ארגון הטרור חיזבאללה פרסם אתמול (שלישי) תיעוד של ירי טיל הנ"ט שפגע מוקדם יותר ברכב במטולה ושממנו נפצעו שני חיילי צה"ל במילואים ואזרח באורח קל עד בינוני. בסרטון (בפתח הכתבה) נראים הירי והפגיעה ברכב הישראלי. צה"ל הגיב בירי ארטילרי בעקבות המשך שיגורי טילי הנ"ט לעבר ישראל, כולל למוצב בירנית. בשעות הלילה דיווח צה"ל על ירי נ"ט "ט נוסף לעבר גדר הגבול ולעבר כוח צה"ל באזור שתולה.
אמש, בתגובה לירי באזור הגבול, תקפו מטוסי קרב של צה"ל תשתית טרור ועמדת תצפית של חיזבאללה. ארגון הטרור הודיע על "יום זעם חסר תקדים" נגד ישראל שיאמור להתקיים היום, בזמן ביקורו בארץ של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן. יום הזעם של חיזבאללה מגיע בעקבות הפיצוץ בבית החולים בעזה, שבו לפי חמאס נהרגו 500 פלסטינים, והגעתו של ביידן לישראל. חמאס האשים את צה"ל בהפצצה של בית החולים, אך לפי צה"ל הסיבה לפיצוץ היא שיגור כושל של הג'יהאד האיסלאמי.
בהודעה על יום הזעם התייחס חיזבאללה לפיצוץ בית החולים העזתי ואמר: "פשעים אלה חושפים את הפנים האמיתיות של ישראל ושל השטן והפושעת הגדולה ביותר - ארה"ב, הנושאת באחריות ישירה ומלאה על כל הפשעים שביצעה ישראל".

2 צפייה בגלריה
תקיפת טנק במטולה, על ידי חזבאללה
תקיפת טנק במטולה, על ידי חזבאללה
תיעוד ירי הנ"ט ליד מטולה
אתמול אחר הצהריים נשמעה אזעקה בקריית שמונה וסביבותיה בעקבות זיהוי שני שיגורים משטח לבנון לשטח ישראל. לא דווח על נפגעים בגוף או על נזק. לפי דובר צה"ל, מטרה אחת יורטה בהצלחה על-ידי לוחמי ההגנה האווירית, מטרה נוספת לא יורטה לפי מדיניות ונפלה בשטח פתוח. אזעקות נשמעו גם בגליל העליון, בצה"ל ציינו כי מדובר ביירוט של כטב"ם.
ממשטרת מחוז צפון נמסר כי היא מטפלת בזירת נפילת הרקטה שלא יורטה באזור קריית שמונה, והדגישו כי לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. "אנו קוראים לתושבים להישאר במרחבים המוגנים, להימנע מהגעה לזירות ולא להתקרב או לגעת בשרידי רקטות העשויים להכיל חומר נפץ ולדווח על כך ללא דיחוי למוקד 100 של משטרת ישראל".
לנוכח ההסלמה בגבול לבנון בימים האחרונים, שנשמכה כאמור גם אתמול, הרמטכ"ל הרצי הלוי ביקר בפיקוד צפון ואיים: "זו מלחמה על הבית. אם חיזבאללה יעשה טעות - השמדה, השמדה, השמדה". בביקורו נפגש הלוי עם מפקדי חטיבות בפיקוד הצפון יחד עם מפקד פיקוד הצפון, ומפקד עוצבת הגליל.
דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי אמר בהתייחס לגזרה הצפונית כי "בתגובה לכל אירוע הותקפו מטרות של חיזבאללה. הרמטכ"ל הכין ובדק את מוכנות הכוחות בצפון. למרות ניסיונות חיזבאללה להסיט את הקשב שלנו, אנחנו ממוקדים בעזה. חיזבאללה, שמתיימר לקרוא לעצמו 'מגן לבנון', הופך כעת להיות מגן חמאס-דאעש, המחבלים שנמצאים בעזה".

עוד תקריות בגבול הצפון

ארגון הטרור השיעי בלבנון פרסם לקיחת אחריות על פגיעה בכמה מוצבים ישראליים במהלך היום. בנוסף הודיע חיזבאללה על חמישה הרוגים משורותיו מתקיפות צה"ל.
2 צפייה בגלריה
חמשת פעילי חיזבאללה שנהרגו
חמשת פעילי חיזבאללה שנהרגו
חמשת פעילי חיזבאללה שנהרגו
ההתגרויות של חיזבאללה באזור הגבול נמשכות כל העת. בשעות הבוקר סיכל צה"ל חדירת חוליה מלבנון: ארבעה מחבלים שניסו להטמין מטען חבלה סמוך לגדר הגבול ליד חניתה חוסלו. שעות אחדות אחרי הירי הראשון בשעות הבוקר, נורה עוד טיל נ"ט לעבר מצפה עדי.
אחר כך נורו עוד טילי נ"ט לעבר יעדים בסמוך לקיבוץ יפתח, גם ירי מנשק קל בוצע לעבר כמה מוצבי צה"ל בגבול לבנון. טיל נ"ט גם נורה לעבר היישוב זרעית. בכל התקריות הללו לא היו נפגעים.
לפי צה"ל, במהלך היום גם יורט כטב"ם שהתקרב לישראל משטח לבנון. לא הופעלה התרעה.
פורסם לראשונה: 17:37, 17.10.23