1 צפייה בגלריה
אל-מאלכי, לברוב וכהן
אל-מאלכי, לברוב וכהן
אל-מאלכי, לברוב וכהן
(צילום: AFP, אלכס קולומויסקי)
ההשוואה גררה תרעומת בירושלים: שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב שוחח היום (ראשון) עם שר החוץ אלי כהן ועם שר החוץ הפלסטיני ריאד אל-מאלכי על רקע ההידרדרות הביטחונית באזור. לפי הודעת משרד החוץ במוסקבה, לברוב הביע תנחומים בפני שני עמיתיו בעקבות מותם ופציעתם של אזרחים משני הצדדים כתוצאה מההסלמה הנוכחית.
השיחה בין שר החוץ הרוסי למקביליו הישראלי והפלסטיני עסקה בטבח בליל שישי ליד בית הכנסת עטרת אברהם בשכונת נווה יעקב בירושלים שבו נרצחו שבעה בני אדם, ובפעולת כוחות הביטחון ביום חמישי שעבר בג'נין שבמהלכה נהרגו 10 פלסטינים, מרביתם מחבלי הג'יהאד האיסלאמי.
גם בהודעה שפרסם אתמול, התייחס משרד החוץ הרוסי באותה נשימה לטבח בירושלים ולפעולת כוחות הביטחון בג'נין ולמות שני פלסטינים נוספים בקלקיליה ובמחנה הפליטים שועפט. בנוסף, הרוסים נמנעו מלגנות בהודעה את הפיגוע בבירה. "האירועים האחרונים מאשרים בבירור את הצורך בחידוש דחוף של דיאלוג פלסטיני-ישראלי קונסטרוקטיבי ובוויתור על פעולות חד-צדדיות", נאמר בהודעת מוסקבה אתמול.

לברוב הדגיש בשיחתו השנייה עם השר כהן מאז הקמת הממשלה ובשיחה עם אל-מאלכי כי רוסיה מודאגת מאוד מסבב חדש של אלימות באזור, שעלול להגיע לדבריו לעימות מזוין בקנה מידה מלא. השר הרוסי קרא לישראלים ולפלסטינים לגלות אחריות מרבית ולהימנע מכל פעולה שעלולה להביא להידרדרות נוספת.
לפי משרד החוץ במוסקבה, בשיחות היום התנהלו חילופי דעות על המצב במזרח התיכון בדגש על הסכסוך הישראלי-פלסטיני. לברוב הדגיש את הצורך הדחוף לחדש את המאמצים של הקוורטט במטרה להניע מחדש את המשא ומתן בין הצד הישראלי והצד הפלסטיני על בסיס משפטי בינלאומי מוכר בהקדם האפשרי.
בנוסף, השרים דנו בכמה נושאים אקטואליים על סדר היום, ואושרה ביניהם הנכונות לפתח שיתוף פעולה מגוון עם תועלת הדדית בין כל הצדדים.
בירושלים אישרו את השיחה בין לברוב וכהן. עם זאת, ביחס להשוואה שעשו הרוסים בין הפעילות של כוחות הביטחון בג'נין לפיגוע הרצחני בירושלים, אמרו גורמים במשרד החוץ שאין שום מקום לאזן בין פעילות צה"ל נגד מחבלים שמטרתם מניעת פיגועי טרור ובין פיגוע טרור מתועב נגד אזרחים חפים מפשע בערב שבת ביציאה מבית כנסת.