עם העלייה הנמשכת בתחלואת הקורונה בישראל, משרד הבריאות שוקל להמליץ לקבינט הקורונה בימים הקרובים על שורת הגבלות חדשות בניסיון לעצור את התפשטות הנגיף.
אחת ההגבלות שנשקלות במשרד הבריאות היא הגבלת התקהלות באירועים גדולים תחת התו הירוק עד 500 משתתפים, וכן הפעלה מחודשת של "התו הסגול" במקומות שלא חל עליהם התו הירוק - כמו מתחמי קניות. במקומות אלו ההצעה היא להגביל נוכחות ליחס של אדם אחד לכל שבעה מטרים רבועים.
נזכיר כי לפי החלטת הממשלה, התו הירוק יחול גם על ילדים בני 12 ומטה החל מ-20 באוגוסט. כיום ילדים בגילאים אלו, שאינם יכולים להתחסן, יכולים להשתתף באירועים תחת התו הירוק מבלי שהם מחוסנים או מחלימים.
במקביל, אמש (יום ב') עדכן המרכז האמריקני לבקרת מחלות ומניעתן (CDC), גוף הממשל החשוב בארה"ב שעוסק בקורונה, את אזהרות המסע שלו - והחמיר את האזהרה מכניסה לישראל. כעת ניצבת ישראל בדרגה הרביעית והחמורה ביותר - וההמלצה היא "להימנע מנסיעה". יחד עם זאת מציינים באתר ה-CDC כי "אם אתם חייבים לנסוע, ודאו שאתם מחוסנים באופן מלא".
לצד ישראל ברשימת האזהרה החמורה ביותר עוד 73 מדינות.
1 צפייה בגלריה
באדום - חולים קשה בני 60+ שנוספו ואינם מחוסנים; בכחול - מחוסנים (מנורמל לפי מיליון תושבים)
באדום - חולים קשה בני 60+ שנוספו ואינם מחוסנים; בכחול - מחוסנים (מנורמל לפי מיליון תושבים)
באדום - חולים קשה בני 60+ שנוספו ואינם מחוסנים; בכחול - מחוסנים (מנורמל לפי מיליון תושבים)
(מתוך הטוויטר של אמיר ארגואטי)

המספרים הגבוהים מאז מרץ

שלשום נכנסו לתוקף הגבלות חדשות - בין היתר הרחבת התו הירוק למקומות סגורים באופן גורף; חובת עטיית מסכות גם בחללים פתוחים שבהם יותר מ-100 בני אדם; צמצום עבודה במשרדים ממשלתיים ל-50%; "המלצה" למגזר הפרטי לעבור לעבודה מהבית; וחובת בידוד למבוגר מחוסן שמטפל במאומת מתחת לגיל 12.
לפי נתוני משרד הבריאות מאמש, 5,140 ישראלים אובחנו אתמול כחיוביים לקורונה. בסך הכול נערכו כ-103 אלף בדיקות ושיעור החיוביים עמד על 4.9% - הנתון הגבוה ביותר בחודשים האחרונים. 16 חולי קורונה מתו שלשום, ומאז תחילת אוגוסט מתו 80 בני אדם מהנגיף. מאז פרוץ המגפה מתו בישראל 6,559 חולי קורונה.
בנוסף חלה עלייה במספר החולים המאושפזים בבתי החולים. מהנתונים עולה כי 599 חולי קורונה מאושפזים ברחבי הארץ, 373 מהם במצב קשה (המספר הגבוה ביותר מאז סוף מרץ). מדובר בעלייה קלה לעומת המספר אתמול בבוקר. עלייה קלה נרשמה גם במספר המחוברים למכונות הנשמה: 61.
מספר המתחסנים בחיסון השלישי ממשיך לעלות ועומד על 573,713. בתשעת הימים הראשונים של אוגוסט קיבלו 28,484 ישראלים את מנת החיסון הראשונה - ממוצע של יותר מ-3,150 ביום - אך עדיין נותרו כמיליון ישראלים בני 12 ומעלה שטרם קיבלו את החיסון הראשון.
פורסם לראשונה: 22:23, 09.08.21