדבקות מתרחש בגני הילדים".


בהסתדרות המורים מדגישים שהגנים נפתחו באופן מלא בניגוד לדרישתה. ראש המחלקה לגננות ענת דדון אמרה: "מלכתחילה הזהרנו את כלל הגורמים והתרענו שההדבקות בגני הילדים רבות, הרבה מעבר למה שמציינים. גננת אחת כבר שילמה בחייה אבל נראה שאף אחד לא הסיק מסקנות. אני מבקשת שלא נמתין לאסון הבא".
גננת בעלת ותק של 18 שנה, שנדבקה בגן שלה והחלימה, אמרה ל- ynet : "שלושים ילדים בגן אחד זו פצצה מתקתקת. מדובר במדגרת קורונה. בתחילת השנה הספקנו ללמוד ארבעה ימים ולאחר שאני וארבעה ילדים נדבקנו, הגן נסגר וכולם נשלחו לבידוד. יחד איתנו אובחנו ארבעה הורים כחיוביים.
"לאחר מכן עברתי ימים מאוד קשים. לא יכולתי לקום מהמיטה, סבלתי מכאבי שרירים בכל הגוף וחום גבוה והייתי על סף פינוי לבית חולים. שניים מתוך ארבעת הילדים היו במצב לא פשוט עם 40 מעלות חום. אחד מארבעת ההורים היה במצב קשה. הגן עבר חוויה לא פשוטה. והנה, לפני שלושה שבועות חזרנו שוב ללמוד בלי קפסולות ואני מאוד חוששת לעבור את הסיוט מחדש.
"זה רק עניין של זמן עד שהגן ייסגר שוב בשל הדבקות. כמה שאני מסבירה לשטוף ידיים, הם ילדים רכים וזה לא בשליטתם. יש התעטשויות, יש שיעולים".
2 צפייה בגלריה
ענת דדון
ענת דדון
ענת דדון. "הזהרנו מראש"
(צילום: הסתדרות המורים)
גננת מפתח תקווה, שהגן שלה נסגר לאחר שסייעת ושני ילדים אובחנו כחיוביים, הוסיפה: "אין אפשרות לשמור על ריחוק עם 35 ילדים ללא קפסולות. הם מתחבקים, נוגעים אחד בשני, בבובות ובמשחקים. גם אנחנו, הצוות, מחבקים ומנגבים את הדמעות אם ילד בוכה. אם הגן היה מרווח והלמידה הייתה בקפסולות - לא הייתה הדבקות".