יממה לאחר שהוזעקו הכוחות הראשונים לאזור הנהר שבו נראה בפעם האחרונה ינאי רימון (25) משדרות, סיפר אביו של אחד מחבריו הקרובים שטייל איתו כי הצעיר הנעדר הגיע לגבול מקסיקו-גואטמלה עם קבוצת חברים משירותו הצבאי ביחידה מובחרת, וכי עד כה החיפושים אחריו לא הניבו פרי.
"אנחנו פונים ומבקשים מכולם לא לוותר, להתפלל", אמר אמש (חמישי) בני מרקוביץ', אביו של זיו, חברו של ינאי מילדות שמטייל איתו במרכז אמריקה. "בינתיים כיסו את רוב השטחים בלי תוצאות לצערנו. אנחנו עוד רוצים להיות אופטימיים ומודים לכולם, כל החברים, משרד החוץ וחיליק מגנוס שהתגייסו. מקווים שיהיו תוצאות טובות".
3 צפייה בגלריה
ינאי רימון
ינאי רימון
ינאי רימון
(מתוך פייסבוק)
מרקוביץ' סיפר כי החברים נפגשו במקסיקו אחרי שכל אחד מהם טייל באזורים שונים במרכז אמריקה. "חבורה של חיילים שהיו בשירות ארוך ומשמעותי חיכו לסיום הקורונה כדי לצאת לטיול הגדול - ונפגשו במקסיקו לחוויה אחרונה משותפת. יחד עם ארבעה חברים משדרות ועוד שלושה חברים שהצטרפו. במסגרת הבילוי הם החליטו לשכור מדריך בצורה מסודרת ולצאת לטייל בשמורה.
"ינאי גדל איתם מהגן", אמר מרקוביץ'. "בחור חסון, חייכן, אופטימי. אף אחד מהם לא לוקח סיכונים מיותרים, כולם עשו דברים הרבה יותר מסוכנים בשירות הצבאי. אנחנו עוד לא מצליחים לעכל את הסיפור".
שלשום, סמוך לשעה 16:00, קבוצת החברים חצתה את הנהר הגועש וינאי החליק מהגדה. "אנחנו עוד לא יודעים בדיוק איך, לתוך החלק הכי סואן של הנהר, חלק שמרכז בתוכו כמות גדולה מאוד של מים, ונסחף במורד. הם רצו מיד במורד הנהר כדי לפגוש אותו למטה וירדו דרך סבך, אני לא בדיוק יודע איך, אבל הם ראו שהם לא מצליחים לראות שום דבר". חבריו של ינאי יצרו מיד קשר עם חברת הביטוח שהפעילה את המחלצים מחברת מגנוס - וגם משרד החוץ נכנס לתמונה. "כבר בשעה הראשונה נשלחו רחפנים עם אמצעי ראיית לילה לחפש אחריו", אמר מרקוביץ'. "כשהחושך ירד והבינו שכבר לא יכולים לתרום כלום, הם חיכו לאור ראשון".
מרקוביץ' הוסיף כי מדובר באזור עם קשיי קליטה והוקמו שני חפ"קים כדי לתאם את החיפושים במשך היום. "בינתיים, נסעתי יחד עם המשפחה למטה של מגנוב וקיבלנו פחות או יותר את תוכנית העבודה המתוכננת, שמתבססת על צוות מקצועי שנשלח כבר בערב הראשון וצוות אחר שיצא לטיסה היום בצהריים ויגיע מחר. ניסינו לבנות תוכנית פעולה ראשונית על בסיס החברים שהתארגנו שם ואספו את עצמם, ואני פשוט לא מסוגל להבין מאיפה הם לקחו את הכוחות, וגייסו כוחות מקומיים".
3 צפייה בגלריה
החמ"ל שנפתח בבית המשפחה בארץ
החמ"ל שנפתח בבית המשפחה בארץ
החמ"ל שנפתח בבית המשפחה בארץ
החבר שטייל עם רימון בדרום מקסיקו דיווח כי הוא נפל לנהר מגובה של חמישה מטרים - ונסחף בזרם. לפי החבר, כמה מטרים משם נמצא מפל גבוה. התקרית אירעה שלשום בשעות הצהריים, לפי השעון המקומי, סמוך לעיירה בשם לאס נובס. במשרד החוץ מסרו כי כוחות איתור וחילוץ מקומיים הופעלו במשך שעות במקום, בסיוע כוחות וכלים מיוחדים, אך הצעיר טרם אותר. קונסול ישראל במקסיקו, שמואל איתן, יחד המחלקה לישראלים בחו"ל באגף הקונסולרי של המשרד, שותפים גם הם למאמצים לאתר את רימון.
פורסם לראשונה: 23:22, 11.11.21