1 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
רעידת אדמה הורגשה לפנות בוקר (בין חמישי לשישי) באזור הצפון והמרכז. במייל האדום של ynet התקבלו דיווחים מתושבים שהרגישו את הרעידה בנוף הגליל, חיפה, זכרון יעקב, קריית אונו, גבעתיים, אשדוד, קריית יערים, ירושלים, מודיעין ובית שמש.
אגף סיסמולוגיה במכון הגיאולוגי מסר כי הרעידה התרחשה בשעה 04:40, בעוצמה 4.3, במרחק של 223 ק"מ צפונית-מערבית לנהריה. לפי נתונים שפרסם המכון הסיסמולוגי האירופי-ים תיכוני (EMSC), עוצמת הרעידה הייתה 4.8 והמוקד שלה היה בים התיכון, בעומק של 10 ק"מ ובמרחק של כ-28 ק"מ מדרום-מזרח לעיר לרנקה שבקפריסין.
מאיה, ששוהה בעיר ניקוסיה שבקפריסין, סיפרה שהתעוררה כשהרגישה את הרעידה. "זו הייתה תחושה מוזרה, לא משהו חזק מאוד, אבל בשקט של לפנות בוקר זה היה מאוד מורגש", אמרה ל-ynet. מלבד בקפריסין ובישראל, דיווחים על הרגשת הרעידה הגיעו גם מסוריה ומלבנון.
בחודש שעבר הורגשה רעידת אדמה בצפון הארץ כתוצאה מרעש שמקורו היה מול חופי לבנון, כ-96 ק"מ צפונית-מערבית לנהריה. תושבים בחיפה ובמגדל העמק דיווחו אז כי הרגישו את הרעידה היטב. במשרד האנרגיה אמרו כי עוצמת הרעידה אז הייתה 3.7, ואילו לפי המכון הסיסמולוגי האירופי-ים תיכוני (EMSC), הרעש היה בעוצמה 4.2.
פחות משבוע לפני כן הורגשה רעידת אדמה נוספת בישראל בעקבות רעש שפקד את קפריסין. בחודש פברואר האחרון הורגשו בצפון הארץ שתי רעידות אדמה בתוך פחות מעשר שעות. מוקדי הרעש היו באזור בית שאן, בעוצמה 3.1 ו-3.5. לפני כן הורגשו בצפון הארץ כמה רעידות נוספות, גם כאלה שהתרחשו בקפריסין.

הנחיות פיקוד העורף בזמן רעידת אדמה

בפיקוד העורף פרסמו לאחרונה רענון להנחיות בזמן רעידת אדמה:
השוהים במבנה - אם ניתן, יש לצאת לשטח פתוח. אם לא ניתן לצאת מהמבנה תוך שניות ספורות, יש להיכנס לממ"ד ולהשאיר את הדלת והחלונות פתוחים או לצאת לחדר המדרגות ולהמשיך לרדת עד ליציאה מהמבנה. רק אם לא ניתן לפעול כך, יש לשבת בפינה פנימית של החדר או תחת רהיט כבד ולהגן על הראש באמצעות הידיים.
השוהים בחוץ - יש להישאר בשטח הפתוח ולהתרחק ממבנים, מעצים, מכבלי חשמל ומפריטים שעלולים ליפול ולסכן אתכם.
השוהים בקרבת חוף הים - יש להתרחק מחוף הים קילומטר אחד לפחות או לעלות לקומה רביעית ומעלה, מחשש שיגיע צונאמי ויציף את החוף. ניתן להסתייע בשילוט המורה על דרכי המילוט אל אזורי הכינוס המסומנים.
הנוסעים ברכב - יש לעצור את הרכב בצד הדרך לחכות בתוכו עד שרעידת האדמה תיפסק. יש להימנע מעצירה מתחת לגשר או על מחלף.