רצף חריג של צווי מעצר מנהליים נחתמו הבוקר (ראשון) נגד חמישה פעילי ימין קיצוני. כך נחשף ב-ynet. הצווים הוצאו לתקופות של בין שלושה חודשים לחצי שנה. העצורים, חלקם נשואים ואבות לילדים ובהם גם נער כבן 16, מיוצגים על ידי עורכי הדין עדי קידר, דניאל שימשלישווילי, שלום בן שבת נתי רום, כולם מארגון חוננו.

המעצרים הם על רקע הפרעות והעלייה ברמת האיומים והמסוכנות בשטח. הפעילים מוכרים מאירועי עבר ואף היו עצורים לתקופות שונות. החמישה נעצרו הבוקר בידי כוחות של ימ"ר ש"י. על-פי החשד העצורים היו מעורבים כמה פעמים בפעילות אלימה נגד פלסטינים.
הרקע למעצרים הם אירועי הפשיעה הלאומנית שהתרחשו לפני כשבועיים במהלך אותם ימים שבוצעו החיפושים אחר גופתו של הנער בנימין אחימאיר ז"ל. לפי גורמי ביטחון, חלק מאותם עצורים מנהליים מעורבים לכאורה בתשתית שחוללה את הפרעות באותו סוף שבוע, וחלקם חשודים בהשתייכות לתשתית שביצעה את התקיפה נגד צלם "ידיעות אחרונות" ו-ynet שאול גולן.
במהלך אותו סוף שבוע, עם היוודע דבר הירצחו של הנער, החלו אנשי ימין קיצוני בפעולות אלימות בכפרים פלסטיניים, ובהם אל-מוע'ייר, דומא וקוסרא. הם הציתו בתים וכלי רכב, העלו באש רכוש, יידו אבנים ותקפו באלימות פלסטינים. בסך הכול התרחשו אירועים אלימים ב-10 כפרים פלסטינים ביהודה ושומרון, 26 בתים נשרפו וארבעה פלסטינים נהרגו.
1 צפייה בגלריה
צו מעצר מנהלי לפעילי ימין קיצוני
צו מעצר מנהלי לפעילי ימין קיצוני
צו מעצר מנהלי לפעילי ימין קיצוני
מנגד טוענים בגבעות כי מדובר במעצרים נגד פעילים שלקחו חלק בחיפושים אחר הנער אחימאיר ז"ל, וכי מדובר בכלי שאינו דמוקרטי.
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר תקף ישירות את השר גלנט ואמר כי "הרדיפה של גלנט נגד המתיישבים, היא בדיוק מה שבית הדין האנטישמי בהאג עושה לממשלת ישראל - פוליטיקה במסווה ענייני. גל צווי המעצר הבוקר המנהליים למתיישבים ביו"ש, הוא פוליטיקה במסווה של ביטחון. המתיישבים הללו נתונים לטרור פלסטיני, אבל שר הביטחון הופך את הקרבן לאשם. רק בערב החג נרצח רועה צאן יהודי בגבעות. אם מישהו חושב שבגלל המעצרים הללו חברי בית הדין הבנלאומי ילכו לקראת ישראל הוא טועה - ההפך! צעד חסר אחריות של שב"כ וגלנט רק ייתן עוד נשק בידי שונאי ישראל".
שמואל (זנגי) מידד, מנכ"ל חוננו, תקף גם הוא את הצווים: "ממשלת ישראל הנוכחית שברה שיא היסטורי של מעצרים מנהליים ליהודים, וזה עוד תוך כדי המלחמה הקשה בתולדות המדינה. השתיקה הרועמת הזו של פוליטיקאים הנמנים על המחנה הלאומי נוכח הטירוף של גלנט היא זו שמעצימה את הפשע הזה ומשדרת את המסר הזה הלאה לשונאינו בעולם שבתורם רוצים גם להכניס את גלנט עצמו למעצר מנהלי. לאן נוליך את הבושה?".