1 צפייה בגלריה
פוטין לוקשנקו
פוטין לוקשנקו
"האירועים מאשרים את הצורך בחידוש הדיאלוג". פוטין
(צילום: רויטרס/Sputnik/Alexei Danichev/Kremlin)
משרד החוץ הרוסי פרסם בצהריים (יום שבת) התייחסות לפיגועים בירושלים, אך בניגוד למדינות אחרות - שהביעו אמש שאט נפש מהטבח בנווה יעקב ומהעובדה שבוצע ליד בית כנסת ביום השואה הבינלאומי - מוסקבה נמנעה מלגנות את הטבח. "אנו קוראים לשני הצדדים לנהוג באיפוק", נמסר בהודעת משרד החוץ הרוסי, שהתייחס באותה נשימה הן לרצח השבעה אמש והן למבצע של צה"ל בג'נין ולהריגת פלסטינים שהשתתפו בהפרות סדר.
"אנו תופסים התפתחות זו של אירועים בדאגה עמוקה, וקוראים לכל הצדדים לנהוג באיפוק מירבי ולמנוע הסלמה נוספת של המתיחות", נמסר ממשרד החוץ הרוסי. "האירועים האחרונים מאשרים בבירור את הצורך בחידוש דחוף בדיאלוג קונסטרוקטיבי בין ישראל לפלסטינים, ובוויתור על פעולות חד-צדדיות.

"ניתן לשים קץ לאלימות המחזורית רק באמצעות תהליך המשא ומתן המבוסס על עקרונות המשפט הבינלאומי, שתוצאתו צריכה להיות הקמת מדינה פלסטינית עצמאית בגבולות 1967, שחיה בשלום ובביטחון עם ישראל", נמסר עוד. "הצד הרוסי, כחבר קבוע במועצת הביטחון ובקוורטט, מוכן לתרום תרומה משמעותית למען הסדר כולל של הסכסוך הישראלי-פלסטיני. אנו רואים בניסיונות לחסום באופן מלאכותי את העבודה המשותפת של הקוורטט כמנוגד לאינטרסים של שני העמים".
רוסיה גם הביעה בהודעתה תנחומים למשפחות הנפגעים ואיחלה החלמה מהירה לכל הפצועים.
בניגוד לרוסיה, כאמור, מדינות רבות גינו אמש בהודעתן את הפיגוע, וכינו אותו פשע נתעב. חלק מהמדינות גם הדגישו את העובדה שהפיגוע בוצע ליד בית כנסת וביום השואה הבינלאומי - דבר שהופך אותו, לדבריהם, לנתעב עוד יותר. בין הודעות הגינוי שפורסמו ניתן למנות כאלה מהבית הלבן, מזכ"ל האו"ם, איחוד האמירויות, טורקיה, מדינות אירופה, חברי קונגרס, מושלים, ראשי ערים ומחוזות ועוד.