שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה (כחול לבן) הגיבה לדבריו של ח"כ דודי אמסלם שתקף אתמול את הממשלה החדשה וטען כי "30% מהאשכנזים בישראל מנהלים לנו את המדינה". בריאיון באולפן ynet השיבה לו השרה והזכירה כי בנימין נתניהו, "הבוס שלך אשכנזי".
"זה מעניין, אף פעם לא חשדו בי באשכנזיות יתר. יש לנו שר מהעדה הדרוזית ויש שר מהמגזר הערבי ויש שרה בת הקהילה האתיופית, אנוכי. ויש מזרחים ויש אשכנזים. אני האחרונה שאתעלם מהיעדר ייצוג, כי אני נאבקת נגד אפליה וגזענות, תמיד מקדמת ייצוג הולם. אבל כשמשתמשים בזה לצורך ניגוח בתוך החברה הישראלית ולצורך הפרד ומשול בתוך החברה הישראלית, זה לא לגיטימי", אמרה השרה.

2 צפייה בגלריה
פנינה תמנו שטה
פנינה תמנו שטה
תמנו שטה. "היה לי קצת עצוב להתפטר מהכנסת"
(צילום: הדר יואביאן )
"אין לזה מקום ואני רוצה להזכיר לכם מי הבוס של אמסלם. סליחה, אמסלם, הבוס שלך עצמו אשכנזי", אמרה תמנו שטה. "קשה לשמוע את הניסיון כל הזמן לדבר על מזרחים ואשכנזים רק לצורך קידום פוליטי, ככה זה בתחושה שלי. וצר לי שזה מה שהוא עושה, אמסלם".
תמנו שטה התייחסה להתפטרותה מהכנסת במסגרת החוק הנורבגי ואמרה כי "היה לי קצת עצוב להתפטר מהכנסת. הכנסת היא זירה מאוד חשובה, ועם זאת, צריך לזכור שהקואליציה הזו בנויה ממפלגות קטנות ולא יכול להיות מצב ששרים יצטרכו להיות בוועדות בכנסת או בהצבעות כל הזמן".
על גודל הממשלה, אמרה השרה כי "הייתי רוצה ממשלה יותר קטנה, ועם זאת, היא פחות גדולה מהממשלה שיוצאת. לכן, טוב שנכנסים ח"כים שכל עיסוקם יהיה בפרלמנט ובקידום נושאים חשובים של האזרחים".
2 צפייה בגלריה
ראובן ריבלין מארח את התמונה המסורתית בבית הנשיא של ממשלת ישראל ה-36
ראובן ריבלין מארח את התמונה המסורתית בבית הנשיא של ממשלת ישראל ה-36
ממשלת ישראל ה-36. "עם שיח נכון, אפשר להגיע לתוצאות שמטיבות עם הציבור"
(צילום: אבי אוחיון, לע"מ)
תמנו שטה התייחסה למורכבות הממשלה ואמרה כי נושאים ששנויים במחלוקת עשויים לעלות לדיון, אך עדיף להשאיר אותם לשלב מאוחר יותר. "ההתכנסות של הממשלה הזאת מתחילה בקו היסוד הראשון שאומר שיקום הכלכלה והמשק. יש לנו כל כך הרבה נושאים משותפים שעליהם אנחנו יכולים לעבוד ביחד בלי ויכוחים, בין אם זה הכלכלה ובין אם זה החינוך והרווחה. נתחיל בזה ונגיע לנושאים היותר מורכבים".
היא הוסיפה כי "התרבות הקלוקלת בזירה הפוליטית או בממשלות שהיו בעשור האחרון, שדברים לא נעשו בהידברות, לא בשיתוף ציבור כמו שצריך, לא בתהליכי עומק, לא בשיח כמו שצריך. עם שיח נכון, אפשר להגיע לתוצאות שהן מטיבות עם הציבור. בוודאי שאנחנו לא נפגע באף ציבור, אנחנו משרתים את כלל הציבורים בישראל. זה השינוי, גם אלה שלא הצביעו לנו, חרדים, ערבים, אוכלוסיות מוחלשות".
- ליברמן חגג בישיבה הראשונה שחרדים לא נכנסו לממשלה. "זה עדיין לא אומר שאנחנו לא משרתים את הציבור בישראל. יש פה אזרחים".
- ייצוג נשי יש בממשלה הזאת, אבל ראיתי שאיזו תמונה באתר חרדי הרגיזה אותך? "לטשטש את הפנים זה כל כך נורא וזה לא בגלל שאנחנו שרות. מי שמנסה לטשטש פניהן של נשים, ברור שהוא מנסה להדיר אותן גם מהמרחב הציבורי, אבל מה שמקומם שזה כלי תקשורת ישראלי. אז אני הולכת לבחון את הדבר הזה. כלי תקשורת ישראלי לא יעז לטשטש את פניהן של נשים".