ילנה וולקוב, שבעלה יורי נרצח במעבר חציה בחולון על ידי עדי מזרחי, אמרה בצהריים (חמישי) שעות אחרי ההודעה שפרסם עורך הדין אייל בסרגליק על החלטתו להחזיר לה 468 אלף שקל מתוך 585 אלף השקלים שגבה ממנה עבור "שכר טרחה", כלשונו, כי היא רוצה שיחזיר את כל הכסף שנלקח ממנה – כולל 117 אלף השקלים שבסרגליק הותיר אצלו. "מה שהוא עשה לא הייתה עבודה. עדיין לא נכנס לחשבון כסף או צ'ק. אני רוצה שיחזיר את כל הכסף שלקח מאיתנו", היא אמרה בשיחה עם ynet.
4 צפייה בגלריה
האלמנה ילנה ועורך הדין בסרגליק
האלמנה ילנה ועורך הדין בסרגליק
האלמנה ילנה ועורך הדין בסרגליק
(צילום: אביגיל עוזי, יריב כץ)
בסיום יום עבודה ארוך, שלמעשה היה משמרת כפולה ככוח עזר בבית החולים איכילוב בתל אביב, סיפרה ילנה: "אני מרגישה שאבן ירדה לי מהלב. באו אליי אנשים שמחבקים אותי. מרגש עד דמעות. אנשים באו לחבק אותי ולהגיד לי 'נעזור לך'. אפילו המטופלים". ילנה הוסיפה כי "אף אחד לא אמר לנו שאנחנו 'מטומטמים' שהסכמנו לשלם 600 אלף שקל. הוא לא עשה בשביל זה עבודה. מה שהוא עשה לא היה עבודה".
משפחת וולקוב ניסתה כבר לקבל את הכסף בחזרה מעו"ד בסרגליק במסגרת שיחה שקיים סמנכ"ל בית החולים איכילוב, שם עובדת ילנה ועבד גם יורי. לאחר שהניסיון הזה כשל, פנתה הבת דריה וולקוב בוואטסאפ לעו"ד בסרגליק, וכתבה לו: "אנחנו רוצים לבטל את החוזה". הוא מצידו השיב לה: "ההתנהלות לא מקובלת. אחרי פעילות לא פשוטה ומורכבת שדרשה המון זמן ועבודה, זה לא עובד ככה". בסרגליק אף כתב לדריה: "אני רואה בהתנהלות כפיות טובה".
דריה כתבה לבסרגליק כי "לאחר התייעצות הבנו שהסכומים שנגבו מאיתנו גבוהים מאוד. מדובר בכסף שגויס ואמור לעזור לנו לחיות אחרי מה שעברנו. אנו מבקשים לסיים יפה". הוא מצידו השיב: "אין שום בסיס למה שאת אומרת. אמרנו שנעשה גיוס נוסף למימון ההוצאות המשפטיות. אני ומשרדי סביב התיק תקופה לא מבוטלת עם עבודה מאוד אינטנסיבית. במקום הערכת תודה יש כפיות טובה".

4 צפייה בגלריה
יורי, ילנה ודריה וולקוב
יורי, ילנה ודריה וולקוב
הבת ילנה. "מבקשים לסיים יפה"
(צילום: אריק מרמור)
מוקדם יותר הודיע עורך הדין אייל בסרגליק כי הוא מחזיר 468 אלף שקל לאלמנתו של יורי וולקוב. לטענתו, הסיבה לפרסומים שהפנו ביקורת נגדו היא החלטתו להתמודד על ראשות לשכת עורכי הדין. לדבריו, 117 אלף השקלים שנותרו אצלו הם שכר עבור עבודתו עד כה - שלפי הפרקליטות הסתכמה במסירת "מידע טכני על מועד קיום דיונים", ובעדכונו לפני הגשת כתב האישום.
בתגובה, אמרו עורכי הדין גיורא אבן צור ואביתר קציר, המייצגים את משפחת וולקוב: "כרגע למדנו מהתקשורת שעורך הדין אייל בסרגליק מתכוון להחזיר למשפחת הנרצח ולאלמנתו סכום של 468 אלף שח ולהשאיר אצלו 117 אלף שקל. אנו מצפים ממנו להחזיר את מלוא הסכום ואנו נפעל בדרכים הקבועות בחוק להחזיר לאלמנה את מלוא הסכום".
לפני כן התייחסה פרקליטות מחוז תל אביב לדברים, ומסרה כי "בסמוך לאחר רצח יורי וולקוב ז"ל, החלה פרקליטות מחוז ת"א (פלילי) ללוות את חקירת האירוע. לאחר סיום החקירה, בחנה הפרקליטות את הממצאים וגיבשה כתב אישום. בסמוך להגשת כתב האישום נודע לפרקליטות כי עורך דין פרטי מייצג את משפחת המנוח. לפיכך, ערב הגשת האישום פנתה הפרקליטות מיוזמתה לעורך דין על מנת להודיע באמצעותו למשפחת המנוח כי כתב האישום יוגש למחרת היום. לאחר הגשת כתב האישום, הקשר עמו התמצה בעדכונו במידע טכני לגבי מועדי הדיונים".

הבת: "עו"ד ממולח שכנע שהרוצח יקבל עונש קל"

הבת דריה פרסמה הבוקר פוסט בפייסבוק שבו כתבה כי "בחודשים האחרונים אנחנו חווים רכבת הרים. לצד הרע ראינו גם את הטוב ואז שוב הגיע הרע. אבי נרצח ע"י בן עוולה, במעבר חצייה בחולון, ללא שום סיבה. לצד השכול והאובדן הקשה, ראינו את עם ישראל ומדינת ישראל מחבקת אותי ואת משפחתי. ראינו את עם הסגולה נרתם לסייע לנו בקבורת אבי, מגיע בהמוניו לשבעה ומגייס מאות אלפי שקלים כדי לסייע לנו כמשפחה אשר איבדה את אהובה ואת המפרנס העיקרי שלה".
היא הוסיפה: "לצערי, היו אלה כוחות האופל ששוב השתלטו. עורך דין ממולח שכנע אותנו שאם לא ניקח את הסיוע שלו, הרוצח יקבל עונש קל. מתוך בהלה ותמימות חתמנו על מסמכים ושילמנו סכום של 580 אלף שקל לשירות שאנחנו בכלל לא צריכים ואין לו שום יכולת לסייע לנו".
עוד כתבה כי "כשהבנו שנפלנו, ביקשנו את כספנו בחזרה. תורת עם ישראל אומרת - 'כל אלמנה ויתום לא תענון', חל איסור לצער אלמנות ויתומים ואני שואלת שאלה פשוטה, למה לפגוע בנו שוב? איפה הלב של אותו עורך דין? האם לא סבלנו מספיק כשרצחו את אבי, כעת נאלץ להתמודד גם עם דבר כזה? זועקת לאלוהים עד מתי. אני מבקשת מעורך הדין תחזיר לנו את הכסף במלואו".